مسجد سلطان احمد (مسجد کبود)/  ترکیه

این مسجد که در قرن ۱۷ ساخته شده مطمئنا خوش‌عکس‌ترین مسجد استانبول است. به‌دلیل کاشی‌های آبی که فضاهای داخلی را پوشانده، به این ساختمان «مسجد کبود» نیز می‌گویند.

 مسجد نصیرالملک/  ایران

مسجد نصیرالملک شیراز با پنجره‌های رنگارنگ خود و فرش‌های ایرانی و زیبایش، یک فضای دل‌انگیز را که مملو از اشکال هندسی رنگی است، برای افراد می‌سازد.

مسجد استقلال/  اندونزی

مسجد استقلال جاکارتا شاید جزو پیشروترین و خاص‌ترین مساجدی باشد که در قرن ۲۰ ساخته شده است. برخلاف مساجد سنتی جاوه‌ای که سقف‌های سه‌لایه داشته، این مسجد گنبد و مناره‌های متفاوتی دارد و در زمان ساختش، مردم محلی می‌گفته‌اند که این مسجد زیادی عربی است.

مسجد جامع دهلی/  هند

نمای بیرونی مرمرین و سرخ مسجد جامع هند که در دهلی قرار دارد به نوعی اعلام بیعتی با امپراتوری مغول است و تحت تاثیر سرزمین پارس ساخته شده است.

مسجد شیخ زاید/  امارات

مسجد مجلل شیخ زاید دبی گنجایش بیش از ۴۰ هزار نمازگزار را دارد. بزرگ‌ترین فرش ایرانی جهان درون این مسجد پهن است و سقف آن مملو است از لوسترهای آلمانی که با کریستال‌های سواروفسکی ساخته شده‌اند.

مسجد سلطان حسن قاهره/  مصر

ساختمان این مسجد یکی از بهترین مثال‌ها برای متخصصان است که بفهمند فلسفه اسلامی در معماری چیست. این مکان نزدیک ۳۰۰ سال است که هم به‌عنوان مسجد و هم به‌عنوان مدرسه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسجد امام/  ایران

یکی از باشکوه‌ترین مساجد ایران، مسجد بزرگ امام در اصفهان است. پیشرفته بودن و وسعت این بنا برای ۱۰ قرن است که نشان‌دهنده هنر و معماری اسلامی است.

مسجد ملی/  مالزی

این بنا در قرن ۲۰ در پایتخت مالزی کوالالامپور ساخته شده است. سازندگان این مسجد برای ساختن سقف آن، از بخش زیرین یک چتر باز الهام گرفته‌اند.

مسجد شهر آموزش/  قطر

این مسجد که در دوحه قرار دارد، بر پنج ستون بزرگ بنا شده که نشان‌دهنده پنج رکن اسلام هستند: روی تمام این پنج ستون آیه‌هایی از قرآن با خط خوش کنده‌کاری شده است.

مسجد حسن دوم/  مراکش

مسجد حسن دوم با مناره‌ ۷۰۰ فوتی‌اش به همان اندازه‌ای در کازابلانکا خاص است که ساختمان امپایر استیت در نیویورک خاص است.

مسجد ابن طولون/  مصر

مسجد ابن طولون با آجرهای سرخش یکی از بهترین و زیباترین مساجد مصر است که در سال ۸۷۶ به دست حاکم عثمانی مصر و سوریه ساخته شده است.

مسجد سلیمانیه/  ترکیه

مسجد سلیمانیه استانبول که یک مسجد عثمانی است، عمدا شبیه به مسجد  ایاصوفیه که یکی دیگر از مراکز توریستی شهر است ساخته شده است.

مرکز اسلامی واشنگتن/  ایالات‌متحده آمریکا

یکی از دلایل شهرت مرکز اسلامی واشنگتن ترکیب کردن هنرها و طرح‌های مختلف اسلامی از کشورهای مسلمانی نظیر ایران، مصر و ترکیه است.

مسجد شاه فیصل/  پاکستان

این مسجد مدرن که در سال‌های پایانی دهه ۱۹۷۰ در اسلام‌آباد ساخته شد، در اصل یک مسجد سنی است؛ ولی طوری ساخته شده است که برای تمام گروه‌های مذهبی مسلمان که در سراسر جهان هستند قابل استفاده است.

مسجد بزرگ قیروان/  تونس

قیروان اولین شهر اسلامی در شمال آفریقا است. این شهر شخصیت معنوی خودش را مدیون مسجد بزرگ قیروان است. این مسجد یک بدیل خوب و موفق از معماری خانه پیامبر در مدینه است.

آخر هفته

آخر هفته

آخر هفته

آخر هفته

آخر هفته

آخر هفته

آخر هفته

آخر هفته

آخر هفته