مدرنیسم تشریفاتی ، طاعون تجارت امروز

۱ - بادکنک مجموعه نباشید

بسیاری از مدیران با جهش اقتصادی شرکت به بلوغ زود هنگام مدیریتی رسیده و تمامی پیشرفت و موفقیت شرکت را مرهون خود می دانند. مدیران ثروتمندی که مدیران فقیر در مجموعه خود را فراموش نموده و به ایمان قطعی می رسند که : تنها حضور و فعالیت من جایگاه امروز را رقم زده است. رفته رفته حس خود بزرگ‌بینی از یک سو و سرخوردگی ناشی از عدم قدردانی از سوی دیگر باعث افول در رشد و ریزش نیروی کار آمد خواهد شد.

۲ - مدیریت شما محفوظ است لطفاً ترس به خود راه ندهید

مدیران نوظهور مدیریت را مختص ذات و ریشه خود می‌دانند و اعطای پیشوند مدیریتی به نیروهای ارشد خود را ، احساس کمبود و کسر شدن از مدیریت خود می پندارند. ایمان داشته باشید ، درصورتی که شما مدیر ارشد پنج واحد با مدیر مربوطه باشید بی شک برتر از مدیر بیست کارمند ساده خواهید بود.

۳ - استفاده اختصاصی از دوره های آموزشی ممنوع

به دلیل عدم آموزش کافی و نداشتن سطح علمی و مدرکی ، بیشتر مدیران ذکر شده به دنبال آموزش و فقط دریافت مدرک هستند . بسیار زیان بارتر از دریافت مدرک های بدون پشتوانه علمی ، استفاده از کلمات و راهکارهایی است که به ذائقه شخصی افراد خوش می آید. اینگونه مدیران تمامی مبحث و پک کامل آموزشی را رها کرده و فقط به قسمتی که با عقاید ایشان همخوانی دارد اتکا و اکتفا می کنند. این برداشت‌ها اکثرا” به صورت سرتیتر و بدون راهکار و فقط جهت تخریب نیروها انجام می پذیرد

۴ - میوه خراب را از میوه های سالم جدا کنید

انتقاد پرسنل مورد اعتماد و کارکشته نسبت به نیروی ناکار  آمد صرفا” به دلیل ترس از دست دادن جایگاه نیست ، مدیرانی که در این شرایط به جای بازنگری و کنکاش راه میانبر را با نام ترس از رقابت انتخاب می نمایند تنها بازندگان بازی تلخ پیش رو هستند. اعمال پرسنل ناکار  آمد درصورتی که عکس العملی در پی نداشته باشد ، کم کم باعث بی رغبتی و بی تعهدی در الباقی پرسنل خواهد شد و مجموعه تنها بازنده این بازی خواهد بود

۵ - کالا و خدمات خود را با خدمات هم تراز مقایسه کنید

رفته رفته با رشد و پیشرفت مجموعه و افزایش سود رسانی ، مدیران تیزبین به دنبال کاهش هزینه ها رفته که بی شک باعث افزایش سرعت در پیشبرد اهداف خواهد شد. در این میان بزرگترین اشتباه مدیریتی ، نگاه به کانون تبلیغات برای جذب مشتری ، اعطای تخفیفات برای فروش مازاد به عنوان هزینه می باشد و اشتباهی بزرگتر مقایسه روند فروش کالاهای مصرفی و کالاهای بادوام خواهد بود. کالاهای مصرفی احتیاج به ارائه تخفیف نداشته ،  زیرا همیشه بخشی از سبد خرید می باشد و در مقابل کالای بادوام شما اگر که سهم بازار خود را از دست بدهد بی‌شک جایگزین آن کالای رقیب محترم شما خواهد شد.

۶ - تا مایکروسافت ادامه می دهیم اما فاصله ما تا هدف بسیار است

کیفیت بالای محصول ، بازار خوب فروش و درخواست کالا از طرف مشتری نباید باعث خودبزرگ بینی و غرور مدیریتی گردد. ایمان به محصول، رگهای حیاتی مجموعه و مشتری مداری ، احترام به مشتری و حفظ مشتریان قدیمی خون خروشان این پیکره می باشند. به یاد داشته باشیم ، ما جایگزین برندهای دیگری شده ایم و بی شک این چرخه ادامه خواهد داشت.بی شک مدرنیسم تنها گزینه پیوستن به بازار بزرگ جهانی خواهد بود و در مقابل تشریفات غیر ضروری پرتگاه سقوطی بی بازگشت.