یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای تامین مالی ازدواج جوانان در نظر گرفته، طرح «پیوند مهر ایران» است. بر اساس این طرح، خانواده‌ها می‌توانند با پیش‌بینی زمان ازدواج فرزندان خود نسبت به سپرده‌گذاری خرد و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۸۰ میلیون تومان اقدام کنند. رویکرد برجسته این طرح، تقسیم مخاطبان به دو جامعه هدف متفاوت است. به گفته طراحان و مسوولان این بانک، این طرح بر اساس الگوی هم‌افزایی منابع مالی مشتریان و بانک و به خدمت گرفتن مجموع آنها در امر تسهیلات ازدواج طراحی شده است و نه‌تنها تسهیل‌گر اساسی در ازدواج جوانان است بلکه از طریق رویکردهایی نظیر تشویق افراد و خانواده‌ها به پس‌انداز و همچنین توسعه سنت ارزشمند قرض‌الحسنه به نوعی زمینه‌ها و رویه‌های بانکداری اسلامی را در جامعه گسترش می‌دهد. این طرح دو جامعه هدف افراد در سن ازدواج و والدین را داراست.

در کنار این موضوع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف ارزش‌آفرینی برای جامعه بانوان کشور و همچنین توانمندسازی بانوان خانه‌دار و کارآفرین و به منظور ارائه خدمات بانک متناسب با این قشر، محصول جدیدی با عنوان «اندوخته بانوان مهر ایران» طراحی کرده که در این طرح بانوان می‌توانند علاوه بر توسعه فضای کسب‌وکار، در ارتقای سطح رفاه خانواده نیز موثر باشند. این موضوع باعث افزایش مشارکت بانوان در زمینه اشتغال خواهد شد و در نتیجه ظرفیت‌های نهفته اقتصاد ایران در سال‌های آتی را بالفعل خواهد کرد. طرح بعدی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای تنوع‌بخشی به خدمات خود طراحی کرده، طرح اندوخته خانواده مهر ایران است. این طرح در راستای حمایت از صندوق‌های خانوادگی و تشویق عموم مردم به مشارکت و سهیم شدن در امر قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است که مانند صندوق رایج در خانواده‌ها، اعضا با پرداخت حق عضویت ماهانه و تجمیع مبالغ خرد علاوه بر پس‌انداز، به واسطه هم‌افزایی و حمایت بانک از تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

این موضوع باعث افزایش شفافیت و بهبود خدمات در صندوق‌های خانوادگی خواهد شد. این طرح‌ها تنها بخشی از خدمات گسترده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است و در حال حاضر این بانک همکاری‌های دوجانبه را با نهادهایی مانند وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، کمیته امداد خمینی (ره) و آموزش و پرورش برای تقویت و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه برقرار کرده است. از سوی دیگر، در بخش تجهیز منابع نیز این بانک عملکرد مثبتی را ثبت کرده و پیش‌بینی می‌شود رشد صعودی جذب منابع در سال‌های آتی نیز تداوم یابد.

10