پیش‌نیاز ازدواج دو متضاد مالی

درباره احساس خود راجع به پول صحبت کنید

بیشتر رویکردهای ما نسبت به پول برآمده از احساسات است، پول ممکن است شما را هیجان‌زده یا نگران کند، و مدیریت پول ممکن است شما را سرشار از آرامش یا وحشت کند. حتما پیش از ازدواج زمانی را به این موضوع اختصاص دهید که شما و شریک زندگی‌تان چه احساسی نسبت به پول دارید و علت این احساس را جست‌و‌جو کنید. آیا شما در خانواده‌ای زندگی کرده‌اید که دسترسی به پول سخت بود و مدیر خانواده پول را به آسانی در اختیارتان قرار نمی‌داد؟ آیا شما هیچ‌وقت نگران این بوده‌اید که پول‌ها چگونه خرج شده‌اند؟ این سوالات کلیدهای اصلی است که نگاه کلی شریک زندگی شما به پول را نمایان خواهد کرد. نوع تربیت شما اثر شدیدی بر احساس شما نسبت به پول دارد. اگر شما متوجه سرنخ اصلی نگاه همسرتان به پول شده باشید، در مواقع اختلاف بر سر مسائل مالی، شما قادر به همدردی و ارتباط مشفقانه با او خواهید بود.

چطور پول خود را خرج کنیم؟

علاقه دارید چطور پول خود را خرج کنید؟ این می‌تواند یک سوال کلیدی و جدی در رابطه با آشنایی مالی باشد. یک نفر ممکن است علاقه داشته باشد پول زیادی را صرف خرید لباس کند، در حالی‌که شخص دیگری ممکن است سرگرمی گران‌تری را بپسندد. ممکن است هر دوی شما عاشق سفر باشید، یا امکان دارد اولویت هر دوی شما صاحب‌خانه شدن باشد یا تصمیم داشته باشید خیلی زود بازنشسته شوید. اگر شما و همسرتان زمانی را صرف بحث بر سر علایق فردیتان کنید، به خوبی می‌توانید وجه اشتراک را بیابید. اگر برای هدفی پس‌انداز کنید که برای هر دو زوج دارای اهمیت است، می‌توانید از بسیاری از هزینه‌های فردی خود در اوقات فراغت اجتناب کنید.

علاوه بر ذخیره و خرج پول، بسیار مهم است که شما و شریک زندگیتان با همدیگر به طراحی یک بودجه بپردازید. «با همدیگر» واژه کلیدی این بحث است. نباید فراموش کرد که چیدن بودجه باید با مذاکره و بحث انجام شود تا در نهایت به یک توافق دست یابید، آنگاه شما یک برنامه قابل اطمینان برای مخارج ضروری خود دارید. همچنین شما می‌دانید که برای اهداف مالی خود مانند دوران بازنشستگی، چگونه پول ذخیره کنید. می‌توانید بعدها اگر برنامه به خوبی کار نکرد، در مورد آن بازنگری کنید. اما داشتن یک بودجه اولیه، راهنمای قابل قبولی برای هر زوج در شروع زندگی به حساب می‌آید.

بودجه برای مخارج نامحدود

اگر یک بودجه پرجزئیات چندان برای شما خوب کار نمی‌کند، سرفصلی به نام «پول آزاد» را به فهرست هزینه‌های خود اضافه کنید. قبض‌های خود را بپردازید و برای مواقع اضطراری، بازنشستگی و اهداف مالی طبق توافق پس‌انداز کنید، پس از اینها مقداری از پول را برای هر جایی که دوست داشتید خرج کنید. اگر شما تکه‌ای جواهر می‌خواهید، به جواهر فروشی مراجعه کنید و بخرید، اما تنها به اندازه «پول آزاد» خود می‌توانید این کار را انجام دهید نه از محل ذخایر اوقات اضطراری یا حساب بانکی پس‌انداز. به این ترتیب شخص دست‌ودلباز، یک آزادی مشخص برای خرج دلخواه خود خواهد داشت و شخص پس‌اندازگر نیز به اندازه کافی، پول برای روز مبادای خود خواهد داشت.

جست‌وجو برای یک کمک حرفه‌ای

هر کاری که انجام می‌دهید، نباید به یکدیگر در مورد خرج‌های خود دروغ بگویید. اگر شما احساس می‌کنید که نمی‌توانید در مورد پول با همسر خود صادق باشید، به این معنی است که بودجه شما به خوبی طراحی نشده است. اگر شما به سختی توانستید با بودجه موافقت کنید، ملاقات یک مشاور خبره می‌تواند کمک‌کننده باشد. می‌توانید با همدیگر به مشاور مراجعه کنید تا شما را در ساختن بودجه‌ای که مختص رابطه شما باشد، یاری کند. مشاور به طور احساسی برای پول شما تصمیم نمی‌گیرد و به شما کمک می‌کند که بین انتخاب‌هایی که دارید، بهترین تصمیم را برای زندگیتان بگیرید.

خط پایانی

ازدواج یک پس‌اندازگرا و یک مصرف‌گرا می‌تواند چیز زیبایی باشد، اما این زیبایی به میزانی که هر دو طرف بر سر یک بودجه توافق کنند و خود را ملزم به پایبندی به آن بدانند، وابسته است. اگر یک طرح به‌خوبی برای هر دو نفر کار نکرد، طرح دیگری را امتحان کنید. طراحی مالی مقصودی است تا زندگی شما را آسان‌تر کند. پس یک طرح آماده کنید و از ازدواج خود لذت ببرید.

آخر هفته