شبکه اول سیما

60 (1)

شبکه یک سیما بعد از یک سال تاخیر قصد دارد فصل پنجم سریال پایتخت را با عنوان پایتخت ۵ برای نوروز ۹۷ به نمایش دربیاورد. ساخته شدن ۵ فصل از یک سریال رکوردی است که تا به حال در اختیار سیروس مقدم، کارگردان سریال پایتخت و گروهش قرار گرفته و حتی شاید با توجه به استقبال مخاطبان از سریال «پایتخت» ادامه نیز پیدا کند.  تصویربرداری این سریال در اردیبهشت امسال آغاز شد و در اوایل مهر ماه به پایان رسید. «پایتخت ۵» همچون چند فصل دیگرش در استان مازندران کلید خورد و تصویربرداری‌اش در ادامه در تهران و کشور ترکیه ادامه پیدا کرد. سازمان سینمایی اوج که حضوری نسبتا پررنگ در جشنواره فیلم فجر امسال داشت، سرمایه‌گذاری فصل پنجم این مجموعه را برعهده داشته و شاید به همین دلیل هم هست که داعش سر از قصه این سریال درآورده است. همچنین بازیگران اصلی این سریال تغییری پیدا نکرده‌اند و همچون فصل‌های پیشین شاهد نقش‌آفرینی محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهرانفر، علیرضا خمسه، نسرین نصرتی، هومن حاجی‌عبداللهی، سارا و نیکا فرقانی اصل و... مقابل دوربین سیروس مقدم هستیم. پخش فصل پنجم سریال «پایتخت» که درصد زیادی از مراحل فنی‌اش را هم پشت‌سر گذاشته است تا حدود زیادی از شبکه یک قطعی شده است.

60 (2)

 

شبکه دو

61 (1)

مجموعه تلویزیونی «تعطیلات رویایی» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه‌کنندگی مجید اوجی در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از شبکه دوم سیما پخش می‌شود. این مجموعه داستان دو برادر به نام‌های رحیم و رستم را به تصویر می‌کشد که در شیراز سکونت دارند. برادر کوچک‌تر که وضع مالی بهتری دارد سال پیش برای تعطیلات عید خانواده رحیم را که یک معلم بازنشسته است به ترکیه دعوت کرده و برادر بزرگ‌تر درصدد جبران است و می‌خواهد امسال خانواده رستم را با هزینه خودش به کیش ببرد. غافل از اینکه آنها قصد سفر به اروپا را دارند و همین سرآغاز ماجراهای جالب و دیدنی است. محمدرضا شریفی‌نیا، محمود عزیزی، افسانه بایگان، افسر اسدی، علی صادقی، لاله اسکندری، علی اوجی، رضا یزدانی، خاطره حاتمی، سولماز آقمقانی، مریم معصومی، فاطمه هاشمی، فرهاد بشارتی، ارسلان قاسمی، ژاله درستکار، مهدی افشار و مرتضی علی‌آبادی بازیگران این مجموعه نوروزی هستند. در کنار سریال تعطیلات رویایی مجموعه کلاه قرمزی را برای پخش در سال ۹۷ آماده شده است؛ مجموعه‌ای که سال گذشته به‌دلیلی اختلافات تهیه‌کننده و مدیران شبکه امکان پخش پیدا نکرد. مجموعه کلاه قرمزی در کنار سریال پایتخت دو مجموعه پر مخاطب صداوسیما هستند.

61 (2)

 

61 (3)

 

 شبکه سه

61 (4)

شبکه سه ظاهرا امسال تا لحظات آخر بر سر دوراهی پخش دو سریالش قرار دارد. چون برخلاف سایر شبکه‌ها که یک گزینه برای پخش در ایام نوروز دارند این شبکه دو سریال را همزمان به‌عنوان گزینه‌های پخش نوروزی‌اش اعلام کرده است. این دو سریال یکی دیوار به دیوار است و دیگری آرماندو. دیوار به دیوار: بعد از ساخت سریال «دیوار به دیوار» و استقبال خوبی که از این مجموعه پربازیگر شد، گروه سازنده آن تصمیم گرفتند تا فصل جدید این مجموعه را جلوی دوربین ببرند و چه زمانی هم بهتر از پخش آن در ایام نوروز. سامان مقدم که در سینما با ساخت «نهنگ عنبر ۱ و ۲» توانسته نام خود را به‌عنوان کارگردانی که مخاطب را می‌شناسند به‌ثبت برساند «دیوار به دیوار ۲» را ساخته و به‌نظر می‌رسد با شناختی که او از مخاطب و دنیای به روزش دارد فصل دوم آن هم بتواند با اقبال خوبی از سوی بیننده‌های تلویزیون روبه‌رو شود. رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، یاسمینا باهر، شمسی فضل‌اللهی، رضا ناجی، مهوش وقاری، امیرمهدی ژوله و... از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. مهم‌ترین تفاوت فصل دوم این سریال با سری پیشین آن دنباله‌دار بودن قصه آن است، در واقع برخلاف فصل اول که در هر قسمت قصه‌ای مجزا رقم می‌خورد و دنبال می‌شد در فصل دوم داستان‌های دنباله‌دار اتفاق می‌افتد.

