کوه اورست /  نپال

ارتفاع: ۲۹۰۳۵ پا از سطح دریا

آخر هفته

کوه اورست برای چتربازان مقدس است. این کوه بیشترین منطقه پرش را در دنیا دارد و هر چتربازی که چهار بار در سال از آن پرش داشته باشد، می‌تواند محل فرودش را انتخاب کند: کمپ آما دابلام یا فرودگاه سیانگبوچه. زمانی که به محل پرش رسیدید، کافی است یک لحظه تمام زندگیتان را مرور کنید، چشمانتان را ببندید و بپرید. لحظه‌ای که حس کردید چیزی دیگر زیر پایتان نیست چشم باز کنید و با شگفت‌انگیزترین تصاویر مواجه شوید. هیمالیای مقدس زیر پای شما خواهد بود.

دبی /  امارات

ارتفاع: ۱۳۰۰۰ پا از سطح دریا

آخر هفته

وقتی از هواپیما بیرون پریدید و چتر را باز کردید، چشمتان به یک کویر دلربا می‌افتد. زیر پایتان را که نگاه کنید، رنگ آبی دریا را می‌بینید که همه جا را گرفته است. در میان همین آب‌ها، چند جزیره مصنوعی را می‌بینید؛ مجمع‌الجزایر «دنیا». در میان خاک‌های همین جزیره‌ها، بلندترین ساختمان جهان را می‌بینید. آیا همین‌ها برای اینکه هم‌اکنون یک جا برای پریدن رزرو کنید، کافی نیستند؟

کوه یخ فاکس /  نیوزلند

ارتفاع: از ۹۰۰۰ تا ۱۶۵۰۰ پا از سطح دریا

آخر هفته

نیوزلند که همواره سرزمین ماجراجویی بوده، بارها و بارها به‌عنوان بهترین نقطه برای پریدن انتخاب شده است. چیزی که طبیعت نیوزلند را برای هرکسی که به پریدن علاقه دارد جذاب می‌کند، کوه‌های بلند و زیبای تاسمان و آوراکی هستند. از همین کوه‌ها اگر بپرید، دریای تاسمان را زیر پایتان می‌بینید و اگر بیشتر در هوا بچرخید، بزرگ‌ترین کوه یخی جنوب آلپ را می‌بینید. همین جاذبه‌ها هستند که نیوزلند را به بهترین و جذاب‌ترین نقطه برای پریدن تبدیل می‌کند.

اینترلاکن /  سوئیس

ارتفاع: ۱۳۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ پا از سطح دریا

آخر هفته

زمانی که در حال پروازید و بر بالای این منطقه هستید، چیزهایی خواهید دید که چشم‌هایتان را نوازش می‌کنند. زیباترین آنها شاید آلپ باشد. آلپ همواره برای افرادی که به پریدن علاقه دارند، زیبایی خاصی داشته است. بعد از آلپ، شاید زیباترین‌ها دریاچه‌های تون و برینز باشند که در اطراف شهر اینترلاکن می‌درخشند. اگر می‌خواهید زمانی را برای پریدن در این منطقه کنار بگذارید، بد نیست زمستان را انتخاب کنید. وقتی از بالا به این منطقه که زیر برف پوشیده شده نگاه می‌کنید، انگار همین حالاست که در یک کیک بزرگ کریسمس سقوط کنید. اگر فکر می‌کنید آلپ و دریاچه برای نوازش چشمانتان مناسب هستند، سوئیس را انتخاب کنید.

هاوایی /  ایالات متحده آمریکا

ارتفاع: ۸۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ پا از سطح دریا

آخر هفته

اگر می‌خواهید در مناطق استوایی پرواز کنید، هاوایی بهترین نقطه است. در آسمان آبی پرواز می‌کنید و جنگل‌های بارانی، جزایر، کوهستان‌ها و سواحلی را می‌بینید که مملو از رنگ هستند؛ رنگ‌هایی که ناخودآگاه خوشحالتان می‌کنند.  هاوایی تنها جایی است که توانسته با استفاده از هواپیماهایی که مصرف انرژی آنها کم است و به طبیعت آسیبی نمی‌رساند، ۴۰ درصد از کربن تولیدی را کم کند. با این اوصاف، هاوایی رنگارنگ برای کسانی که دلشان می‌خواهد با طبیعت بیشتر دوست باشند، بهترین نقطه است.