پویش سبز

قرار سبز در استان گیلان: با همت انجمن بوم‌بانان رشت، کارگاه محیط‌زیستی کودک – طبیعت در مهدکودک و پیش‌دبستانی غیردولتی معراج نور شهرستان رشت برگزار شد.

قرارسبز در استان گیلان: کارگاه آشنایی با محصولات کشاورزی منطقه و لزوم حفظ تعادل بین کشاورزی و محیط‌زیست در دبستان شهید محمد حسینی از سوی آموزشیاران پرتلاش موسسه آسمانرود رحیم‌آباد صورت گرفت.

قرار سبز در استان گیلان: نشست اعضای موسس موسسه محیط‌زیست آسمانرود رحیم‌آباد با شهردار و رایزنی درخصوص همکاری برای رفع مشکلات محیط‌زیستی شهر و قول مساعد شهردار رحیم‌آباد برای کمک و تلاش همه‌جانبه در این زمینه انجام گرفت.

قرار سبز در استان خوزستان: معرفی همیاران محیط‌زیست به دانش‌آموزان، آشنایی با شرح وظایف و نحوه تعامل با آنها به همت انجمن دیده‌بان دوستداران محیط‌زیست مسجدسلیمان در مدرسه شریعتی مسجدسلیمان برگزار شد. در این مدرسه که جزو اماکن آموزشی پیشگام در امور زیست‌محیطی شهرستان به‌شمار می‌رود دانش‌آموزان با نحوه تفکیک زباله خشک و تر آشنا شدند.

قرار سبز در استان خوزستان: در آستانه جشن‌دیگان دوستداران طبیعت در مسجد‌سلیمان این آیین باستانی را با کاشت درخت جشن گرفتند. این برنامه به همت انجمن‌های محیط‌زیستی مسجدسلیمان و مشارکت مجموعه اداره محیط‌زیست، منابع طبیعی و واحد فضای سبز شهرداری اجرا شد.

قرار سبز در استان تهران: دانشجویان و استادان طراحی صنعتی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد واحد غرب از خانه محیط‌زیست واقع در اوشان بازدید کردند. طی این بازدید برای دانشجویان از ویژگی‌های بازآفرینی و توسعه پایدار درخصوص محیط‌زیست، منابع طبیعی، اقتصاد و فرهنگ مطالبی عنوان شد.

قرار سبز در استان گیلان: کلاس آموزشی آشنایی با مفاهیم تفکیک زباله بازیافت به همت کانون فعالان محیط‌زیست یالمند لنگرود، شهرداری، اداره محیط‌زیست و مدرسه دخترانه رسالت مقطع اول و پنجم ابتدایی برگزار شد.

قرار سبز در استان گیلان: آموزش شناخت محیط‌زیست، کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدا در دبستان پسرانه امیرالمومنین به همت جمعیت دوستداران محیط‌زیست لنگرود برگزار شد‌.

قرار سبز در استان خوزستان: نشست انجمن‌های محیط‌زیستی شهرستان شوشتر با اعضای شورای شهر برگزار شد و علاوه بر بحث و تبادل‌نظر درخصوص مسائلی از قبیل ایجاد رویکرد تخصصی واحد فضای سبز شهرداری به کاشت درختان مثمر و گونه‌های بومی و سازگار با منطقه، ساماندهی طرح جمع‌آوری احشام سرگردان و رسیدگی به بهداشت پارک‌ها، بوستان و فضای سبز شهری به بحث و تبادل نظر پرداخته و مقرر شد تا نماینده سمن‌ها نیز برای مشاوره و ارائه نظرات کارشناسی در جلسات کمیسیون فضای سبز شورای شهر حضور یابد.

قرار سبز در استان گیلان: اهدای لوح تقدیر از جانب شورای اسلامی و شهرداری آستانه اشرفیه به انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان جهت همکاری در پاکسازی شهری و فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند انجام گرفت.

قرار سبز در استان گیلان: برنامه ساخت کاردستی و آشنایی کودکان با حیوانات و نحوه زندگی که سبب مهربانی و حفاظت نسل آینده از حیوانات می‌شود از سوی مهد و پیش دبستانی نگاه نو برگزار شد.