جای پارک می‌خواهید؟

آخر هفته

پیدا کردن جای پارک به خوبی می‌تواند در لیست بزرگ‌ترین معضلات جهانی جای بگیرد چراکه روزانه میلیون‌ها نفر را در هر نقطه‌ای در دنیا کلافه حل خود می‌کند. بیایید خوشحال باشیم چراکه اخیرا شرکت خودروسازی «ب.ام.و» به امید مقابله با ترافیک شهری یک اپلیکیشن پارک خودرو خریداری کرده است. این شرکت نیز همچون دیگر خودروسازان به‌طور جدی حل معضل پارکینگ را به‌عنوان قدم بزرگ بعدی در برنامه‌هایش دیده است. گفته می‌شود این اپلیکیشن بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات پارکینگ تلفن همراه در آمریکای شمالی است. اپلیکیشن «پارک موبایل» در حال حاضر بیش از یک میلیون جای پارک در شمال آمریکا دارد شرکت «ب.ام.و» وعده داده است تلاش کند تا بتواند در سراسر جهان خدمات پارکینگ ارائه دهد و به‌طور مشخص این اقدام فقط برای به دست آوردن سود بیشتر از فروش خودرو نیست بلکه به نظر می‌رسد این خودروساز حقیقتا دغدغه ترافیک دارد.

بر اساس اظهار این شرکت تا ۳۰ درصد از ترافیک شهر توسط افرادی ایجاد می‌شود که در حال گشتن برای پارک خودروی خود هستند که اگر بتوان این رقم را کاهش داد و این مشکل را حل کرد، می‌توان باعث کاهش ترافیک شد. البته پیش‌بینی چنین اتفاقی دور از نظر بود، چرا که «ب.ام.و» از سال ۲۰۱۴ تاکنون سهم اندکی از سهام این اپلیکیشن را در اختیار داشته است و توسعه آن به خدماتی مانند دستیار مجازی نشان می‌دهد که این خودروساز به‌طور فزاینده‌ای به توسعه همه جنبه‌های رانندگی علاقه‌مند است. سوال این است که آیا «ب.ام.و» می‌تواند موجودی پارکینگ این اپلیکیشن را به‌طور قابل توجهی گسترش دهد؟

چه آرایش و مدل مویی برازنده شماست؟

آخر هفته

باید این خبر خوشحال‌کننده را به خانم‌ها داد که اخیرا یک اپلیکیشن آرایشی ساخته شده که به آنها اجازه می‌دهد با بهره‌گیری از فناوری واقعیت افزوده حالات و مدل‌های مختلف ابرو را روی چهره خود امتحان کنند. یکی از دغدغه‌های افراد در زمینه آرایش چهره این است که اغلب از تغییر مدل آرایش ابرو به‌دلیل اینکه ممکن است با چهره‌شان متناسب نباشد، ترس دارند. اکنون شرکت آرایشی «Benefit Cosmetics» با همکاری شرکت «مودیفیس» (Modiface) یک اپلیکیشن مبتنی بر واقعیت افزوده موسوم به «Brow Try-on» ساخته‌اند که قبل از دست به موچین و تیغ شدن، می‌تواند نشان دهد که چه مدل ابرویی با چهره شما متناسب است. این اپلیکیشن با شناسایی موی ابروها و ایجاد اشکال مختلف کار می‌کند. توانایی این برنامه در این است که پیشنهادات طبیعی‌تری را در اختیار کاربران می‌گذارد. اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید، به وب‌سایت رسمی «بنفیت» (Benefit) بروید، عکس خود را آپلود کنید یا یک عکس شبیه به خود را انتخاب کنید و مدل‌ها و اشکال مختلف ابرو را روی آن امتحان کنید.

