تلاش گلدیران برای بهبود کیفیت زندگی

البته کارنامه تولیدات شرکت گلدیران به ۱۳ سال پیش باز می‌گردد. در طول این سال‌ها، تولید در بالاترین سطح کیفی و با استانداردهای بین‌المللی در کشور ایران انجام می‌شد. در ابتدا تولید محصولات تلویزیون را در ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار دستگاه در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در استان کرمان آغاز و سپس با سرمایه‌گذاری مجدد، خط تولید انواع لباسشویی و ظرفشویی، را در شهرک صنعتی کاسپین قزوین راه‌اندازی کردیم.درحال حاضر این کارخانه با وسعت ۵ هکتار، ظرفیت تولید ۳۰۰هزار دستگاه لباسشویی و ظرفشویی را در سال دارد. در نهایت خط تولید یخچال را به کارخانه سیرجان اضافه کردیم و هم اکنون این کارخانه با ۱۴ هکتار وسعت، ظرفیت تولید ۱۶۰هزار دستگاه یخچال را در سال دارد.  همچنین باید به این نکته اشاره کنم که تجهیز کارخانه‌ها و احداث خطوط تولید را تحت نظر شریک تجاری خود ال‌‎جی با سرمایه‌گذاری کامل از سوی گلدیران، منطبق با آخرین فناوری‌های روز دنیا ایجاد کردیم و به همین دلیل در زمینه کیفیت محصولات به بالاترین استانداردها رسیده‌ایم. در تمامی مراحل از کمک و همراهی مهندسان و مشاوران شریک بین‌المللی بهره بردیم که این امر منجر به انتقال دانش و رسوب تکنولوژی در ایران شد.

 

با توجه به ظرفیت‌های تولیدی در راستای بهبود سطح کیفی تولیدات داخلی برای برند جی‌پلاس، یک هماهنگی حماسی_ایرانی در نظر ‌گرفتیم. در این مسیر، زیرساخت‌های اجرایی و ستادی گلدیران، مسیر تولیدات محصولات جی‌پلاس را برای ما هموارتر کرد. از طرفی دیگر تجربه همکاری ۳۰ساله با برند بین‌المللی ال‌جی، ظرفیت بالای خطوط تولید، انبارهای متعدد، دانش و مهارت نیروهای متخصص داخلی و خارجی و خدمات پس از فروش در کلاس جهانی، همه و همه ما را به یکی از بازیگران اصلی صنعت لوازم خانگی تبدیل کرده است. اما اعتماد و اطمینان مشتریان و هموطنان در سوی دیگر این قابلیت‌ها قرار دارد و مسوولیتی بزرگ را به ما در گلدیران یادآوری می‌کند که آن ارتقای کیفیت سطح زندگی خانوارهای ایرانی است. باید به این نکته اشاره کنم که مهارت نیروهای داخلی صرفاً در بحث تولیدات نبود؛ بلکه در وجوه مختلف یک برند اعم از روش‌های متنوع و به روز بازاریابی، مدیریت مالی، شیوه فروش، توزیع و خدمات پس از فروش، دانش و اصول کار در سطح حرفه‌ای بین‌المللی توسط نیروهای داخلی گلدیران کسب شده است. ما همواره در گلدیران از تخصص مشاوران و مدیران بین‌المللی استفاده کردیم؛ برای مثال درحال حاضر چند مدیر خارجی از کشورهای کره جنوبی، افریقای جنوبی و اروپایی با سابقه کار در شرکت‌های بزرگ بین‌الملی در گلدیران مشغول به فعالیت هستند.

در بحث توزیع نیز، ما همواره به فکر آسایش و راحتی مشتریانمان بوده‌ایم. به همین منظور، در حال حاضر شبکه گسترده‌ای از ۴۴۰ فروشگاه و ۲۰ فروشگاه اختصاصی جی‌پلاس را در سراسر کشور زیر نظر مدیران فروش هر منطقه در سراسر کشور، زیر نظر داریم. تعداد فروشگاه‌ها و حضور در نقاط کلیدی هر شهر، فرآیند دسترسی مصرف‌کنندگان به محصولات را بسیار آسان کرده است. ما در گلدیران همواره تلاش داشته‌ایم تا بهترین راهنمایی را برای خرید محصولات انحصاری گلدیران در ذهن مشتریان ثبت کند. تصویر ذهنی مشتریان از برند جی‌پلاس، برای ما از منظر کیفیت و ایرانی بودن اهمیت بالایی دارد. معتقدیم خانوارهای ایرانی باید با سبکی ایده‌آل مطابق با استانداردهای جهانی، بهترین‌ها را تجربه کنند. تجربه کالاهایی ارزشمند در قلب منزل ایرانیان، همان ارزشی است که تیم‌های اجرایی و ستادی ما برای آن تلاش می‌کنند.

