پیشبرد استعداد درونی با قدرت دادن به جوانان

سوزان آدامز: از سوابق کاری ات برایمان بگو؟

من به‌عنوان یک معلم آرمان‌گرا در ایالت زادگاهم جورجیا آغاز به‌کار کردم. بعد از آن در چین یک مدرسه خصوصی در رابطه با برنامه ریزی‌های شخصی خود تاسیس کردم. در فلسطین، به تاسیس یک موسسه غیر دولتی آموزشی برای جوانان کمک کردم و در کنیا موسسه ای برای آموزش و تعلیم زنان دایر کردم. در دوران کاری ام، با جوانان متعددی صحبت کردم که اکثر آنها بسیار مشتاق و با پشتکار بودند اما همگی از اینکه سیستم آموزشی‌شان با بازارهای کاری منطبق نیست، شکایت داشتند.

چطور توانستی راهی برای این مشکل پیدا کنی؟

من برای پاسخ به این نیاز کسب‌وکار خود را بر آماده سازی و آموزش جوانان برای موقعیت‌های دست یافتنی و موفقیت پذیر بازار کار متمرکز ساختم. من با کار و تمرکز بر آفریقا دریافتم آنجا جمعیت جوان بسیار با استعدادی در زمینه علوم مهندسی کامپیوتر دارد و حس کردم که به این شکل می‌توانیم کمبود نیروی متخصص در زمینه نرم‌افزار را جبران کنیم.

بزرگ‌ترین چالش این کار چیست؟

کسانی که استخدام می‌شوند همیشه نیازمند دو تا سه سال تجربه یا کسب دانش تکنولوژی پیشرفته و به روز هستند، یا به تجربه‌های ساخت محصولات در یک گروه تیمی احتیاج دارند. متاسفانه هیچ‌کدام از این موارد در محیط‌های آکادمیک و تحصیلی امکان‌پذیر نیست.

نام آندلا از کجا به ذهن‌تان رسید؟

از نام نلسون ماندلا الهام گرفته شد.

 زمانی که شریک شما در آمریکا بود و شما در آفریقا، چطور خود را هماهنگ می‌کردید؟

من وقتی در نایروبی بودم او را برای صحبت دعوت کردم. ما با یکدیگر به دیدار آزمایشگاه‌های کامپیوتری مدرن رفتیم و با زنان متخصص در این زمینه گفت‌وگو کردیم. من او را به دیدار یک گروه از متخصصان در زمینه‌های مختلف فنی در کنیا بردم. و بعد از آن صحبت را برای حل مشکلات پروژه آغاز کردیم.

شرکت شما چطور شروع به‌کار کرد؟

در ماه مه‌۲۰۱۴، ابتدا یک‌سری ارزیابی مقدماتی انجام دادیم سپس برای جذب جوانان متخصص برای همکاری با ما و کار برای شرکت‌های بین‌المللی تقاضای همکاری دادیم. در وهله اول، ۷۰۰ ایمیل تقاضای کار دریافت کردیم. و بعد برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری انجام دادیم. برای مرحله بعد، یک تست ارزیابی IQ نیز اضافه کردیم. این بار بیشتر از ۲۵۰۰ درخواست کار دریافت کردیم. در آخر برای شروع کار ۴۸ داوطلب را انتخاب و جذب کردیم.

برای بودجه شرکت در آن زمان چه کاری انجام دادید؟

بودجه را خودمان تامین کردیم و همچنین در مورد این ایده با شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز صحبت کردیم. امروزه هر کسب‌و‌کاری به یک کارشناس ماهر تکنولوژی احتیاج دارد و ما براساس نیاز بازار توانستیم سرمایه‌گذاران زیادی جذب ایده‌مان کنیم. ما به سرعت توانستیم ۳ میلیون دلار سرمایه به‌دست آوریم.

آنها را متقاعد کردید که هم از افراد شما استفاده کنند و هم سرمایه‌گذاری کنند؟

بله، ما می‌دانستیم که ایده ما منطقی و توانا بود.

چگونه سرمایه‌گذاران را متقاعد کردید؟

ایده ما این امکان را به آنها می‌داد که بتوانند از استعدادهای تمام نشدنی بین‌المللی بهره ببرند. با صرف چند ماه تعلیم و آموزش، ما قادر خواهیم بود متخصصان خود را به شایستگی و کمال برسانیم و آنها را به‌صورت تمام وقت و از راه دور در اختیارشرکت‌ها قرار دهیم.

برنامه و طرح‌های توسعه ای شما چیست و تا چه حد می‌خواهید شرکت را گسترش دهید؟

 می‌خواهیم به تعداد ۵ هزار متخصص فنی در سال جدید برسیم. ما می‌خواهیم ایده‌مان را در کشورهای دیگر نیز به‌کار بگیریم و از استعداد‌های ناب در سراسر جهان بهره ببریم. در کسب‌وکار ما حد و حصری متصور نیست.

منبع: Forbes