کالسیمین پیشتاز در صادرات شمش روی

مهندس سعید انجدانی با اشاره به این مطلب که کسب مقام صادر کننده نمونه ملی حاصل برنامه‌ریزی و اقدام هوشمندانه پرچم داران افتخار آفرین کالسیمین است، گفت : به نظر می‌رسد بر پایه پیش بینی‌های واصله تا پایان سال جاری نرخ جهانی روی به ۲۶۰۰ دلار افزایش داشته باشد، از این رو با افزایش ارزش قیمت تولیدات در سال جاری نیز می‌توانیم رقم مطلوبی را درزمینه فروش و در سودآوری برای سهامداران به ثبت برسانیم. وی بر این باور است که تولید امسال بر پایه خوراک تامین شده به تمام ظرفیت یعنی ۳۰ هزار تن و حتی فراتر از آن خواهد رسید. وی درباره رشد ۸۳ درصدی فروش شمش روی از سوی کالسیمین یادآور شد: فروش شمش روی و کنسانتره سرب این شرکت در سال ۹۴، معادل ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال بوده که رقم تناژی آن بالغ بر ۴۵ هزار و ۲۹۷ تن است . مدیر عامل شرکت کالسیمین با در نظر گرفتن رشد نرخ LME و نرخ دلار در سال جاری افزود: طی ۶ ماه نخست امسال از پیش بینی فروش پیشی گرفته ایم. این در حالی است که سال گذشته در همین مدت نیز فروش مطلوبی برای کالسیمین به ثبت رسیده است.

مهندس انجدانی گفت : در حساب فروش سال گذشته این نکته وجود دارد که ۵۳ هزار تن صادرات داشته ایم که فروش ۷ هزار تن شمش روی آن به صورت امانی برای شرکت‌های تابعه بوده است و با توجه به اینکه نام همان شرکت ها اظهار و صادر شده لذا در آمار صادرات شرکت کالسیمین لحاظ نشده است و همچنین بخشی از فروش مربوط به کالای موجود در انبارها و انتقالی از سال ۹۳ ( معادل حدود ۱۳ هزار تن )بوده است. وی تصریح کرد: فروش ۶ماهه امسال داخلی و صادراتی بالغ بر ۱۳ هزار و ۷۰۹ تن بوده که ۱۲ هزار و ۷۰۹ تن آن صادر شده است . درباره کنسانتره سرب نیز می‌توان به فروش ۵۶۰۰ تنی اشاره داشت که ارزش آن برابر ۱۴۰ میلیارد ریال است. مدیر عامل کالسیمین ضمن اشاره به رشد پیش بینی‌های جهانی برای اغلب کالاها گفت : تا پایان سال جاری بالغ بر ۴۰ هزار تن را در زمینه فروش با توجه به وسعت فعالیت انجام شده در زمینه تامین ماده معدنی مورد نیاز برای تولید محصول پوشش خواهیم داد.

مهندس انجدانی درباره طرح‌های توسعه ای شرکت کالسیمین خاطر نشان کرد: طرح استحصال کنسانتره روی از باطله‌های موجود در کارخانجات کالسیمین(BZS) را در دست اجرا داریم که با اجرای آن شاهد استفاده خوراک معدنی و مرتفع شدن ۳۰ درصد نیاز خاک کارخانه خواهیم بود. وی با اشاره به تأسی شرکت به فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تاکید ایشان به حفظ تولید داخلی، ایجاد اشتغال، تحرک و رونق اقتصادی و مقابله با رکود اظهار داشت: شرکت کالسیمین به عنوان یک بنگاه بزرگ اقتصادی، راهبرد سال جاری را بر مبنای تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه گذاری و اشتغال مولد و افزایش صادرات محصول قرار داده که علاوه بر حفظ اقتدار کشور، منجر به ارزآوری و رونق اقتصاد نیز خواهد شد، پایه گذاری کرده است. وی بر این باور است که استراتژی کالسیمین باید در راستای منافع سهامداران به گونه ای باشد که درآینده ای نزدیک اقدام به اجرای پروژه‌های تکمیلی استحصال سرب، نیکل، کبالت، کادمیوم و ژرمانیوم و ... نماید.