پرچمدار فرانچایز غذا در ایران

فرانچایز بهتر است یا استارت آپ؟

راه اندازی یک کسب و کار شخصی و دنبال کردن رویاهای فردی یکی از وسوسه انگیزترین افکاری است که حداقل یک بار به ذهن هر کسی خطور کرده است. البته این راه جذاب مخاطرات و ریسک های بسیاری هم با خود همراه دارد. تلاش و هزینه زیاد برای خلق یک برند، نگرانی از نامشخص بودن سرنوشت آن، فشارهای مالی زیاد در زمان راه اندازی و عدم اطمینان از سوددهی کسب و کار در میان تلاطم های اقتصادی و نداشتن دانش کافی، عواملی هستند که ما را در دنبال کردن این رویا به تردید می اندازند. آمار نشان می دهد احتمال شکست یک کسب و کار در دو سال اول بسیار بالا خواهد بود و درطول ۱۰ سال کمتر از ۲۰ درصد از استارت آپ ها پابرجا خواهند ماند. اما اگر توان تحمل این بار سنگین را در خود نمی بینید یا به عبارتی نمی خواهید چرخ را از ابتدا اختراع کنید، فرانچایز، مسیر میانبر شماست. در این مسیر به کسی اعتماد می کنید که تمام این سختی ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و حالا رویاهایش را با شما شریک می شود.

نمایندگی فست فود، یک سرمایه گذاری پایدار

باتوجه به شرایط خاص اقتصادی در سال های اخیر، نگرانی برای حفظ و افزایش سرمایه به یکی از دغدغه های اصلی مردم تبدیل شده است. صنعت غذا و شغل رستوران داری در طول تاریخ یکی از مطمئن ترین کسب و کارها و درعین حال یکی از سخت ترین کارها بوده اما همین امر باعث بالا رفتن رقابت و افزایش ریسک شکست در مواجهه با رقبا در این صنعت شده است. بسیاری از مخاطرات سرمایه گذاری و ورود به بازار غذا با دریافت نمایندگی یک برند به حداقل می رسد. اما باید توجه داشت که هرچند سرمایه گذاری در زیر پرچم یک نام تجاری بسیاری از دغدغه ها را در این کار برطرف می کند، انتخاب و اعتماد به یک نام تجاری کار ساده ای نیست. اعتبار، سودآوری و پایداری برندی که انتخاب می کنید آینده شغلی و مالی شما را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. تعداد شعب و تداوم فعالیت آنها یکی از شاخص هایی است که می تواند در نگاه اول اطلاعات خوبی درباره میزان موفقیت برند در اختیار ما قرار دهد. اما برای شناخت و بررسی دقیق تر نیازمند شناخت امکانات و خدماتی هستیم که برند در اختیار نمایندگان خود می گذارد. دانش و تجربه ای که فرانچایزر در اختیار نماینده خود قرار می دهد اولین و مهمترین ابزار مورد نیاز برای موفقیت یک کسب و کار خواهد بود. باتوجه به اهمیت فنآوری اطلاعات در دنیای اقتصاد، یکی از مهمترین مزایای داشتن نمایندگی برندهای بزرگ فست فود بهره مندی از نتایج تحلیل داده های ارزشمندی است که آنها در مسیر رشد خود به دست آورده اند. تحلیل سیستم ها و اجرای روش های نوین مدیریتی و عملیاتی در صنعت غذا نیز نیازمند تکیه به یک سازمان بزرگ و دانش محور می باشد که سیستم فرانچایز آن را برای تمام شعب خود فراهم می نماید. یکی دیگر از مزایای  مهمی که یک برند معتبر برای نمایندگی های خود به همراه دارد مدیریت زنجیره تأمین و سیستم لجستیک می باشد که به توجه ویژه و سرمایه گذاری سنگین نیاز دارد.

برند پیشرو در صنعت فرانچایز ایران

برخلاف تصوری که در حال حاضر وجود دارد، فرانچایز تنها اعطای نمایندگی یک برند نیست بلکه زنجیره ای از فرهنگ، دانش و تجربه است که تنها یک سازمان بزرگ و پویا می تواند به نمایندگان خود اعطا نماید. یک نام تجاری ممکن است در مدت کوتاهی بدرخشد و ارزش پیدا کند اما بدون پشتوانه مالی، علمی و عملیاتی نمیتواند جایگاه خود را در میان سایر برندها حفظ کند. «پیتزا سیب ۳۶۰ » به عنوان برند پیشرو در فرانچایز صنعت غذا، نامی ارزشمند که با سال ها تلاش مستمر و تجربه عملیاتی و نهادینه ساختن فرهنگ فرانچایز به دست آورده را در اختیار نمایندگان خود قرار می دهد. ساختار یکپارچه و نظام مندی که در تمام شعب این برند مشاهده می شود حاصل پیاده سازی علمی و کاربردی اصول فرانچایز در فرآیند توسعه پیتزا سیب ۳۶۰ بوده است. ساختار سازمانی پیتزا سیب ۳۶۰ به گونه ای طراحی شده که تمام زیرساخت های مورد نیاز برای اداره یک مجموعه فرانچایز قابلیت اجرایی داشته باشند. یکی از بزرگترین دپارتمان های مجموعه پیتزا سیب ۳۶۰ بخش مدیریت و توسعه محصول است که فارغ از تمام ملاحظات بر استانداردها و دستورالعمل هایی که ارائه میدهد پافشاری کرده و محصولات پیتزا سیب ۳۶۰ را مهمترین دارایی این مجموعه می داند. تعداد بالای شعب و مشتریان مجموعه پیتزا سیب ۳۶۰ حجم بالایی از داده های بسیار ارزشمند در اختیار تیم فنآوری اطلاعات و تحلیلگران پیتزا سیب ۳۶۰ قرار داده است. این اطلاعات به صورت روزانه مورد ارزیابی قرار می گیرند و در اختیار تیم های فروش، مارکتینگ و باشگاه مشتریان پیتزا سیب ۳۶۰ قرار می گیرد. این خدمات تاثیر بسزایی در حفظ رضایت مشتریان و همچنین فروش و بازدهی مالی شعب داشته است. باتوجه به اهمیت بالای مسایل مربوط به تامین و مدیریت نیروی انسانی در صنعت فست فود یکی از خدمات ارزشمندی که این مجموعه به نمایندگان خود ارائه می کند مشاوره و آموزش منابع انسانی است. واحد حقوقی پیتزا سیب ۳۶۰ به عنوان یک پشتوانه مهم اطلاعات و خدماتی را در اختیار نمایندگان قرار می دهد که صاحبان کسب و کارهای کوچک یا حتی نمایندگان بسیاری از برندهای فعال در ایران معمولا امکان بهره‌مندی از آن را ندارند. تیم تدارکات و حمل و نقل مجموعه پیتزا سیب ۳۶۰ نقش مهمی در رشد و توسعه شعب داشته و با استفاده از به روزترین تجهیزات موجود، فرآیند تأمین مواد اولیه را روزانه به صورت یکپارچه انجام می دهد. باتوجه به اینکه مهمترین دغدغه پیتزا سیب ۳۶۰ به عنوان بزرگترین فرانچایزر فست فود در ایران تأمین منافع نمایندگان و در عین حال حفظ رضایت مصرف کنندگان نهایی است، این مجموعه با رویکرد توسعه برند و خدمات خود در آینده تمام تلاش خود را در راستای تحقق این اهداف بکار گرفته است.