شریکی مطمئن برای پروژه‌های پمپاژ در سراسر جهان

این گروه، که در ابتدای فعالیتش یک کارخانه ذوب آهن کوچک بود، به تأمین‌کننده پیشرو و جهانی ماشین‌آلات، تجهیزات و خدمات مورد نیاز نیروگاه‌های آبی، صنعت کاغذ و خمیر کاغذ، صنایع فلزکاری و فولاد و فرایندهای جداسازی جامد از مایع در بخش‌های شهری و صنعتی تبدیل شده است.

پمپ‌های ANDRITZ بخشی از حوزه تجاری گروه هستند که در زمینه انرژی آبی فعالیت می‌کند. این حوزه تجاری ANDRITZ  را به تأمین‌کننده جهانی و پیشرو پروژه‌های کلید در دست، خدمات مورد نیاز نیروگاه‌ها و توربین‌های آبی و راهکارهای پمپاژ ویژه تبدیل کرده است.

بخش پمپ‌های ANDRITZ در زمینه ساخت و توسعه پمپ‌های بزرگ اختصاصی، پمپ‌های آب خنک‌کننده مخصوص نیروگاه‌ها یا کارخانه‌های فولادسازی و پمپ‌های گریز از مرکز استاندارد با کاربردهای مختلف در حوزه‌هایی همچون تأمین آب شهری، آبیاری کشاورزی و آب‌گیری معادن فعالیت می‌کند. علاوه بر این، دانش فنی نادر ANDRITZ در زمینه پمپاژ در بستر ویسکوز این گروه را به شریک برتر فعالان جهانی دو صنعت کاغذ و خمیر کاغذ و قند و نشاسته تبدیل کرده است. سامانه‌های پمپاژ ANDRITZ راهکارهایی ارائه می‌دهند که در سراسر جهان به کار گرفته می‌شوند.

بر همین اساس، در دهه گذشته، شاهد اشاراتی خیره‌کننده به این راهکارها بوده‌ایم که در ادامه با برخی از مهم‌ترین آن‌ها آشنا خواهید شد. ANDRITZ سازنده برخی از بزرگ‌ترین پمپ‌های اسپلیت‌کیس افقی جهان است. ابعاد این پمپ‌ها به گونه‌ای است که یک انسان بالغ با ابعاد معمولی می‌تواند به آسانی داخل لوله مکش آن‌ها بایستد. از این پمپ‌ها برای تضمین تأمین آب مطمئن مورد نیاز پکن، پایتخت چین، استفاده می‌شود. پمپاژخانه هویی‌نان‌جوانگ مجهز به هشت پمپ اسپلیت‌کیس دومکشه افقی با توان موتور ۷۳۰۰ کیلووات است. سه پمپ در کنار یک پمپ یدک برای هر واحد، که قابلیت فعال‌سازی بلادرنگ در شرایط اضطراری را دارد، جریان آب را با سرعت ۶۰ مترمکعب در ثانیه از فاصله‌ای تقریبا ۶۰ کیلومتری به پایتخت چین می‌رساند. هویی‌نان‌جوانگ تنها پمپاژخانه کانال مرکزی تأمین آب طرح «انتقال آب جنوب به شمال» چین است؛ پروژه‌ای که دیگر نظیرش اجرا نخواهد شد.

دستاوردهای مهم

پمپ‌های ANDRITZ سهمی قابل‌توجه در تأمین آب آشامیدنی مطمئن برای شهر گوانگ‌ژو داشته‌اند. این شهر در جنوب شرقی چین قرار دارد و یکی از سریع‌ترین نرخ‌های رشد شهرهای این کشور را از آن خود کرده است. انتظار می‌رود، جمعیت ۱۲ میلیون‌نفری کنونی این شهر، تا سال ۲۰۲۰ میلادی، به ۱۸ میلیون نفر افزایش پیدا کند. همین مسأله چالش‌هایی جدی را برای زیرساخت تأمین آب این شهر ایجاد کرده است. مقامات شهر گوانگ‌ژو، با تجهیز شهر به فناوری ANDRITZ به مقابله این چالش‌ها رفته‌اند. نصب ۱۲ پمپ دومکشه ANDRITZ در پمپاژخانه آب دریافتی ژیجانگ تأمین آب مطمئن برای شهر گوانگ‌ژو را تضمین کرده است. این پمپ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سرعت جریان آب در آن‌ها تقریبا بین ۴ تا ۵ متر مکعب در ثانیه است. قطر سر این پمپ‌ها ۳۵ تا ۴۲ متر و کاراییشان ۹۱ درصد است. نتایج آزمون‌های پژوهشی نشان می‌دهد این پمپ‌های دومکشه کارایی‌های بیشتری نیز دارند و می‌توانند به صرفه‌جویی بیشتر برای مشتریان منجر شوند.