61 (5)

فصل اول این سریال که نوروز سال گذشته از تلویزیون پخش شد داستان پنج خانواده را روایت می‌کرد که به‌دلایلی مجبور می‌شوند سه ماه در یک خانه با یکدیگر زندگی کنند. این پنج خانواده پیش از این هیچ آشنایی با یکدیگر نداشته‌اند و در یک روز، بنا به اتفاقی، مجبور می‌شوند با هم زندگی کنند. این خانواده‌ها همگی واحدهای آپارتمانی را پیش خرید کردند و وقتی مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند؛ چون جایی برای سکونت ندارند از مشیری که سازنده خانه‌ها بوده می‌خواهند تا خانه خود را در اختیار این افراد قرار دهند و او هم با توجه به درخواست قاضی موافقت می‌کند و... آرماندو: علاوه بر «دیوار به دیوار 2» سریال «آرماندو» به کارگردانی احسان عبدی‌پور نیز به‌عنوان گزینه نوروزی شبکه سه سیما اعلام شده است. نام احسان عبدی‌پور را پیش از این بیشتر در سینما و با فیلم‌های «تنهای تنهای تنها» و این اواخر «تیک‌آف» شنیده بودیم؛ اما او امسال تصمیم گرفته تا شانس خودش را در تلویزیون هم بیازماید و به همین دلیل در اولین قدم سراغ ساخت مجموعه‌ای مناسبتی برای نوروز رفته است.

با توجه به ترکیب بازیگران «آرماندو» به‌نظر می‌رسد که این سریال هم حال و هوایی طنز دارد. بنابراین پخش آن در ایام نوروز چندان بی‌مناسبت هم نیست. حمیدرضا آذرنگ، مرجانه گلچین، الیکا عبدالرزاقى، علیرضا استادى، على مسعودى، سحر ولدبیگى، على اوجى، فریبا طالبى، مجید پتکى و شهربانو موسوی از بازیگران «آرماندو» هستند. در خلاصه داستانش آمده است: آرمان پسر خوش‌دل و مهربانی است که تلاش می‌کند مشکلات خواهر و فرزندان خواهرش را برطرف کند، او در این مسیر درگیر موقعیت‌هایی جذاب و نفسگیر می‌شود.

 

شبکه نسیم، رئالیتی شو هفت روز و هفت ساعت و شاید خندوانه

61 (6)

شبکه نسیم برای نوروز 97 ویژه‌برنامه هفت روز و هفت ساعت را که یک برنامه رئالیتی شو نوروزی است، برای پخش درنظر گرفته است. تولید این برنامه به‌صورت بین‌المللی در دو کشور لبنان و ایران انجام شده است. رئالیتی شوی هفت روز و هفت ساعت به کارگردانی سعید ابوطالب و با حضور امیرحسین رستمی، لادن مستوفی، حمید حامی، الناز حبیبی، علیرام نورایی و لیندا کیانی و نیز کارلوس عازار، سالی بسمه، مهدی فخرالدین، محمد شمص، ساره قصیر و عدی رعد (بازیگران لبنانی) ساخته شده است. قرار است این رئالیتی شو از شبکه افق نیز پخش شود.

 

شبکه پنج

61 (7)

سریال هیات‌مدیره به کارگردانی مازیار میری قرار است در نوروز 97 از شبکه پنجم سیما پخش شود. در هیات‌مدیره احسان کرمی، حدیث میرامینی، ثریا قاسمی، لیلی رشیدی، مریم امیرجلالی، کمند امیرسلیمانی، الیکا عبدالرزاقی، امیررضا دلاوری، رحیم نوروزی، رابعه مدنی، فریده سپاه منصور، زهرا داوودنژاد، مسعود کرامتی و سیاوش طهمورث ایفای نقش می‌کنند. قرار است این سریال در ۱۰۰ قسمت ساخته شود که ۱۵ قسمت ابتدایی این سریال برای نوروز آماده می‌شود. داستان سریال هیات‌مدیره به زندگی زوج جوانی می‌پردازد که با نقل مکان به ساختمانی جدید درگیر اتفاقات تازه‌ای می‌شوند.

 

شبکه آی‌فیلم با سعید آقاخانی

61 (8)

شبکه آی‌فیلم برای اولین بار یک سریال مستقل را برای پخش در نوروز در نظر گرفته است. سعید آقاخانی سریال شب عید را با بازی حمید لولایی، مرجانه گلچین، نعیمه نظام‌دوست، حسین محب‌اهری، افسانه ناصری، زهره صفوی، سروش جمشیدی و علی هاشمی برای پخش از این شبکه ساخته است