شما شبیه کدام اثر هنری هستید؟

آخر هفته

شرکت گوگل، با اپلیکیشن جدید خود، به کاربرانش این امکان را می‌دهد که اثر هنری مشابه چهره‌شان را پیدا کنند. در روزهای اخیر اپلیکیشن «هنر و فرهنگ گوگل» (Google Arts & Culture) ناگهان به یک اپلیکیشن محبوب تبدیل شد چرا که قابلیت جدیدی دارد که چهره افراد را با پرتره مشابه آنها در گالری‌های هنری سراسر دنیا که در پایگاه داده‌اش وجود دارد، تطبیق می‌دهد. این ویژگی که با تشخیص چهره انجام می‌گیرد، همان فناوری به‌کار رفته در قابلیت‌های امنیتی مانند «سیستم تشخیص چهره» (FaceID)اپل، «فیس آنلاک» شرکت وان پلاسOnePlus’ Face Unlock)) و Windows Hello شرکت مایکروسافت است. این اپلیکیشن که بیش از دو سال قدمت دارد، چند ویژگی‌ مانند جست‌وجوهای بصری برای آثار هنری معروف و تورهای موزه مجازی را پیشنهاد می‌دهد. این اپلیکیشن رایگان به‌رغم سن کمش، به خاطر ویژگی جدیدی که در اواسط دسامبر رونمایی شد، به صدر محبوبیت در فروشگاه‌های پلی استور گوگل و اپ‌استور اپل رسیده است.

این ویژگی جدید، به کاربران این امکان را می‌دهد که از خود سلفی بگیرند تا فناوری جست‌وجوی بصری گوگل آن را تحلیل کند. سپس این اپلیکیشن، برای شناسایی اثر هنری که بیشترین شباهت را به عکس سلفی کاربر دارد، پایگاه داده‌اش را جست‌وجو می‌کند. این اپلیکیشن، درصد شباهت میان سلفی و اثر هنری را با نتایجی که میان کاربران مختلف متفاوت است، نشان می‌دهد. اکنون، شبکه‌های اجتماعی پر شده از نقاشی‌هایی که کاربران، معادل چهره خود از اپلیکیشن «هنر و فرهنگ» گوگل دریافت کرده‌اند. با وجود اینکه برخی نتایج مانند تصویر نقاشی معادل چهره «کمیل نانجیانی» (Kumail Nanjiani)کمدین با ۵۹ درصد میزان تطابق چشمگیر بودند اما برخی از آنها نیز با ۱۰۰ درصد تطابق ادعا شده توسط اپلیکیشن، مضحک و خنده‌دار هستند. این اپلیکیشن، در آمریکا به جز ایالت‌های ایلینوی و تگزاس در دسترس است. هنوز اطلاعاتی درباره زمان معرفی این اپلیکیشن در این دو ایالت و بقیه دنیا منتشر نشده است.

کاربران پس از دانلود این اپلیکیشن می‌توانند به بخشی با این عنوان بروند: «آیا تصویر شما در موزه است؟» با زدن دکمه «شروع کن» این اپلیکیشن دوربین را راه‌اندازی می‌کند تا امکان گرفتن سلفی را برای کاربران فراهم کند. کاربران می‌توانند سلفی‌های زیادی در زوایای دلخواه بگیرند که ممکن است هر بار، منجر به ارائه معادل‌های متفاوتی شود. گوگل برای فعال کردن ویژگی جدید، از تشخیص چهره استفاده می‌کند که برای تشخیص افراد از یکدیگر، ویژگی‌های فیزیکی چهره را مورد بررسی قرار می‌دهد. این فناوری، چهره‌هایی که در تصویر وجود دارند را تشخیص می‌دهد و پس از شناسایی ویژگی‌های منحصربه‌فرد تصویر، آنها را با اطلاعات موجود در یک پایگاه داده مقایسه می‌کند. این پایگاه داده، برای ویژگی جدید اپلیکیشن هنر و فرهنگ گوگل، بیش از ۷۰ هزار اثر هنری موجود در یک میلیون و ۲۰۰ موزه و گالری واقع در ۷۰ کشور را در بر دارد.

زخم و عفونت را کنترل کنید

آخر هفته

اگر می‌خواهید بدانید زخم و عفونتی که جدیدا گرفتار آن شده‌اید تا چه حد جدی است و آیا نیاز است اقدامات عاجلانه پزشکی برایش انجام دهید، به اپلیکیشن جدیدی که در این‌باره وجود دارد مراجعه کنید. یک اپلیکیشن آزمایشی موسوم به «WoundCare» با نظارت و کنترل زخم‌ها می‌تواند از وخیم شدن آنها و کشیدن کار بیماران به بیمارستان جلوگیری کند. طبق مطالعات اخیر محققان دانشگاه «ویسکانسین-مدیسون»، عفونت محل جراحی»(SSIs) علت اصلی مراجعه بیمارستانی پس از عمل است. دانشمندان دانشگاه «ویسکانسین-مدیسون»، با امید جلوگیری از بروز این عفونت‌ها و در نتیجه کاهش مراجعات بیمارستانی، یک برنامه آزمایشی را موسوم به «WoundCare» توسعه داده‌اند. در یک آزمایش از برنامه، ۴۰ بیمار جراحی عروقی به‌طور منظم عکس‌های زخم خود را به یک سرور آپلود کردند و همچنین به چند سوال در برنامه در ارتباط با هرگونه علایم عفونت که ممکن است در حال تجربه آن باشند، پاسخ دادند.

