ایده‌هایی برای کسب‌و‌کارهای دوستدار طبیعت

اگر در حفاظت از طبیعت و کاهش مصرف انرژی جدی هستید، به ایده‌هایی که در زیر برای کسب‌و‌کارهای خانگی سازگار با محیط‌زیست در سال ۲۰۱۸ آمده است، توجه کنید. از دستگاه‌های الکترونیکی که میزان مصرف انرژی را مشخص می‌کنند، استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید قسمت‌هایی که انرژی غیر‌ضروری هدر می‌دهند را پیدا کنید و برای تعدیل آن، کارهای لازم را در دستور کار خود قرار دهید. یکی از راه‌های آسان برای این کار، استفاده از یکی از دستگاه‌های طراحی شده برای ذخیره انرژی «Constellation’s Energy Saving Kit» است که برای کسب‌و‌کارهای کوچک طراحی شده است. می‌توانید خیلی ساده این دستگاه الکترونیکی را به برق متصل کنید و میزان مصرف انرژی‌ای که برای کسب‌و‌کار خانگی‌تان مصرف می‌شود را شناسایی کنید. به‌طور مثال می‌توانید در شروع کار انرژی مصرفی وسایلی مانند لپ‌تاپ و پرینترها را اندازه گیری کنید.

از شارژرهای هوشمند برای کم کردن مصرف انرژی استفاده کنید، همگی مان در اینکه بعد از پر شدن کامل شارژ نیز دستگاه‌ها را از برق جدا نمی‌کنیم مقصر هستیم، این کار باعث اتلاف انرژی می‌شود. برای حل این مشکل نیز می‌توان از یک دستگاه شارژر هوشمند که یکی دیگر از دستگاه‌های برنامه ذخیره انرژی Constellation است، سود برد. این دستگاه جدید، باعث قطع جریان برق بعد از یک بازه زمانی خاص در دستگاه‌ها می‌شود. این بدین معناست که دستگاه اگر بعد از شارژ کامل در پریز باقی بماند نیز دیگر برق مصرف نمی‌کند.

به جای استفاده از کلیدهای برقی که به‌صورت خاموش و روشن عمل می‌کنند، از کلیدهایی استفاده کنید که به‌صورت اتوماتیک نورمحیط را تنظیم و کنترل می‌کنند. یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از اتلاف انرژی در کسب‌و‌کارهای خانگی در سال ۲۰۱۸، استفاده از این نوع کلیدهای برق در محیط کار است. این نوع کلیدها از عناصر نیمه‌هادی مانند ترایاک‌ها (TRIAC) استفاده می‌کنند، در واقع این المان‌ها می‌توانند سطوح ولتاژ و جریان بالا را سوئیچ کنند و استفاده از انرژی را کاهش می‌دهند. از طریق تلفن‌های هوشمندتان درجه هوا، میزان رطوبت و کیفیت هوا را کنترل کنید. درجه حرارت و میزان رطوبت در مکان کسب‌و‌کارتان به شدت روی مصرف انرژی تاثیر دارد. دستگاه‌های کنترل جریان که توسط شرکت Energy Saving Kit طراحی شده‌اند می‌توانند به سادگی دما و رطوبت محل کسب‌و‌کار شما را کنترل کنند.

سعی کنید از لامپ‌های کم‌مصرف استفاده کنید. یکی دیگر از مواردی که در جلوگیری از اتلاف انرژی بسیار موثر است و در سال ۲۰۱۸ نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، یافتن بهترین نوع از لامپ‌ها و روشنایی‌های کم‌مصرف برای محیط کسب‌و‌کار خانگی‌تان است.  همواره زیبایی و طراحی دکوراسیون داخلی مورد توجه بوده است، اما هزینه تامین آن باعث ایجاد محدودیت می‌شود. لامپ‌های کم‌مصرف استاندارد با توجه به نورپردازی درست به مصرف درست برق کمک می‌کنند و با پیشرفت فناوری در تولید لامپ‌های کم‌مصرف این نوع لامپ‌ها را می‌توان در مدل‌های متنوع خریداری کرد. لامپ‌های LED معمولا باریک و بلند هستند، در حالی که لامپ‌های CFL حالت گرد دارند.

هردو برای مصرف پایین و تولید حرارت کمتر طراحی شده‌اند. این لامپ‌های ال‌ای‌دی ویژگی‌های قابل توجهی دارند که با هیچ یک از منابع نوری قابل رقابت نیست. این لامپ‌ها را می‌توان به‌دلیل گستره وسیع زاویه تابش نور یکنواخت و آسیب‌پذیری کم با لامپ‌های روشنایی متداول در بخش‌های خانگی و اداری جایگزین کرد. یکی دیگر از راه‌های ذخیره انرژی این است که در محل کارتان سنسور تشخیص جریان نصب کنید. وقتی که در محل کارتان حضور ندارید، چرا باید برای لامپ‌های روشن پول اضافه بپردازید؟ سنسور تشخیص جریان می‌تواند این هزینه را برای شما حذف کند. این دستگاه می‌تواند به‌صورت اتوماتیک لامپ‌هایی را که در اتاق‌های خالی روشن مانده‌اند را خاموش کند. در نتیجه، نصب کردن این سنسورتشخیص جریان می‌تواند هم در جلوگیری از اتلاف انرژی مفید باشد و هم در پایین آوردن هزینه‌ها نقش به‌سزایی داشته باشد.

همچنین می‌توان برای دستگاه‌های الکترونیکی از دستگاه تایم سوئیچ استفاده کنید. این وسیله همانند سنسور تشخیص جریان برای کاستن مصرف انرژی و این نکته ضروری که به هرشکلی باید از اتلاف آن جلوگیری کرد، طراحی شده‌اند. تایم سوئیچ‌ها دستگاه‌های ساده‌ای هستند که بین پریز و دستگاهی که به آنها متصل می‌شود، قرار می‌گیرند و دستگاه را براساس زمان مشخصی که به آنها داده شده است، خاموش می‌کنند. یکی از اصولی که در ساخت تایم سوئیچ‌ها مطرح بوده است،‌کنترل زمان روشن یا خاموش بودن دستگاه‌هایی است که ممکن است به اشتباه ساعت‌ها روشن بمانند و باعث اتلاف شدید انرژی شوند. 

استفاده از نوارهای دور پنجره و درزگیر را فراموش نکنید. تمامی درزگیرها یک هدف مشترک دارند و آن جلوگیری از بیرون رفتن هوای گرم در زمستان و هوای خنک در تابستان است. بنابراین اگر هنوز این کار را در محل کسب‌و‌کار خانگی‌تان انجام نداده‌اید، هم اکنون وقت انجام آن است. امروزه با توسعه کسب‌و‌کارهای خانگی صرفه‌جویی در انرژی موضوعی است که باید با جدیت دنبال شود؛ چراکه منابع زمین هر روز در حال کاهش هستند. بنابراین اگر حفاظت از زمین چیزی است که در سر دارید، می‌توانید با دنبال کردن راهکارهای گفته شده تا حدی مطمئن شوید که کسب‌و‌کار خانگی شما می‌تواند با محیط‌زیست سازگار باشد و همچنین هزینه‌های سرسام‌آور مصرف انرژیتان کاهش می‌یابد.

آخر هفته