بازارهای رقابتی تهویه، نیازمند تنوع بالایی در محصولات و برندها است؛ تنوع مشخصات فنی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. مشتریان این صنعت می‌توانند مالکان یک واحد ۵۰ متری تا صنایع بزرگ کشور باشند. بنابراین شرکتی در این حوزه موفق است که بتواند این سطح از تنوع را پوشش داده و خدمات مورد نیاز را در اختیار فعالان صنعت ساختمان قرار دهد. موضوعی که واضح است تفاوت خدمات مهندسی مشاوره‌ای است که به پروژه‌های صنعتی کشور یا به یک ساختمان ۸۰۰ واحدی اختصاص داده می‌شود و این تفاوت باید به درستی نیازسنجی و پاسخ مناسبی برای آن ارائه گردد.

تهویه مطبوع صنعتی و نمایشگرهای تجاری دو گروه محصولی شاخصی هستند که توسط شرکت مهندسی و مشاوره مبتکران گلدیران ارائه می‌شود.  تهویه صنعتی در ایران عمر ۵۰ ساله دارد و از الزامات ساختمان‌سازی محسوب می‌شود. محصولات مبتکران گلدیران از گریدهای انرژی بالا و مطابق با استانداردهای جهانی پشتیبانی می‌کند.  قاعدتاً کالاهایی که در گریدهای تعریف شده قرار دارند و مصرف انرژی را به حداقل می‌رسانند باید در جایگاه مناسبی هم به کار گرفته شوند، اما این امر به تنهایی کافی نیست زیرا سازنده نیز باید طوری سازه خود را بسازد که نگهدارنده انرژی بوده و از هدررفت آن جلوگیری کند. مبتکران در این حوزه نیز با جدیت آستین خود را بالا زده تا از کالاهایی استفاده کند که میزان مصرف انرژی بهینه‌ای داشته باشند.

می‌توان گفت تهویه در ایران یک نیاز محسوب می‌شود زیرا ایران کشور گرمسیری است و ارائه این خدمات به خصوص در حوزه پروژه‌های صنعتی بسیار حائز اهمیت است. بنابراین پروژه‌هایی از جنس کمپلکس یا چند منظوره مانند مجتمع‌های پر واحد یا مراکز خرید و بیمارستان‌ها که در نوع خود پروژه‌هایی بزرگ و مهم محسوب می‌شوند در دستور کار این شرکت قرار دارند

محصولات تهویه مطبوعی که مبتکران گلدیران ارائه می‌دهد شامل وی‌ـ‌آر‌ـ‌اف، چیلر، داکت اسپلیت، هواساز و فن‌کویل است و باتوجه به تنوع محصول، برای بررسی این موضوع که برای هر فضایی چه سیستم گرمایشی و سرمایشی می‌تواند به کار آید، باید ظرفیت‌سنجی شود. این کار توسط تیم مهندسی، متناسب با نقشه‌های معماری کارفرمای خدمات انجام می‌شود و تیم فروش نیز بر این اساس کالای مورد نیاز را برای پروژه تامین کرده و تیم نصب بر اساس نقشه‌های تهیه شده واحد فنی اقدام به نصب و اجرا می‌کند. محصول این تیم در اختیار شرکت‌های خریدار قرار گرفته و خدمات نظارت و نصب و اجرا نیز توسط این واحد انجام می‌شود. علاوه بر آن ارائه نقشه‌های کانال‌کشی‌ و لوله‌کشی‌، اجرا و همچنین خدمات پس از فروش برای تمام مشتریان از جمله خدمات مبتکران گلدیران است؛ به عبارتی محاسبه اینکه چه کالایی متناسب با فضا و اقلیم موجود موردنیاز است، توسط این تیم انجام می‌گیرد و خدمات پس از فروش نیز به مشتریان ارائه می‌شود.

از طرفی نوع رفتار جامعه مصرف‌کننده این خدمات نیز با محصولات و استانداردهای مربوط به سیستم گرمایشی و سرمایشی در کشور متفاوت است. به عنوان مثال یک سازنده ممکن است به خدمات و استانداردهای مربوط به این حوزه حساسیت نداشته باشد یا در مقابل برخی به شدت نسبت به اینکه استانداردهای تهویه را رعایت کنند حساس و سختگیر باشند. به همین دلیل به‌نظر می‌رسد در مرحله‌ای هستیم که می‌توانیم امیدوارانه در جهت رعایت استانداردهای کیفی قدم برداریم، اما هنوز از فضای ایده‌ال فاصله داریم. البته سازمان‌های ناظر مانند شهرداری‌ها، سازمان نظام مهندسی و سایر سازمان‌ها بیش از همیشه بر این الزام‌های قانونی تاکید و نظارت دارند و همین امر نشانگر آن است که در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم.