برای توزیع بهتر محصولات از درب کارخانه تا درب منزل مشتریان، بازوی دیگری از گلدیران را تاسیس و تقویت کردیم و آن لجستیک گلدیران بود. لجستیک گلدیران با در اختیار داشتن تجهیزات سخت افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته و انبارهای مکانیزه در تهران و شهرستان‌ها کلیه عملیات لجستیکی محصولات را با سرعت و دقت از مرحله ترخیص تا انبارهای گلدیران، فروشگاه‌ها و در‌نهایت به درب منزل مصرف کنندگان (Home Delivery) به انجام می‌رساند. گلدیران برای پاسخ به حجم تقاضای کالا و در جهت بهبود بازدهی خدمات انبارداری، یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین انبارهای طبقاتی محصولات در خاورمیانه را احداث کرده است. انبار یاقوت با بیش از ۴۰هزار مترمربع مساحت و۶۰هزار مترمکعب ظرفیت مفید ذخیره‌سازی، امکان تخلیه و بارگیری همزمان ۲۰ تریلی را فراهم کرده و این انبار به نوبه خود یکی از نقاط قوت گلدیران به حساب می‌آید.

گلدیران در زمینه خدمات پس از فروش استانداردهای جدیدی را ایجاد کرده است. از ابتدای تاسیس تاکنون، ما توجه ویژه‌ای به بحث ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی کالا داشته‌ایم. در واقع تاکید ما بر روی خدمات براساس اعتمادی است که مشتریان به گلدیران داشته‌اند. برای پاسخگویی بهتر به این اعتماد، ما بزرگ‌ترین مرکز اطلاعات در زمینه لوازم خانگی ایران به همراه حدود ۷۵۰ نمایندگی خدمات در سراسر کشور را مستقر کردیم تا هیچ سوال و مشکلی از سوی مشتریان را بی‌پاسخ نگذاریم. در حال حاضر ۲۱۱ نیروی کال‌سنتر با ظرفیت پاسخگویی روزانه ۴هزار تماس، در هفت روز شبانه‌روز پاسخگوی مشتریانمان هستند. علاوه بر خدمات فوق، گلدیران در بازارهای صنعتی نیز بسیار موفق عمل کرده است. گروه مهندسی و مشاوره مبتکران گلدیران با هدف آسوده کردن خیال دست اندرکاران صنعت ساختمان ضمن برعهده گرفتن کل فرآیند طراحی، فروش، نظارت و اجرا تاسیسات تهویه مطبوع پروژه‌‎ها و با هدف جلب رضایتمندی مشتریان، سه فاکتور کیفیت بالا، قیمت مناسب، خدمات و پشتیبانی سریع را سرلوحه خود قرار داده است.

تمامی فعالیت‌های ذکر شده در بالا به رغم محدودیت‌های زیاد، افق‌های روشنی را پیش‌روی گلدیران ترسیم کرده است؛ اما برای رسیدن به این افق‌های روشن نیازمند همکاری، هماهنگی و اراده مشترک بین همه دست اندکاران اعم از متولیان دولتی و برندهای ایرانی هستیم. در واقع برای تقویت برند ملی در قدم اول باید کل اکوسیستم این صنعت رشد کند. این امر مستلزم بهبود و تسهیل فضای کسب‌وکار و تلاش برای گسترش رقابت بین بازیگران این صنعت است. معتقدیم با وجود رقبای قوی است که کیفیت، روند صعودی طی می‌کند و به‌این ترتیب، مصرف‌کننده حق انتخاب بیشتری خواهد داشت. از طرفی ما از رقبای پرقدرت خود استقبال می‌کنیم؛ زیرا معتقدیم بازار بدون رقابت معنا ندارد. دستاورد این رقابت سالم، افزایش اعتبار صنعت لوازم خانگی ایران در اذهان مردم و بالطبع تقویت اعتبار برند کشور ایران است. جی‌پلاس و یا هر برندی، زمانی می‌تواند تبدیل به یک برند ملی موفق شود که ایران به عنوان کشوری معتبر در زمینه لوازم الکترونیک در بین مردم شناخته شود.

برند ایرانی جی‌پلاس، اگرچه در ابتدای مسیر توسعه خود با موانع و مشکلات بسیار زیادی در سطح جهانی برخورد کرده است ولی با توجه به موارد ذکر شده در بالا می‌تواند مسیر اهداف گلدیران را تا پایان سال ۹۹ با سرعت هرچه تمام‌تر طی کند. اهدافی که بر راستای تثبیت حضور مستمر ۱۶ گروه محصولی و تغذیه بدون‌توقف بازار، افزایش دامنه ظرفیت تحقیق و توسعه و بومی‌سازی محصولات برای افزایش عمق تولید در جهت کاهش میزان ارزبری و حفظ فرصت‌های اشتغال برای۱۸۵۰ نیروی مستقیم و ۱۳ هزار نیروی غیرمستقیم در سطح گروه گلدیران و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی باثبات در راستای تحقق دو هدف فوق، بنا شده است. ما در گلدیران امیدواریم اهداف را به تحقق برسانیم و سهمی هرچند کوچک در جهش تولید کشوربه ارمغان بیاوریم. جی‌پلاس را نه تنها یک برند ملی و ایرانی می‌نامیم بلکه آن را متعلق به مردم ایران و نمونه‌ای از سرمایه‌های ذهنی و خلاقیت‌های سبک زندگی ایرانی برآورد می‌کنیم.