ماشین‌آلات مدرن باید جایگزین روش‌های سنتی تولید شوند

لطفا پس از معرفی خود در مورد چگونگی تاسیس و فعالیت گروه صنعتی بهسازان توضیح دهید؟

گروه صنعتی بهسازان با برندی جدید تحت ‌مدیریت اینجانب اکبر رفیعی با تجربه‌ سه دهه فعالیت در زمینه طراحی، ساخت، تولید و راه‌اندازی ماشین‌آلات سنگ‌بری مشغول به فعالیت ایت. دراین گروه صنعتی سبک سنتی تولید را تبدیل به سبک مدرن کرده‌ام و روزبه‌روز تلاش برای پیشرفت و به‌روز شدن ماشین‌آلات ادامه دارد.

با توجه به شرایط موجود دیدگاه شما نسبت به آینده صنعت سنگ و ماشین‌آلات آن چیست؟

بنده اعتقاد دارم اگر گروهی آموزش‌ دیده و با تجربه و با برنامه‌ریزی‌ دقیق بتوانند در بخش صنعت به صاحبان سنگ‌بری مشاوره و راهنمایی درست بدهند ما می‌توانیم هم صنعت سنگ و هم صنعت ماشین‌آلات را رو به پیشرفت هدایت کنیم. البته متاسفانه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از سنگ‌بری‌های کشور سبک سنتی را دنبال می‌کنند و هنوز به سبک مدرن و مکانیزه روی نیاورده‌اند و این باعث وارد شدن خسارات زیادی به صنعت سنگ و فرآوری‌های سنگ می‌شود.

قدمت صنعت ماشین‌آلات سنگبری در کشور ما چقدر است و در این سال‌ها چه تحولاتی را شاهد بوده است؟  

می‌توان گفت: قدمت ماشین‌سازی در ایران حدود ۵۰ سال است. صنعت ماشین‌آلات سنگ‌بری از سبک صنعتی به سبک مکانیزه در حال حرکت و توسعه  است و قطعا در آینده می‌تواند با مدیریت، برنامه‌ریزی و تحقیقات و به‌روزرسانی تکنولوژی با کشورهای مطرح رقابت کند. به‌نظر بنده دیگر ماشین‌آلات وارداتی جایگاهی در کشور ندارند، زیرا ماشین‌آلات ایرانی در حال حاضر از نظر کیفیت و فن‌آوری با ماشین‌آلات خارجی رقابت نزدیک دارند و واردات ماشین‌آلات خارجی به جز هزینه‌ زیاد برای مصرف‌کننده‌ ایرانی فایده بیشتری ندارد. ماشین‌آلات ایرانی در حال حاضر کمتر از ماشین‌آلات خارجی نیست و در بیشتر موارد نیز برابری می‌کند. چنانچه دولت محترم و مشتریان داخلی از تولیدکننده داخلی حمایت کنند  صنعتگران ما به جایگاه شایسته خود می‌رسند.

شما به عنوان یکی ازپیشکسوت‌های این صنعت چه اقداماتی را برای جذب مشتریان برای استفاده از ماشین آلات ایرانی انجام داده اید؟

اکثر پیشکسوتان صنعت سنگ‌ ایران بنده را می‌شناسند و ماشین‌آلات گروه صنعتی بهسازان در کارخانه‌های آنها نصب و فعال می‌باشد و سابقه و ماشین‌آلات ساخته‌شده توسط این مجموعه، خود گویای همه چیز می‌باشد و مشتریان عزیز با تحقیق و بازدید از ماشین‌آلات این مجموعه قطعا ‌کیفیت و کارآیی ماشین‌آلات را از نزدیک خواهند دید.

30

30 (2)

31 (1)

31 (2)

31 (3)

31 (4)