علاوه بر این، پمپ‌های ANDRITZ در ۱۱ پروژه کوچکی حضور دارند که بخشی از طرح بزرگ دولت هند برای آبیاری ایالت آندراپرادش است. این ایالت هند بارها و به صورت مکرر از خشکسالی گسترده ضربه خورده است. تقریبا ۷۰ درصد از جمعیت آندراپرادش به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از کشاورزی امرار معاش می‌کنند. بر همین اساس، دولت هند پروژه‌ای را برای آبیاری زمین‌های کشاوری این ایالت راه‌اندازی کرده است. در پروژه بهیما، که یکی از پروژه‌های کوچک طرح دولتی بزرگ فوق است، از سه پمپ حلزونی عمودی ANDRITZ استفاده شده است.

تنها با استفاده از سه پمپ حلزونی عمودی ANDRITZ، با پروانه‌ای به قطر حداکثر ۴ متر، می‌توان یک استخر شنای المپیک را در کمتر از ۲۰ ثانیه با ۲۵۰۰ مترمکعب آب پر کرد! ویژگی خاص پمپ‌های تأمین‌شده برای این پروژه شباهت‌شان به توربین است. این شباهت از ابعاد این پمپ‌ها و مکانیسم پره‌های راهنمای یکپارچه آن‌ها ناشی می‌شود. مکانیسم پره‌‌های راهنمای یکپارچه، با استفاده از یک سرو موتور هیدرولیک، امکان انطباق پره‌ها با سطح متغیر پایاب را فراهم می‌کند. همین ویژگی باعث شده است که این پمپ‌ها، در مقایسه با پمپ‌های معمولی، زنجیره کارایی گسترده‌تری داشته باشند و، در صورت بسته بودن مکانیسم پره‌های راهنما، روشن شدن آن‌ها مستلزم صرف انرژی کمتری باشد.

ده‌ها سال تجربه در زمینه ساخت دستگاه‌های هیدرولیک و دانش فنی گسترده اساس استاندارد و عملکرد بالای مهندسی پمپ در ANDRITZ  است. بخش پمپ‌های ANDRITZ از منبعی واحد برای ارائه طیف متنوع و کاملی از خدمات به مشتریان بهره می‌برد.

طیف کامل خدمات

آزمون مبتنی بر مدل، مهندسی طراحی، مدیریت ساخت و پروژه، خدمات‌رسانی و آموزش از جمله این خدمات هستند. ASTROE، مرکز فنی شرکت، از جمله مؤسسات شناخته‌شده بین‌المللی تست و توسعه دستگاه‌های هیدرولیک است. در حال حاضر، تست پمپ‌ها و توربین‌های ANDRITZ در هشت نقطه جهان انجام می‌شود. گروه ANDRITZ، با ایجاد شبکه‌ای از این مراکز تحقیق و توسعه، به جریانی مستمر از انتقال دانش فنی دست یافته است که در نهایت، به نفع مشتریان خواهد بود. بخش پمپ‌های ANDRITZ  تیمی بین‌المللی و متشکل از نیروهایی شایسته است که در مناطق متعددی در سراسر جهان مستقر هستند و خود را متعهد به ارائه بهترین راهکارهای حوزه پمپاژ به مشتریاتی با نیازهای مختلف می‌دانند.

اعضای این تیم در تلاش هستند تا با همکاری یکدیگر محصولاتی باکیفیت و خدماتی چشمگیر ارائه دهند و بدین ترتیب، رضایت مشتریان را حفظ کنند.

ANDRITZ employee demonstrating the size of a pump draft tube for Beijing_ China

یکی از کارکنان ANDRITZ در حال نشان دادن ابعاد لوله مکش یکی از پمپ‌های پروژه پکن

Installed ANDRITZ standard water pump

پمپ آب استاندارد ANDRITZ (نصب‌شده)