پویش سبز

قرار سبز در شهر پاسارگاد: در آستانه هفته منابع طبیعی، نهال‌کاری در کوه خرسی پاسارگاد با کاشت نهال‌های بومی ۲ساله بنه، با همت اداره منابع طبیعی پاسارگاد، افراد محلی و دوستداران طبیعت انجام شد.

قرار سبز در شهر لاهیجان: نشست علل گرمایش زمین و آب شدن یخ‌ها با تشریح آسیب‌های زیست‌محیطی این پدیده، به مناسبت «روز جهانی خرس قطبی» به‌وسیله کارگروه حیوانات «انجمن بوم‌بانان» استان‌گیلان در دبستان‌‌ دخترانه غیرانتفاعی‌‌ ایران‌نوین لاهیجان برگزار شد.

قرار سبز در شهر لاهیجان: کلاس آموزشی تفکیک زباله با رعایت اصول بهداشتی به مناسبت «روز ملی بهداشت محیط» به‌وسیله کارگروه آموزش «انجمن بوم‌بانان» گیلان در مدرسه شاهد الزهرای لاهیجان، برای دانش‌آموزان کلاس دهم رشته تجربی این دبیرستان برگزار شد. همچنین انجمن بوم‎بانان شعبه سیاهکل استان گیلان جلسه آموزشی دیگری را با همین موضوع در «روستای چوشل» برگزار کرد.

قرار سبز در شهر شیراز: جشنواره نقاشی کودکان، با عنوان «باران مهر» در موضوع محیط‌زیست، با شرکت ۲۳۵ دانش‌آموز شیرازی ۱۲-۷ ساله در نگارخانه وصال برگزار شد. هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد دغدغه‌های زیست‌محیطی برای دانش‌آموزان و اولیای آنها و نیز آشنایی کودکان با زیبایی‌های طبیعت ذکر شده است.

قرار سبز در شهر جوانرود: فعالان محیط‌زیستی شهر جوانرود استان کرمانشاه، در نظر دارند با فرهنگ‌سازی، کیسه‌های پارچه‌ای را جایگزین استفاده از کیسه‌های پلاستیکی کنند تا به این ترتیب این شهر به اولین شهر ایران که استفاده حداقلی از کیسه‌های پلاستیکی دارد، تبدیل شود.

قرار سبز در شهر اقلید: در آستانه هفته منابع طبیعی، به دعوت انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید؛ بیش از ۸۵ نفر از حامیان طبیعت، به کاشت بیش از هزار و ۸۰۰ نهال گل محمدی و قلمه درخت انگور در حاشیه جاده اقلید به یاسوج و باغستان آرامگاه دارالرحمه الیاسان اقدام کردند. این برنامه با مشارکت هنرستان کشاورزی، دانشجویانی از دانشگاه دولتی اقلید و دوستداران طبیعت انجام شد.

قرار سبز در شهر آبدانان: با همت انجمن بانوان طبیعت آبدانان ایلام، دانش‌آموزان پایه ششم مدرسه ابتدایی غیر دولتی «نیلا» از کتابخانه امیرکبیر این شهر بازدید کردند.

قرار سبز در شهر مشهد: همزمان با هفته درختکاری به دعوت مسوولان استان «انجمن همیاران محیط‌زیست و حیوانات»، برای فرهنگ‌سازی با شعار «ما ایستاده‌ایم تا درختان زانو نزنند» اقدام به کاشت نهال در این استان کردند.

قرار سبز در شهر تهران: دانشجویان کانون محیط‌زیست دانشگاه تربیت مدرس تهران؛ در راستای طرح تحول راهبردی دانشگاه «همایش محیط پاک» را با معرفی کمپین «هر دانشجو یک آبادگر» برگزار کردند. در این برنامه مدیر گروه محیط‌زیست دانشگاه با موضوع «رد پای محیط‌زیستی» به سخنرانی پرداخت و در ادامه کارگاه آموزش ساخت تراریوم و آشنایی با دستگاه کمپوست برگزار شد.

قرار سبز در شهر اقلید: در آستانه هفته منابع طبیعی؛ پاکسازی بخشی از بلوار شهدای ارجمان اقلید فارس، بوسیله گروهی از دوستداران محیط‌زیست، به شکل خودجوش انجام شد.

قرار سبز در شهر آستارا: آموزش حفاظت از طبیعت، حیات‌وحش و گونه‌های در معرض خطر انقراض توسط موسسه «شقایق‌های وحشی هیرکان» برای اهالی بومی از جمله روستای کوته کومه آستارا برگزار شد.