در گلدیران برای مسوولیت‏ اجتماعی، تعریف متفاوتی داریم

مراحل طراحی و پیاده‌سازی محصولات جدید جی‌پلاس 

آقای کائینی در این باره در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد می‌گوید: اکنون طرح‌های مطالعاتی به‌‌سرانجام رسیده و گروه های فنی و مهندسی در مرحله تحقیق و توسعه محصولات جدید جی‌پلاس هستند. البته  هدف اول ما آن است که ابتدا آن چه تاکنون معرفی کرده‌ایم را با اولویت تداوم عرضه، پیگیری کنیم. اما معرفی محصولات جدید را فراموش نکرده و امیدواریم با توجه به شرایط امسال و سال آینده تولیدات جدیدی را نیز در دستورکار داشته باشیم.

تاثیرات تحریم‌ها برروی تولیدات محصولات جی پلاس

طبعاً مشکلات زیادی در زمینه واردات مواد اولیه وجود دارد و شرایط مانند قبل از تحریم‌ها آسان نیست. اما کائینی معتقد است خوشبختانه به خاطر تحریم‌ها، تولیدات جی پلاس متوقف و یا روند عرضه دچار اختلال نشده است. البته روند عرضه و تولید کمی کندتر از قبل شده که با همفکری و همکاری متخصصین، بانک مرکزی، وزارت صمت و همه دست اندرکاران این حوزه قابل رفع است.

تاثیرات تحریم‌ها و شرایط سخت روزهای کرونا بر خانواده گلدیران 

 منطقاً وقتی کسب‌وکارها با مشکل تولید و عرضه روبرو می‌شوند ناچارند که به تعدیل نیروهای خود اقدام کنند. اما گلدیران با سابقه ۳۰ ساله به نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه ارزشمند نگاه می کند؛ ما خودمان را بابت بحران‌های کنونی مانند کرونا بیش از همیشه مسئول می‌دانیم و هرگز اجازه نخواهیم داد که این روزهای سخت اثرش را روی سفره کارکنان این مجموعه نشان دهد. لذا تصمیم گرفتیم هیچ تعدیلی بابت این موضوع نداشته باشیم ،به گسترش فعالیت شرکت فکر کنیم و تلاش کردیم آثار مخرب این بحران‌ها را روی نیروی انسانی خود به حداقل ممکن برسانیم. اکنون نیز اثرات ناشی از کرونا در حال مهار شدن است و کم‌کم به روال گذشته خود باز می‌گردیم و همین موضوع می‌تواند انرژی کاهش یافته را به شرکت‌ها برگرداند.

در این بین، کرونا، فضای کسب‌و‌‎کار و روش‌های انجام کار را تغییر داده است. با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، دورکاری و کاهش ساعات کاری، حفظ سلامت ۱۸۵۰ پرسنل را در اولویت ، قرار داده‌ایم. تلاش کردیم حمایت‌های خود را از نیروهای آسیب پذیرتر مثل کارکنان خطوط تولید، لجستیک و خدمات و ... با حمایت‌های مالی، بسته‌های معیشتی غیرنقدی و ... همراه با تضمین امنیت شغلی از این گروه بیشتر کنیم.

وی در ادامه افزود: البته در این دوران کمپین  "و این فرشتگان زمینی" را داشتیم ،البته برخی سوال می کردند که این نوع تبلیغات به جی‌پلاس چه ارتباطی دارد و یا چرا جی‌پلاس در آنها کمتر دیده شده است. البته ما معتقد بودیم  در آن مقطع زمانی، قدردانی از کادر زحمتکش درمان و دلگرمی به خانواده‌های ایرانی برای ما اولویت بیشتری داشته است. مردم هم واکنش برندها را در این تنگناها می‌بینند و با انتخابی که انجام می‌دهند اعتماد خود را به برند محبوبشان نشان خواهند داد.

