ذوب‌آهن به من آموخت که تلاش برای توسعه، حد و مرز نمی‌شناسد

آرزوی من این است که جایگاه واقعی ذوب‌آهن شناخته شود، هم در درون و هم در برون آن. آرزوی من همیشه این بوده که این چشمه‌ پاک و زلال که بسیاری را سیراب کرده، تشنه نباشد. ذوب‌آهن اصفهان نماد سخت کوشی و تحول و تغییر است. این شرکت اولین گام، جدی ترین حرکت و محکمترین قدم برای عبور کشور از عصر کشاورزی به عصر صنعتی است. دقت کنید که دقیقاً ذوب‌آهن اصفهان را می‌گویم. هیچ جای دیگر نمی‌تواند در این مورد ادعای برتری زمانی و استحکام داشته باشد.

آینده صنعت فولاد مجزا از آینده کشور نیست، ما در فولاد مزیت داریم، بنابراین اگر کار دست اهلش باشد بسیار درخشان خواهد بود، ولی اگر مدیریت به شایستگان سپرده نشود و مدیران انتصابی به اقوام و دوستان و منافع خود بیش از جوانان شایسته بدون ارتباط توجه کنند، شرمند‌ه‌ که باید نگرانی خود را اعلام کنم.

ده‌ها بلکه صدها خاطره از ذوب‌آهن اصفهان دارم، اینکه سبا را هم پیمانکار بودم و هم بهره‌بردار... اینکه یک تنه در شورای اقتصاد توانستم فولاد را از بند اسارت دلالی آزاد کنم، اینکه تولید ۵ میلیون تن را هدف گرفتیم و بسیار ساده هم دست یافتنی شد، اگرچه که بعدها این هدف دستخوش تغییراتی شد!

از مطالعه و شروع اجرای ۵۷ طرح زیست محیطی برای ایجاد صنعت پاک، از راه‌اندازی ERP برای اولین بار در کشور، از حفظ بیمارستان و چادگان و انزلی که در نیمه‌ راه از دست رفتن بود، از باشگاه ذوب‌آهن که از قعر جداول در ورزش‌های مختلف به سطح اول آسیا رسید و... .