پویش سبز

قرار سبز در شهر شیراز: نمایندگان تشکل‌های محیط‌زیستی استان فارس به همراه تعدادی از فعالان زیستی در مجاورت پالایشگاه شیراز با پلاکاردهایی مراتب نگرانی خود را از تصویب احتمالی طرح توسعه پالایشگاه مطرح کرده و خواستار پیگیری بیشتر این موضوع توسط مسوولان استان شدند. پایین رفتن منابع آبی بمو در نتیجه افزایش سه برابری آب مصرفی پالایشگاه و آثار منفی آن بر شور شدن آب شرب چاه‌ها و قنات زرقان، عدم توجه به ارزیابی زیست‌محیطی و عدم‌پیش‌بینی توسعه فضای سبز منطقه برای جبران توسعه سه برابری پالایشگاه از موارد عمده‌ای بود که در این تجمع مد‌نظر معترضان بود.

قرار سبز در شهر اراک: انجمن‌های محافظان طبیعت اراک، سبزاندیشان اراک، سبزگستر مرکزی، اوقات فراغت، ادفا، در عملیات اطفای حریق تالاب میقان اراک حضور داشتند. در این آتش‌سوزی که بنا بر شواهد غیرطبیعی بود و از ساعت ۱۲ تا ۱۷ روز جمعه به طول انجامید، حدود ۵۰ هکتار از نیزارهای این تالاب طعمه حریق شد.

قرار سبز در شهر گیلان‌غرب: برنامه جنگلانه شهرستان گیلان‌غرب در محل آتش‌سوزی سرکش و به مناسبت چهلمین روز درگذشت جانباختگان زلزله استان کرمانشاه توسط انجمن سبز زاگرس و حضور اداره منابع طبیعی گیلانغرب، باشگاه کوهنوردی مهرنگار گیلانغرب، نماینده دبیرخانه انجمن‌های زیست‌محیطی استان و فعالان محیط‌زیست در روز جمعه اول دی ماه برگزار شد.

قرار سبز در شهر زرقان: به همت انجمن همیاران محیط‌زیست زرقان، برای سومین سال متوالی طرح آموزشی مدارس جامع محیط‌زیست در تمام مقاطع ابتدایی مدارس شهر زرقان اجرا شد. لازم به ذکر است که در سال تحصیلی جاری حدود ۲۷۰۰ دانش‌آموز از ۱۲ مدرسه مقطع ابتدایی، همزمان تحت آموزش محیط‌زیست قرار گرفته و با اهمیت راهکارهای حفاظتی آشنا می‌شوند.

قرار سبز در شهر کرمانشاه: سومین مرحله از توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای مانیز در کرمانشاه به همت سمن پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه و همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد.

قرار سبز در شهر شیراز: چهارمین سال اجرای طرح ملی جنگلانه روز جمعه یک دی‌ماه در شیراز با هماهنگی خانه فرهنگ بوم‌گردان پارس و حضور بیش از ۳۳۰ نفر از دوستداران طبیعت در منطقه‌ قرق شده‌ حسین‌آباد برگزار شد. در این برنامه که بیش از ۳۵ کیلوگرم بذر در ۱۳ هکتار بذرکاری شد، انجمن‌‌های ایلفا، گروه رفتگران طبیعت فارس، گروه کوهنوردی کهن دیارا، کانون خانه سبز دانشگاه علوم‌پزشکی، کانون خانه سبز دانشگاه شیراز، دانشگاه فرهنگیان، گروه پارس آفرود، هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان فارس، گروه کوهنوردی زاگرس صدرا، انجمن حیات وحش پارس، مدرسه طبیعت بوم‌بان و هیات ورزش‌های همگانی استان فارس حضور داشتند.

قرار سبز در شهر باشت گچساران: طرح ملی جنگلانه با هدف کاشت نهال و بذر درخت بلوط در شهرستان‌های باشت و گچساران با حضور ۸۵ دانش‌آموز از مدرسه سما در جنگل‌های وزگ که تابستان امسال بخشی از آن دچار آتش‌سوزی شده بود برگزار شد. در این طرح ملی که به کوشش و میزبانی تشکل مردم نهاد نهضت سبز زاگرس و دبیرخانه جنگلانه استان برگزار شد معاون سیاسی فرماندار و مسوول مشارکت‌های مردمی، معاون فنی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، مدیریت و کارکنان اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، معاونان اداره کل حفاظت محیط‌زیست کهکیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه سماء یاسوج، بخشداری، چند گروه کوهنوردی و شخصیت‌های مستقل همیار طبیعت حضور داشتند.

قرار سبز در شهر خرم‌آباد: جلسه هم‌اندیشی جنگلانه به همت دبیرخانه جنگلانه لرستان در خرم‌آباد برگزار شد. در این نشست نمایندگان انجمن‌های فعال خرم‌آباد و همچنین نمایندگانی از شهرهای دورود، نواآباد، کوهدشت و بروجرد حضور داشتند و به بحث پیرامون چگونگی برگزاری هرچه بهتر جنگلانه و مشارکت حداکثری مردم پرداخته شد.