دیوار جادویی

فناوری‌های نوین در صنعت نمایشگرهای تجاری

در جهان امروز، به هر کجا که بنگرید چیزهای بسیاری را می‌بینید که توجه شما را جلب می‌کنند. هرکدام از این عناصر چشم‌نواز قصد دارند تا به نوعی بر تفکرات مخاطبان خود اثر گذاشته و تصمیم‌گیری آنها را تحت تاثیر قرار دهد. ویدئو وال‌ها (Video Walls) و تابلوهای اطلاع‌رسانی هوشمند و محصور کننده امروزه به یکی از راه‌حل‌های موثر در این زمینه تبدیل شده است. در کشورهای پیشرفته، مشتریان روزانه با نمایشگرهای تصویری متعددی روبرو می‌شوند و سیستم‌های اطلاع‌رسانی دیجیتال جایگزین سیستم‌های سنتی نظیر پوسترها، بروشورها، تابلوهای تبلیغاتی و بیلبوردها و اطلاعیه‌های چاپی شده‌اند. شرکتهای بزرگ تولیدکننده سیستم‌های صوتی و تصویری اقدام به طراحی و ساخت نمایشگرهای بزرگ نسل جدید موسوم به ویدئو وال و تابلوهای اطلاعرسانی هوشمند (smart Signage (کرده‌اند.

ویدیو وال

ویدیو وال نسل جدیدی از نمایشگرهاست که از چندین مانیتور تجاری تشکیل شده و در کنار هم قرار می گیرند. این مانیتور ها که ویدئو وال نام دارد، قادر است تا امکانات زیادی را به شما ارائه نماید. سیستم ویدئو وال ( Video Wall) یک سیستم نمایش یکپارچه با ابعاد وسیع با قابلیت دریافت تعداد زیادی از ورودهای ویدئویی در فرمت‌های مختلف است. این سیستم می‌تواند در کنار پخش تصاویر زنده، تصاویر ضبط شده مختلف را نیز پخش کند. در واقع ویدئو وال‌ها ( دیوارهای ویدئویی) نمایش‌گرهای عریض صنعتی و یکپارچه است که می‌تواند در ۲۴ ساعت و هفت روز هفته از ورودیهای متعدد در فرمتهای مختلف تصویر پخش کند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ویدئو وال

یکی از مهم ترین عوامل تمایز قیمتی یک ویدئو وال، لبه دار بودن (bezel) یا بدون لبه  (bezel less)بودن آن است. بر هیچکس پوشیده نیست که این تمایز بسیار شاخص است اما همه چیز بسته به محتویی است که برای ویدئو وال ساخته می شود، چه بسا می توانیم محتوی را به گونه ای برای این ویدئووال ها طراحی کنیم که لبه ی آن مانعی برای نمایش زیبای محتوی نباشد.

 

چرا از ویدئووال برای کسب و کار استفاده کنیم؟

شخصی‌سازی و انعطاف‌پذیری

بر خلاف نمایشگرهای ویدیویی و تابلوهای متعارف، ویدئو وال به صاحبان کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا بهترین راهکار را بر اساس نیازهای اختصاصی خود توسعه دهند. این نمایشگرها  با توجه به نیاز کسب‌وکار می‌توانند در اندازه، شکل و وضوح متفاوتی تنظیم شوند.

شفافیت بالا

ویدئووال صرف نظر از اندازه نمایشگرهایشان، تراکم پیکسلی ثابتی دارند و افزایش نمایشگر تنها وضوح کلی دیوار ویدیویی را افزایش می‌دهد. این بدان معناست که حتی اگر تماشاگر در نزدیکترین فاصله به نمایشگر بایستد، شاهد کیفیت تصویری شفاف و عالی خواهد بود.

ارائه همزمان محتوای مختلف

هر واحد نمایشی در ویدئووال می‌تواند پردازش سیگنالهای متفاوتی را انجام دهد بنابراین کسب‌وکارها می‌توانند انواع مختلفی از محتوا را به صورت همزمان در یک دیوار ویدیویی به نمایش درآورند. از آنجایی که قابلیت نمایش یک محتوا بر روی هر بخش از  دیوار ویدیویی وجود دارد، در تولید محتوا می‌توان انعطاف‌پذیری و خلاقیت بسیاری را به معرض نمایش گذاشت.

