۱۰ قلعه افسانه‌ای در جهان

 قلعه التز در ویرشم آلمان

قلعه التز روی تپه‌های بالای رودخانه موسل بین کوبلنز و تریر واقع شده است. این قلعه هنوز هم به خانواده التز تعلق دارد؛ خانواده‌ای که نسل اندر نسل از قرن دوازدهم در این قلعه زندگی کرده‌اند. بخش داخلی ساختمان قلعه به دو بخش تقسیم شده است. یکی از بخش‌ها مسکونی است و به زندگی کنت و کنتس التز اختصاص یافته و بخش دیگر برای بازدید عموم از این مکان باستانی و زیبا استفاده می‌شود.

قلعه برن رومانی

تاریخ ساخت قلعه برن به قرن چهاردهم برمی‌گردد. در آن زمان از این قلعه به‌عنوان دژ دفاعی در مقابل کشورگشایی‌های امپراتوری عثمانی استفاده می‌شد. اما دلیل شهرت این قلعه به احتمال زیاد چیز دیگری‌ است؛ نویسنده داستان دراکولا که یکی از بهترین و مهم‌ترین آثار ادبیات جهان است، برای نوشتن این داستان از این قلعه الهام گرفته است.

قلعه سگویای اسپانیا

قلعه سگویا یکی از نمادهای هنر و تاریخ اسپانیا است. از این قلعه اولین‌بار به‌عنوان یک دژ دفاعی مستحکم استفاده می‌شد و بعد از آن به‌عنوان قصر سلطنتی، زندان ایالتی، مدرسه نظامی و بایگانی وسایل نظامی تاریخی نیز مورد استفاده قرار گرفت. امروزه قلعه سگویا یک موزه تمام‌عیار و کامل است.

قلعه کنوی ولز

ادوارد اول در دوران حکومت خود بر ولز بین سال‌های ۱۲۸۳ تا ۱۲۸۹ میلادی حدود پانزده میلیون پوند برای ساخت این قلعه هزینه کرد. که تا آن زمان برای هیچ‌کدام از قلعه‌هایش چنین هزینه‌ای نکرده بود و به همین جهت این قلعه یکی از مستحکم‌ترین دژهای ساخته شده در بریتانیا است.

قلعه کوشم آلمان

قلعه کوشم روی تپه‌ای ۱۰۰ فوتی کنار رودخانه موسل بنا شده و معماری اولیه این قلعه، نئو گوتیک است. در سال ۱۹۷۸ شهر کوشم مالک این قلعه شد و تغییر دکوراسیون عظیمی در آن ایجاد کرد. در همه جای قلعه وسایلی از دوران رنسانس و قرن هجدهم دیده می‌شود.

قلعه شیلون در ویتاکس سوئیس

بین دریاچه جنوا و آلپ، تقریبا ۱۰۰ ساختمان مستقل وجود دارد و مجموعه آنها یک شاهکار هنری را تشکیل داده است. نام این مجموعه قلعه شیلون و این قلعه از میانه‌های قرن دوازدهم خانه کنت‌های ساوی بوده است. کمپانی والت‌دیزنی برای ساختن قلعه انیمیشن «پری دریایی کوچک»‌ از این مکان الهام گرفته است.

قلعه‌های‌کلر بریتانیا

ارل و کنتس کارنارون که هشتمین نسل از خاندان خود هستند، همچنان در این قلعه زندگی می‌کنند. این قلعه یکی از شاهکار‌های معماری قرن نوزدهم میلادی است و باغ عظیم آن مطمئنا همه را متحیر می‌کند. در زمان زندگی ارل پنجم در این ساختمان، او موفق شد مقبره یکی از فراعنه مصر را کشف کند. در سال ۱۹۲۲ هاوارد کارتر و خانواده کارنارون به مناسبت این دستاورد بزرگ ارل مراسم باشکوهی برگزار کردند. سریال مشهور Downtown Abbey در این قلعه ساخته شده است.

قلعه چمبورد فرانسه

قلعه چمبورد از قرن شانزدهم تا امروز هیچ تغییری نکرده است. دو هزار و سیصد اتاق، شصت و هفت راه‌پله و پنج هزار و دویست و ده قطعه وسایل خانگی در این قلعه وجود دارد. والت‌دیزنی برای ساختن قلعه شخصیت «دیو» در انیمیشن «دیو و دلبر» از این قلعه الهام گرفت.

قلعه گلامز در آنگوس اسکاتلند

تاریخ ساخت قلعه گلامز به قرن چهاردهم بازمی‌گردد. این قلعه خانه خانواده‌های استراثمور و کینگ‌هورن بوده است. شکسپیر در نمایشنامه مشهور خود «مکبث» از این قلعه استفاده کرده است. این ساختمان همچنین محل زندگی ملکه الیزابت در کودکی بوده است.

نوی‌شوان‌شتاین در شوانگاو آلمان

این قلعه افسانه‌ای که لوگوی کمپانی والت‌دیزنی از آن الهام گرفته شده، به‌عنوان یکی از اقامتگاه‌های لودویگ دوم پادشاه باواریا مورد استفاده قرار می‌گرفته است.