مهندس محمد کشانی/ مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان

محمد کشانی

اگر رشد اقتصادی را متاثر از افزایش تولید یا درآمد سرانه ملی بدانیم، می‌توانیم بگوییم که مفاهیم بنیادین ده گانه در ویرایش ۱۳۹۶ تعالی سازمانی و بطور خاص ارزش افزایی برای مشتریان و به تعبیری ارائه محصولات و خدمات بر اساس نیازها و انتظارات مشتریان با کیفیت و قیمت رقابتی، محور توسعه و رونق اقتصادی خواهد بود، لذا توجه به مفاهیم تعالی سازمانی در بلند مدت موجب ارتقای بهره‌وری به‌طورعام و به‌طور خاص موجب افزایش تولید و ثروت خواهد شد. در سایر مفاهیم بنیادین، هم افزایی ناشی از شراکت ها، کسب نتایج پایدار و توجه ویژه به سرمایه‌های انسانی و در مجموع دوراندیشی و الهام بخشی و یکپارچگی و نظام مندی، موجب زمینه‌های رشد و توسعه اقتصادی، از آن هم فراتر، موجب توسعه و پایداری اجتماعی و زیست محیطی نیز خواهد شد. مهم‌ترین تاثیر فرایند جایزه ملی تعالی سازمانی، اشاعه فرهنگ خودارزیابی و شناسایی زمینه‌های بهبود در سازمان‌ها و البته ایجاد نگرش سیستمی و نظام مند نمودن رویکردهای اتخاذ شده تا رسیدن به نتیجه نهایی می‌باشد.

 

دکتر محمدرضا ظهیر امامی/ مدیر عامل شرکت تولیدی صنعتی فراسان

محمدرضا ظهیر امامی

مهم‌ترین ثمره جایزه ملی تعالی سازمانی، افزایش بهره‌وری و درجه رقابت‌پذیری سازمان‌ها است. حرکت در چهارچوب معیارهای این جایزه، به‌مثابه هم حرکتی بنگاه‌ها با معیارهای جهانی و انجام بهینه‌سازی لازم در ابعاد گوناگون است. همچنین حضور در این رقابت، به معنای آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و مدیریتی در سطح بنگاه‌ها است. به‌‌طور حتم استفاده از مدل‌های‌تعالی سازمانی در کلیه حوزه‌ها ازجمله آموزش، سلامت، حمل‌و‌نقل و حوزه خدمات در کنار بخش صنعت می‌تواند توسعه عمومی در سیستم اقتصادی را به ثمر آورد. گسترش فرهنگ تعالی سازمانی موجب افزایش رقابت‌پذیری بنگاه‌ها در عرصه کسب‌ و کار شده و تضمینی برای استمرار حضورشان در بازار خواهد بود.

 

دکتر مجید بهمنی/ مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا(توگا)

مجیدبهمنی

با توجه به این‌که حدود شش دوره در جایزه ملی تعالی شرکت کردیم، باید اذعان کرد که این رویه و رویکرد در ارزیابی و اعطای جایزه ملی تعالی، به‌صورت سیستماتیک توجه ما را به‌تمامی جنبه‌های بااهمیتی که می‌تواند باعث رشد تعالی سازمان شود جلب کرده و تمرکز ما را معطوف این حوزه‌ها کرده است. به‌صورت کلی می‌توان گفت این جایزه بر استراتژی‌های ما، برنامه‌های فروش و نتیجه‌های مورد انتظارمان تأثیر فراوانی داشته است. جایز ملی تعالی سازمانی درواقع فرآیندی از ارزیابی شرکت‌های فعال و برتر در ابعاد گوناگون از رضایت مشتری و سودآوری پایدار گرفته تا رضایت کارمندان و وفاداری آن‌ها است. این یک رویکرد شایسته‌محور در فرآیند تصمیم‌سازی دولت است که باید به بدنه این مراسم متصل شود. چنین رویکردی ضمن ایجاد رقابت سالم بین سازمان‌ها، باعث توسعه ملی در ابعاد مختلف نیز خواهد شد.