چگونه نسل هزاره می‌تواند به آزادی مالی دست یابد؟

درآمد انفعالی چیست؟ در حالی که خوابیده‌اید، پول درآورید. تحقق این جمله شبیه یک رویاست؛ درست است؟ ساده‌ترین تعریف درآمد انفعالی این است که شما می‌توانید بدون اینکه فعالانه درگیر باشید یا حداقل با کمترین دخالت، درآمد به‌دست آورید. در واقع درآمد انفعالی شامل درآمدهایی پیوسته و مداوم است که از سوی منابعی غیر از قرارداد کار یا کارفرما دریافت می‌شود. درآمد انفعالی می‌تواند از دو منبع ایجاد شود: درآمدهای اموال اجاره‌ای یا تاسیس یک بیزنس که فرد در آن به‌صورت فعالانه فعالیت نمی‌کند. مالکیت معنوی کتاب‌ها یا سهام از این قبیل مثال‌هاست. کورزو پس از خواندن کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر» در سن ۲۱ سالگی، با ایده درآمد انفعالی آشنا شد. اکنون او این ایده را دریافته و توجه خود را برای کمک به سایر اعضای نسل هزاره برای انجام کار مشابه معطوف کرده است. اکثر مواقع، زمانی که افراد نیاز به جریان نقدی اندکی بیشتر دارند، به دنبال یک شغل پاره‌وقت یا شغل جانبی هستند. طیف وسیعی از آمریکایی‌ها زمان‌شان را برای به‌دست آوردن پول صرف می‌کنند؛ برحسب ساعت به آنها پول پرداخته می‌شود و به ندرت پول کافی برای اموراتشان به‌دست می‌آورند. اما چه می‌شد اگر مجبور به کار کردن نبودید؟ چه می‌شد اگر می‌توانستید بدهی‌‌هایتان را بپردازید و حتی درآمد کافی برای زندگی بر اساس درآمد انفعالی نیز به‌دست بیاورید؟

ایجاد درآمد انفعالی از طریق «هک کردن خانه»: گرچه چندین روش متفاوت برای ایجاد جریان‌های درآمدی انفعالی وجود دارد، هک کردن خانه یا house hacking یک روش ملموس و قابل‌وصول است که نسل هزاره می‌تواند با پول اندک یا نه چندان زیاد از آن استفاده کند. این عبارت به سادگی به این معناست که هزینه‌های شما از طریق افراد دیگر پرداخت می‌شود. شما مالک یک خانه هستید و با هم‌خانه‌ها زندگی می‌کنید. هم‌خانه‌‌ای‌های شما رهن خانه را می‌پردازند و اجاره خود را می‌دهند و پولی اضافی برای سفر یا خریدن چیزهایی که می‌خواهید باقی می‌گذارند و به این ترتیب رویای نسل هزاره محقق می‌شود. اکثر افراد به اشتباه معتقدند که برای خرید یک خانه حداقل به ۲۰ درصد قیمت آن نیاز دارند، اما این تعریف صحیح نیست. برنامه‌ها و کمک‌هایی وجود دارد که برای خرید اولین خانه با حداقل پول به شما کمک می‌کنند. کورزو می‌گوید «وقتی در سن ۲۲ سالگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم، در حساب بانکی‌ام هیچ پولی نداشتم. در ۲۴ سالگی، اولین خانه خودم را برای اجاره دادن خریدم و از آن زمان به‌طور رایگان زندگی می‌کنم. دو سال بعد، من توانسته بودم شغل تمام‌وقتم را ترک کنم و اکنون مالک هشت ملک هستم.»

«هک کردن خانه» تنها شروع کار است: هک کردن خانه همان طور که در بالا توضیح داده شد یک استراتژی است که می‌تواند به نسل هزاره کمک کند تا به آزادی مالی دست یابد و یک جریان درآمد انفعالی را ایجاد کند؛ اما این تنها شروع کار است. هک کردن خانه یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای شروع کار در دنیای مشاور املاک و ایجاد یک سبک زندگی کاملا متفاوت است. کورزو می‌گوید « هک کردن خانه به شما اجازه می‌دهد کاری را شروع کنید چرا که شما در حال خرید ملکی برای خودتان هستید؛ ملکی که اتاق‌های اضافی دارد و می‌تواند برای شما پولساز باشد.» هک کردن خانه به شدت هزینه‌های زندگی را کاهش می‌دهد و به شما این اجازه را می‌دهد تا ماهانه بیشتر پول‌تان را پس‌انداز و هزینه کنید. در دنیایی که هر آمریکایی ۳۰ درصد درآمدش را در بخش مسکن صرف می‌کند، شما می‌توانید این ۳۰ درصد را برای خرج کردن روی سبک زندگی که دوست دارید یا پس‌انداز در جریان‌های درآمدی منفعلانه‌تر صرف کنید. پیشنهاد کورزو این است که با شروع هک کردن خانه، شانس خود را در بخش املاک و مستغلات امتحان کنیم. اگر این حوزه را دوست ندارید، خانه خود را بفروشید یا تنها یک ملک را مدیریت کنید. اما اگر موفق شدید و جادوی درآمد انفعالی را مشاهده کردید، به سرمایه‌گذاری ادامه دهید. اکنون دیگو با هشت ملک ۴ تا ۵ هزار دلار در ماه با درآمد انفعالی به‌دست می‌آورد که همه هزینه‌های زندگی او را پوشش می‌دهد و او را از نظر مالی کاملا آزاد می‌گذارد.

آزادی مالی امکان‌پذیر است: حتی اگر شما به‌عنوان یک نسل هزاره که در حال فارغ‌التحصیلی از دانشگاه هستید، زیر بار بدهی باشید، می‌توانید از نظر مالی آزاد باشید. نکته کلیدی که کورزو و بسیاری دیگر از افراد نسل هزاره پوشش نداده‌اند این است که باید کاری کنید که پول‌تان در خدمت شما باشد. تجارت زمان‌تان برای پول را متوقف کنید و با تغییر نگرش‌تان خلاق‌ باشید. البته اینکه از نظر مالی آزاد باشید همچنین شامل بهبود امتیاز اعتباری شما، گرفتن بهترین وام‌ها و ایجاد بودجه‌های شخصی است اما همچنین شامل ایجاد جریان‌های درآمدی انفعالی نیز می‌شود. گرچه این روش یک «ترفند زود پولدار شو» نیست اما قدرت تغییر زندگی شما را دارد. آن را امتحان کنید و رویای سبک زندگی میلیارد دلاری نسل هزاره را به تحقق برسانید.