در این آزمایش به آنها دستور داده شد تا به مدت دو هفته هر روز این کار را انجام دهند. پرستاران هر نمونه را به‌طور متوسط ۷/ ۹ ساعت بررسی کردند. در طول دوره مطالعه، هفت عارضه زخم را شناسایی کردند و یک نتیجه منفی اشتباه یافت شد. درحالی‌که بیماران استفاده از برنامه را آسان توصیف کردند، پرستاران اظهار کردند که پیدا کردن زمان برای بررسی ارسال‌ها در کنار حجم سنگین کار، دشوار است. به همین علت پیشنهاد می‌شود که بررسی‌ها باید توسط یک ناظر انجام شود و نباید به سادگی به وظایف پرستاران اضافه شود. دکتر «ربکا گانتر»، سرپرست پژوهش می‌گوید: ما تصمیم گرفتیم پروتکل‌هایی را ارائه دهیم که در آن بیماران بتوانند در مراقبت‌های خود شرکت کنند و پس از ترخیص از بیمارستان با ما ارتباط داشته باشند و زخم‌های خود را کنترل کنند. وی افزود: این رویکرد ما را قادر می‌سازد تا در زمان صرفه‌جویی کنیم و منتظر مراجعه مجدد بیماران نباشیم.

بیایید خبرنگار شوید

آخر هفته

این‌بار و باز هم گوگل مشغول آزمایش اپلیکیشنی است که به شهروندان عادی اجازه می‌دهد اخبار و رویدادهای محلی شهر خود را منتشر کنند. این ابزار «Bulletin» نام گرفته و در حقیقت اپلیکیشنی است که به انتشار گزارش‌هایی درباره محله و شهر برای بقیه شهروندان کمک می‌کند. هدف از طراحی این اپلیکیشن آسان کردن فعالیت گزارش دهی موضوعات مختلف به وسیله تلفن‌های هوشمند است. هم‌اکنون «Bulletin» به‌طور محدود در دو شهر نشویل و اوکلند درحال آزمایش است. گوگل نیز این پروژه را تایید کرده است. در بیانیه این شرکت آمده است: این پروژه در مرحله آزمایش است و با هدف انتشار رویدادها و موضوعات برای مردم شهر است.

موجودی یخچال بدهید، دستور غذا بگیرید

آخر هفته

زمان آن رسیده که فکر اینکه چه غذایی بپزم را هم به برنامه‌های نرم‌افزاری بسپارید. یک وب‌سایت مربوط به برنامه‌های غذایی به‌تازگی نسخه رایگان و جدید از یک برنامه ارائه داده است که با اسکن موادغذایی موجود در یخچال، دستور پخت غذاهای مختلف را نمایش می‌دهد. وب‌سایت «یاملی» (Yummly) یک اپلیکیشن جدید ارائه داده است که می‌تواند مواد غذایی موجود در یخچال را اسکن کند و سپس با درنظر گرفتن اولویت‌ها و محدودیت‌های غذایی کاربر و براساس آنچه که در یخچال وجود دارد، دستور پخت غذاهای مختلف را پیشنهاد می‌دهد. این برنامه در صورت نیاز و طی تهیه یک وعده غذایی، به صورت گام به گام با کاربران پیش می‌رود و همچنین می‌تواند «فر» را از قبل گرم کند و هنگامی که غذا آماده شد، اطلاع دهد. ادوینا کلارک، مدیر اجرایی بخش «تغذیه برتر» این وب‌سایت اظهار کرد: این برنامه همچنین می‌تواند پیش از زمان وعده‌های غذایی، شما را در پیشبرد برنامه‌هایتان کمک کند. به‌عنوان مثال، اگر شما تمایل دارید که در ساعت پنج غذا بخورید، این برنامه به شما زمان مناسب برای شروع و آماده‌سازی غذا را اعلام می‌کند.   این برنامه همچنین اطلاعات تغذیه‌ای را نمایش می‌دهد ولی نه مانند روشی که ممکن است کاربران به آن عادت داشته باشند.