نقش رسانه در حل مساله

این دستاورد با توجه به پیچیدگی‌های فضای اطلاع‌رسانی در جمهوری اسلامی و همچنین اقتصاد ضعیف فرهنگ و مطبوعات، اقدامی در خور مدیران بزرگ است که موفق شدند با هوشمندی بر چالش‌ها غلبه کنند. امیدوارم ایران عزیز به دست مردان بزرگ خودش از روند توسعه‌یافتگی عبور کند و به توسعه‌ای پایدار نایل شود تا در شرایط اقتصادی مطلوب‌تر، شاهد رونق رسانه‌ها و فعالیت روزنامه‌هایی با تیراژ و اثرگذاری بالا باشیم. رسانه‌ها نقش کلیدی و مهمی در رشد و توسعه کشور دارند و از طریق فراهم کردن فضای مشارکت فکری نخبگان در ارائه پیشنهاد و انتقاد به قوای سه‌گانه، می‌توانند توصیه به واقع‌گرایی، آینده‌نگری، انتخاب مسیر بهینه و پرهیز از بخشی‌نگری را به نظام تصمیم‌گیری کشور انتقال دهند. جامعه امروز ما نیازمند خیزش‌های بزرگ در عرصه فرهنگ و اطلاع‌رسانی است؛ چرا که بدون نشریات آزاد، مستقل و پویا، نمی‌توان به آینده ایران امید داشت. 

امروزه در جهان با پیشرفت‌های تکنولوژی، بسیاری از تحلیل‌های رایانه‌ای به کمک توزیع در شبکه حل می‌شود و این نشان می‌دهد که می‌توان با الگوبرداری از این روش، به بهترین تصمیم‌های مدیریتی دست یافت. به بیان دیگر، به کمک رسانه‌های حرفه‌ای از نظرات و تحلیل‌های نخبگان بیشتری بهره‌مند شد و بهترین راه‌حل‌ها را برای مسائل کشوری پیدا کرد. 

برای همه همکاران و دوستان عزیزم در نشریه وزین «دنیای‌اقتصاد» و همه اهل قلم، خبرنگاران، ویراستاران و کادر فنی، آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.