از آنجایی که توسعه این صنعت در حال پیمایش مسیر پرپیچ و خمی است؛ به طبع در دل محدودیت‌ها فرصت‌هایی برای کسب‌وکارهای فعال در این حوزه نیز قرار دارد. فرصت‌های از جنس نوآوری و تولیدات داخلی را می‌توان در زمره فرصت‌های طلایی این روزها برشمرد. البته مبتکران همچنان محصولات برندهای خارجی مانند ال‌جی، میدیا و راس را در بازار ایران وارد کرده و در اختیار مشاوران، سازنده‌ها و پیمانکاران در حوزه ساختمان قرار می‌دهد. چراکه معتقد است تکنولوژی و کیفیت در این برندها دقیقاً با معیارهای ذهنی گلدیران مطابقت دارد و اگر قرار باشد محصولی به صورت انحصاری توسط مبتکران گلدیران تولید و عرضه گردد؛ باید با این استانداردها و معیارهای جهانی هم‌تراز باشد. برند ایرانی و انحصاری گلدیران با نام جی‌پلاس نیز با همین هدف قدم در بازار مبتکران نهاده است. وی-آر-اف جی‌پلاس نیز با نظر مهندسان داخلی گلدیران تولید شده است. داکت اسپلیت، هواساز و فن‌کویل جی‌پلاس نیز در مرحله برنامه‌ریزی برای تولید قرار دارد و اقداماتی در جهت تسریع این امر در مبتکران انجام گرفته است.

علاوه بر محصولات تهویه مطبوع، یکی دیگر از محصولاتی که گلدیران ارائه می‌دهد نمایشگرهای تجاری نامتعارف است. تلویزیون صنعتی که طول عمری بسیار بالاتر از خانگی داشته و قابلیت استفاده در مکان‌های نامتعارف مانند آشپرخانه‌های صنعتی یا هتل‌ها یا مراکز تجاری را دارد. ایجاد اتصال بین تلویزیون‌ها تحت عنوان ویدئووال که کاربری‌هایی مانند تبلیغات، اتاق‌های مانیتورینگ، اتصال به دوربین‌های امنیتی، قابلیت استفاده برای کارهای خلاقانه دیگر و... را دارد از دیگر فواید این نوع تلویزیون‌ها است. تبدیل شدن تلویزیون به قابلیت تاچ، ایجاد تلویزیون هتلی که در هتل‌ها استفاده می‌شود، تلویزیون‌های تبلیغاتی و خاص که در بستر اینترنت قابلیت نصب نرم‌افزار دارد و... همگی از قابلیت‌هایی است که می‌توان در این نوع تلویزیون‌ها از آن استفاده کرد.

آموزش مهندسان جوان و دانش‌آموختگان دانشگاهی یکی از دیگر فعالیت‌هایی است که مبتکران گلدیران از سال‌ها قبل در دستور کار اجرایی خود قرار داده است. ایجاد آکادمی آموزشی توسط تیم‌های مهندسی مبتکران در دانشکده مکانیک خواجه نصیرالدین طوسی نمونه‌ای از فعالیت‌های آموزشی این واحد است. آموزش‌ها برای ارائه هر چه بهتر یک تهویه صنعتی صحیح، علمی و مطابق استانداردهای جهانی در پروژه‌های ساختمانی است. در حقیقت می‌توان گفت این شرکت با ارائه مدارک مربوط به دوره‌های آموزشی که برای دانشگاهیان و سایر متقاضیان آزاد برگزار می‌کند دو نوع خدمت ارائه می‌نماید؛ نخست آنکه زمینه‌ای را فراهم می‌کند که آخرین استانداردها و روش‌های تولید و مهندسی را در اختیار قشر دانشگاهی قرار دهد درحالی‌که از این اقدام هیچ انتظار مادی وجود ندارد و دوم اینکه شرایطی را برای استعدادیابی فراهم می‌کند که از بین دانشجویان این رشته که مدارک مبتکران گلدیران را نیز دریافت کرده‌اند زمینه‌های جذب و اشتغال در این شرکت فراهم شود.

در خلاصه این کلام می‌توان گفت صنعت ساختمان نیاز به رعایت چندین مولفه اجرایی دارد. اجرای استانداردهای کیفی در تاسیسات ساختمانی، با مشاوره و مهندسی متخصصان یک طرف قضیه است. الزام به رعایت این استانداردها برای تمامی شرکت‌های ساختمانی و پیمانکاران طرف دیگر ماجرا است. شهرسازی امروزی در کنار زیبایی و طراحی مدرن، به سلامت و جان شهروندان و استفاده بهینه از منابع ذخیره انرژی، توجه ویژه‌ای دارد و این خود خبر خوبی برای تمام مالکان و ساکنان ساختمان‌های خوش‌ساخت، بیمارستان‌ها، هتل‌های معمارانه و شاپینگ مال‌های پرتردد است.