ویژگی‌های نمایشگرهای ویدیو وال  سامسونگ

یکنواختی رنگ بهینه: فناوری کالیبراسیون چندمرحله‌ای سامسونگ، نمایش بصری عالی و یکنواختی رنگ بهینه را برای کاربران تضمین می‌کند.

عملکرد مطمئن: ترکیب‌بندی قدرتمند ویدئووال سامسونگ بدون توجه به شرایط محیطی، اجازه عملکرد بدون اختلال این نمایشگرها را می‌دهد.

رویکرد راهکار کلی: سیستم‌های UHD Signage و دیواری قابل‌تنظیم سامسونگ امکان نصب و راه‌اندازی نمایشگرهای ویدیویی دیواری این شرکت را بسیار آسان کرده است.علاوه بر این موارد باید به دلایل برتری این نوع از نمایشگرها در مقایسه با نمایشگرهای معمولی نیز اشاره کرد که مهمترین آنها عبارتند از:

میزان کارکرد مداوم ، ۲۴ ساعت و هفت روز هفته در مقابل میزان کارکرد پایین در تلویزیونهای خانگی (۱۰ تا ۱۲ ساعت در روز)

طراحی کلاسیک برای محیط های تجاری

بدون پیکسل سوختگی یا باقیماندن اثر تصویر (image retention) بر روی صفحه نمایش در هنگام پخش تصویر ثابت به مدت طولانی

قابلیت چیدمان منظم ماتریسی (افقی و عمودی) و یا غیر منظم و توانایی چیدمان نمایشگرها تا ۱۶۰۰ اینچ

عمر مفید ۵۰۰۰۰ ساعت مستمر برای پنل تجاری در مقابل عمر مفید ۱۵۰۰۰ ساعت پنل خانگی

روشنایی بالاتر تصاویر نسبت به تلویزیون خانگی (تا ۲۰۰۰ Nit)

صرفه جویی در مصرف انرژی (۳۰% صرفه جویی با استفاده از تکنولوژی Saving Smart Energy )

مقاوم در محیط های تجاری و صنعتی (مقاوم در برابر نور مستقیم ،گرد و غبار ، گرما و حرارت تا ۱۱۰ درجه)

قابلیت قفل شدن تنظیمات نمایشگرها بمنظور عدم تغییر توسط عموم

زاویه دید گسترده (۱۷۸ × ۱۷۸)

توانایی نمایش یک یا چند پارچه تصاویر

تابلوی اطلاع‌رسانی دیجیتال هوشمند (  Smart digital signage)

اصطلاح signage به طور کلی به معنا اطلاع‌رسانی دیداری از طریق تابلوهاست. به معنای دیگر، تمامی تابلوهای اطلاع‌رسانی و حتی تابلوی مغازه‌ها که دارای پیامی برای مخاطبان هستند را می‌توان signage اطلاق کرد. به همین ترتیب ساینج دیجیتال در واقع ترکیبی از سیستم‌های سنتی با فناوری‌های روز دیجیتالی است. سامسونگ یکی از شرکتهای پیشرو در این زمینه به شمار می‌رود. امروز تابلوهای اطلاعرسانی دیجیتال در همه جا دیده می‌شود و کاربردهای مختلفی نظیر آگاه‌کردن مشتری از محصولی خاص، سرگرم کردن افراد یا هدایت آنها به منظور تصمیم‌گیری بهتر در خرید داشته باشد. در مکان‌هایی که افراد مشغول دریافت سرویسی خاص یا جستجو برای یافتن یک محصول جدید هستند، نمایشگرهای digital signage می‌توانند به عنوان گام اولیه و همچین پیش از تصمیم‌گیری، ارتباطات مستقیم و موثری را با مصرف‌کننده برقرار کنند.

