پویش سبز

قرار سبز در شهر نیشابور: به همت انجمن همیاران محیط‌زیست و همراهی دانشجویان دانشکده بهداشت، پاکسازی و فرهنگسازی محور جاده قدیم نیشابور و حضور در کمپ زائر جهت خدمات‌رسانی به زائرین در دو روز متوالی و پایانی ماه صفر به انجام رسید.

قرار سبز در شهر هشتگرد: توسط انجمن سفیران طبیعت، پاکسازی پارک بزرگ مادر هشتگرد از فیلتر سیگار با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه محیط‌زیست انجام شد.

قرار سبز در شهر مهاباد: هیات دوچرخه‌سواران مهاباد یاد و خاطره دوچرخه‌سواران استان کرمانشاه را که دیگر نمی‌توانند رکاب بزنند گرامی داشتند.

قرار سبز در شهر مسجد سلیمان: دانش‌آموزان دبیرستان کوشا با شعار «از درخت بیاموزیم رویش دوباره و سبز شدن را» به‌یاد هموطنان زلزله‌زده غرب کشور نهال کاشتند. این دانش‌آموزان ضمن اظهار تسلیت و ابراز همدردی با هموطنان زلزله‌زده، به همنوعان خود در استان کرمانشاه پیام مقاومت و امیدواری به فردای بهتر فرستادند.

قرار سبز در شهر رحیم‌آباد گیلان: موسسه محیط‌زیست آسمانرود رحیم‌آباد همگام با دیگر گروه‌های مردم‌نهاد اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال به مناطق زلزله‌زده غرب کشور کرد.

قرار سبز در شهر مسجدسلیمان: دانش‌آموزان مدرسه شریعتی شهرستان مسجدسلیمان در اقدامی شایسته و محیط‌زیستی کاردستی‌های خود را که با وسایل دورریختنی تهیه کرده‌اند در معرض نمایش والدین قرار دادند. آنان در نظر دارند تا با برپایی نمایشگاه آثار هنری خود، عواید و درآمد حاصل از فروش این وسایل را به هموطنان زلزله‌زده اختصاص دهند.

قرار سبز در شهر لاهیجان: کمک‌های سازمان‌های مردم‌نهاد استان گیلان به زلزله‌زدگان کرمانشاه ارسال شد، قطره‌های مهربانی مردمان استان گیلان به دستان برادران و خواهران کردمان در کرمانشاه رسید.

قرار سبز در شهر مسجدسلیمان: فعالان محیط‌زیست مسجدسلیمان با حضور در پایگاه‌های انتقال خون شهرستان و اهدای خون به همنوعان زلزله‌زده در مناطق غرب کشور ضمن ابراز همدردی با آنان، گامی هر چند کوچک در کمک به بهبود وضعیت آسیب‌دیدگان این ضایعه بزرگ برداشتند.

قرار سبز در شهر آبدانان: به همت بانوان طبیعت‌دوست ایلام جمع‌آوری در بطری‌های پلاستیکی در دبستان شهدای دانش‌آموز آبدانان ایلام انجام گرفت، همچنین با تلاش این انجمن دانش‌آموزان دبیرستان فراست برای حفظ محیط‌زیست کیسه‌های پارچه‌ای را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی کردند.

قرار سبز در شهر لاهیجان: به همت انجمن بوم‌بانان گیلان و مهدکودک کندوی عسل برپایی ایستگاه اهدای کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در پارک گل‌ها انجام شد.

قرار سبز در شهر مسجد‌سلیمان: برنامه پاکبانی پارک‌ها و فضای سبز شهری مسجد سلیمان با همکاری واحد خدمات شهری و فضای سبز شهرداری به‌همراه فعالان محیط‌زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد صورت گرفت که با استقبال شهروندان نیز همراه بود.

قرار سبز در شهر خرم‌آباد: دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه و دبستان دخترانه مجتمع سما خرم‌آباد از نهالستان آقای افشار، پدر بلوط ایران بازدید کردند. در حاشیه این بازدید کارگاه کاشت بلوط توسط آقای افشار برای دانش‌آموزان برگزار شد.

قرار سبز در شهر بهشهر: قطع گونه‌های روبه انقراض،موجب اعتراض  تشکل‌های محیط‌زیستی بهشهر، نکا و رستمکلا شد این تشکل‌ها به قطع درختان شمشاد در جنگل‌های رستمکلا   اعتراض کردند.