هیات رییسه اتاق بازرگانی به دنبال منافع خود نباشند و منافع اعضا را دنبال کنند

وی درباره تصمیم خود برای حضور در نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی فارس اظهار کرد: با توجه به شناختی که از مجموعه فعالیت اتاق بازرگانی فارس و وضعیت اقتصاد کشور و وضعیت استان فارس و همچنین  موانع توسعه استان در فعالیت‌های اقتصادی دارم تصمیم گرفتم این دوره هم به‌رغم اینکه مسائل و مشکلات حاشیه ای کم نبود، اما برای انتخابات شرکت کنم. وی با تصریح اینکه اتاق بازرگانی فارس در چند سال اخیر به یک گروه خاص منحصر شده بود و می‌توان گفت یک تشکل انحصاری بود، بیان کرد: با وجود اینکه اعضای اتاق همواره حق عضویت خود را پرداخت می‌کردند، اما تمام اعضا نمی‌توانستند از مواهب این تشکل استفاده کرده و مشکلات خود را مطرح کنند و مسائل و مشکلات یک عده خاص پیگیری و دنبال می‌شد. این کارآفرین برتر اجتماعی با ابراز امیدواری از اینکه اتاق بازرگانی فارس با مشارکت حداکثری اعضا و انتخاب افراد اصلح به جایگاه اصلی خود بازگردد، تاکید کرد: برای انتخابات این دوره از تعداد زیادی از بزرگان صنعت و بازرگانی دعوت کردیم که حضور پیدا کنند، اما با توجه به اینکه یکی از خصلت‌های مردم فارس محجوب بودن آنها است و حتی مسائل و مطالبات شخصی خودشان را هم خیلی با حجب و حیا پیگیری می‌کنند، از حضور در انتخابات امتناع ورزیدند.

ممتحن با اشاره به اینکه در اصفهان، تبریز و مشهد شاخص‌ترین افراد در بخش‌های مختلف کاندید شدند، اظهار کرد: آنها به درجه‌ای رسیدند که منافع شخصی خود را کنار گذاشتند و خود را وقف نسل جوان و صنعتگران و بازرگانان کردند تا بتوانند گره‌ای از مشکلات اینها باز کنند. وی با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی می‌تواند در تعامل با بخش دولتی بسیاری از مشکلات بخش خصوصی را حل کند، گفت: متاسفانه این مساله را در چند دوره اخیر اتاق بازرگانی فارس نمی‌بینیم و یک جدایی و گسستگی بین صنعتگران بزرگ و بازرگانان برجسته استان و اتاق بازرگانی به وجود آمده است. کارآفرین برتر اجتماعی با تاکید بر اینکه اگر هیات نمایندگان و یا هیات رییسه اتاق بازرگانی به دنبال منافع خود نباشند و منافع اعضا را دنبال کنند مسوولان دولتی هم تا جایی که توان دارند کمک خواهند کرد، تصریح کرد: چند سال گذشته در مشورت با رییس کل وقت دادگستری فارس طرح حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان فارس ارائه و با استقبال بسیار خوب مواجه و شورایی ویژه این مهم تشکیل شد که خدمات مثبت و ارزنده زیادی ارائه داد.

ممتحن افزود: بسیاری از مشکلات صنعتگران و سرمایه‌گذاران استان با دستگاه قضا خارج از نوبت در یک جلسه دوستانه با حضور قضات و معاونین دستگاه قضا در استان و همچنین بانک‌ها و متقاضیان مطرح و راهکار آنها ارائه می‌شد.به گفته وی اگر صادقانه پیشنهادهای خوب که مسائل آن کارشناسی شده باشد از طرف اتاق بازرگانی ارائه شود سیستم دولتی حتما حمایت می‌کند و گره‌های بسیاری از مسائل فعالان اقتصادی باز خواهد شد. کارآفرین برتر اقتصادی استان با بیان اینکه اخذ بودجه از مرکز تنها راه حل مشکلات اقتصاد استان نیست، عنوان کرد: اگر بتوانیم همین مشکلات کوچک بازرگانان و تولید کنندگان را برطرف کنیم محور توسعه استان تقویت خواهد شد؛ بودجه‌ای که به تبریز و فارس داده می‌شود یکی است اما در تبریز شاکله اتاق بازرگانی از افراد بسیار قوی و با تجربه‌ای است که به دنبال رفع نیازها و مشکلات شخصی خودشان نیستند. ممتحن با اشاره به نام‌های ظاهری و عناوین بسیار شکیل و زیبای اتاق بازرگانی فارس، بیان کرد: در عمل هیچ کاری آنطور که شایسته و بایسته است به درستی در این اتاق انجام نشده و ما در کمال متانت و آرامش رقابت خود را انجام می‌دهیم و از فردای انتخابات هر کسی که انتخاب شد به او کمک می‌کنیم تا بتواند مسئولیت خود را به نحو احسن برای مردم انجام دهد.