در همین راستا، سامسونگ نیز راهکاری جادویی نرم‌افزاری را برای کسب‌وکارهای مختلف با نام (MagicINFO) را باهدف کاهش هزینه مدیریت متمرکز نمایشگرها و کنترل و به روزرسانی محتوای آنها روانه بازار کرد. استفاده از امکانات متنوع و رابط کاربری جذاب و پرسرعت باعث شد تا نمایشگرهای اسمارت ساینج سامسونگ به راحتی به یک تلویزیون تبدیل شده و ایجاد یک شبکه دیجیتال اطلاع‌رسانی را برای کسب‌وکارهای مختلف آسان می‌کند. سامسونگ در نمایشگاه ISE ۲۰۱۹ نسل جدید این نمایشگرها را با استفاده از فناوری QLED سامسونگ ارائه داد و کیفیت تصویر نمایشگرهای تجاری را یک نسل ارتقا داده و به استاندارد ۸k رساند. این ارتقای چشمگیر کیفیت تصویر می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر بازار نمایشگرهای ساینج داشته و امکان‌های جدیدی را در اختیار کسب‌ وکارها قرار دهد.

نمایشگر ساینجQLED ۸K سامسونگ با اندازه ۸۲ اینچی، دارای بالاترین رزولوشن تصویر موجود در بازار است. در این مدل کیفیت تصویر ورودی با استفاده از هوش مصنوعی تا حد استاندارد ۸K ارتقا پیدا کرده و در نهایت تصاویری بسیار واقعی پیش چشم بیننده قرار می‎گیرد که تجربه‌ای فراگیر را برای او به ارمغان می‎آورد. استفاده از فناوری ارتقای کیفیت با هوش مصنوعی در نمایشگرهای تجاری بسیار مورد توجه کاربران این محصولات قرار گرفته است. زیرا اکنون آنها می‌توانند محتوای موردنظر خود را با رزولوشن پایین‎تر، یعنی با هزینه کمتر، تولید کنند اما تصویر نهایی را با کیفیت ۸K روی نمایشگرهای خود پخش کنند.

طراحی بسیار باریک این نمایشگر با ضخامت ۴۰ میلی‌متر امکان  نصب راحت آن را فراهم کرده و در عین حال در هر دو حالت ایستاده یا افقی، کاملا با دکوراسیون محل نصب همخوانی پیدا می‌کند. مدل جدید ساینجسامسونگ تصویر را با رزولوشن ۴۳۲۰*۷۶۸۰ پیکسل پخش می‌کند و این یعنی از هر فاصله نزدیکی نیز چشم انسان قادر به دیدن تک پیکسل‎ها نخواهد بود. نمایشگرهای تجاری QLED ۸K نیز همانند تلویزیون‌های خانگی QLED ۸K سامسونگ با استفاده از تنظیم نقطه به نقطه نور، رنگ سیاه را کاملا تاریک نشان می‌دهند. این نمایشگرها همچنین مجهز به قابلیت HDR۱۰+ و حداکثر روشنایی ۴۰۰۰ نیت هستند و در نتیجه می‌توانند ۱۰۰ درصد حجم رنگ را در تصویر نمایش دهند.

همچنین این شرکت اولین فناوری ۸K LED HDR را به نام Multi-Link LED HDR وارد بازار کرد که  با استفاده از الگوریتم اختصاصی سامسونگ برای تحلیل صحنه، هر محتوایی را بدون استفاده از متادیتای خاص، به کیفیت HDR ارتقا می‌دهد. همچنین Multi-Link LED HDR مجهز به حالت Live بوده و تصویر زنده ورودی را با تاخیر بسیار کمی پخش می‌کند. این سری از نمایشگرها دارای یک کابل LAN به طول ۱۰۰ متر هستند که نیاز به استفاده از تجهیزات و کابل‌های متعدد در کنار نمایشگر را بسیار کمتر می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر بفرد نمایشگرهای سامسونگ، شفافیت بالای آنها در نور محیطی است. در جهان دیجیتال، یکی از مهمترین چالش هایی که نمایشگرهای تبلیغاتی با آن روبرو هستند ارئه محتوا با قابلیت خوانایی و کنتراست بالا علی رغم وجود نور زیاد در محیط های بیرونی است.