برنامه های گلدیران برای توزیع و فروش محصولات در دوران کرونا 

یکی از اقدامات موثر گلدیران  در سال گذشته  برای آسایش مصرف کنندگان، ایجاد فروشگاه‌ اینترنتی گلدیران به آدرس goldiranplus.ir بود که در دوران قرنطینه کمک بزرگی برای تامین نیاز مردم بود. تعطیلی فروشگاه‌ها به مدت دوماه در دوره اوج کرونا، ارائه کالاها را با مشکلاتی مواجه کرد. گلدیران تا جایی که پروتکلها اجازه میدادند فعالیت فروشگاه ها را تا حدود ۲۱ اسفند ادامه داد تا تامین نیاز شب عید مردم مختل نشود. از طرفی فروش و درآمد اکثر فروشندگان  ۴۴۰ فروشگاه مرتبط با گلدیران در این مدت در سراسر کشور کاهش یافته است. لذا مقرر شد بسته حمایتی در اختیار فروشندگان فروشگاه ها قرار گیرد و این پیام برای این دسته از ذینفعان ارسال شود که آنها بخش مهمی از این خانواده بزرگ هستند. به گفته کائینی ایده ما، این بود به جای آن که ماسک یا مواد ضدعفونی کننده تولید کنیم یک امکان مالی در اختیار این گونه از ذینفعان خود قرار دهیم تا گشایشی در کار آنها نیز ایجاد شود.

تعامل کسب‌وکار گلدیران با  آینده کرونا 

کائینی معتقد است باید بپذیریم ارتباطات در جهان به وسیله این ویروس تغییر کرده اما ما هرگز ناامید نمی شویم، بلکه بر این باوریم که می توان با تغییر تاکتیکها متناسب با اتفاقات، برنامه‌های تولید را ادامه داد. ما در دوره تعطیلی کرونا ۴۵ درصد فروش مستقیم خود را از طریق فروش اینترنتی انجام دادیم. زنجیره ارزش خود را در همین دوره بهبود داده و تکمیل کرده ایم. در بخش تولید، مشکلی نداشتیم و مشکل اصلی در بخش توزیع بود که خوشبختانه در این دوران توزیع به روش جدید را هم تمرین کردیم. در بحران‌های آینده نیز برنامه‌های ما برای تولید و توزیع، از پیش مشخص است.

برخی از مردم پس از خروج ال جی نگران ارایه خدمات پس از فروش این برند هستند که باید از همین رسانه اعلام کنم با حمایت ال جی به رغم تحریم ها بابت تامین قطعات و خدمات پس از فروش مشکلی نداریم و پای قول و قرار خود ایستاده ایم.

ضمن اینکه ما هم اکنون به سطحی از دانش فنی در خدمات پس از فروش رسیده ایم که به مشتریان خود سرویس تمدید گارانتی را نیز ارائه می‌کنیم و هزینه های مردم را کاهش می دهیم. دردوران کرونا مردم از پذیرش تکنسین‌های شرکت‌ها در منازل خود نگران بودند؛ اما گلدیران مشاوره‌های از راه دور مانند مشاوره تلفنی را در دستور کار قرار داده و ۷۰% از مشکلات تلفنی اینگونه حل شدند و همچنین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سعی در برطرف کردن نگرانی مشتریان کرده است.

تعریف گلدیران از مقوله مسوولیت اجتماعی، در روزهای تحریم و کرونا 

مدیر اجرایی گروه گلدیران در این ارتباط مفهوم جدیدی از مسوولیت‌های اجتماعی را مطرح کرد. کائینی در این باره می‌گوید مسوولیت اجتماعی از نظر ما آن است که چه کاری انجام بدهیم که صرف‌نظر از سود کوتاه مدتی که از آن ایجاد می‌شود؛ ارتباط بلندمدتی را با مشتریان و ذینفعان ایجاد کند. باید ببینیم مردم در اجتماع چه توقعاتی از ما دارند. در این اوضاع و احوال مردم از ما توقع دارند در حوزه اشتغال به داد آنها برسیم. زیرا بیکاری کانون نگرانی همه جامعه است. ایجاد شغل‌های جدید و جلوگیری از بیکاری‌ نیروی کار یک امر مهم برای مسوولیت‌های اجتماعی است که به آن توجه جدی داریم.

موضوع دیگر آن است که در شرایط تحریم با افزایش عمق تولید، فشارهای ارزی کمتری بر دوش دولت قرار دهیم.

امیر عباس کائینی در پایان به اهمیت موضوع  رقابت سالم و حضور پرقدرت رقبا د رعرصه صنعت لوازم خانگی اشاره کرد و گفت با حضور رقبای قوی، کیفیت و تنوع افزایش می یابد، و  مردم  حق انتخاب بیشتری خواهند داشت. به این ترتیب برند صنعت لوازم خانگی ایرانی  در بین مردم با ارزش تر شده  و  برندهای ایرانی در قلب و ذهن مخاطب جایگاه  ویژه تری پیدا می کنند.