رو به رشد

حجم کلی پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانتی صندوق در سال ۱۳۹۶ به رقم ۷۴،۷۸۷ میلیارد ریال رسید که رشد ۴۵درصدی نسبت به سال ۱۳۹۵ نشان می‌دهد.

۱- حجم عملکرد پوششی در بخش بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی کوتاه‌مدت با رکورد ۱۵.۶۸۶ میلیارد ریال رشد ۱۵۲درصدی نسبت به سال ۱۳۹۵ دارد.

۲- حجم عملکرد پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانتی صندوق در شش‌ماهه سال جاری به رقم ۶۷۵ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۶، ۶۷ درصد رشد داشته است.

۳- با افزایش دقت اعتبارسنجی‌های انجام‌شده، میزان خسارت پرداختی در سال ۱۳۹۶ بیش از ۴۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

۴- زمینه‌سازی برای اجرای خطوط اعتبار خریدار از طریق همکاری و هماهنگی با سازمان توسعه تجارت ایران، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی و نظام بانکی و شناسایی و اعتبارسنجی بانک‌های خارجی دریافت‌کننده خطوط اعتباری و در نهایت تعیین سقف جذب اعتبار کشورهای هدف صادراتی

۵- ظرفیت‌سازی جدید برای تسهیل تجارت خارجی با همکاری با موسسات همتا و انعقاد ۱۲ موافقت‌نامه جدید همکاری استراتژیک

۶- عقد قرارداد اتکایی با کنسرسیومی از معتبرترین شرکت‌های بیمه اتکایی جهان، برای اولین بار در طول فعالیت صندوق در ۲۰ سال گذشته، یکی از دستاوردهای منحصر به فرد سال ۱۳۹۶ به شمار می‌رود. قرارداد اتکایی مشارکت

(Quota- share Treaty) با بزرگ‌ترین اتکایی‌گر جهان، به‌ منزله مهر تایید بر فرآیندهای اعتبارسنجی صندوق و پذیرش خودکار درصدی از ریسک‌های صندوق توسط شرکت‌های مذکور است.

۷- تعامل موثر با سیستم بانکی به ‌منظور ترغیب سیستم بانکی برای تامین مالی صادراتی

۸- گسترش چتر اطلاع‌رسانی و بازاریابی از طریق برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سطح کشور، حضور منظم در کمیسیون‌های توسعه صادرات اتاق‌های بازرگانی، اتحادیه‌های صادراتی و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، مشارکت فعال در اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نظیر اتحادیه برن، کلوپ پراگ، اتحادیه امان و ICIEC.

59-02