تولید ریل از دستاوردهای صنعت کشور پس از انقلاب محسوب می‌شود

ذوب‌آهن اصفهان همان گونه که در ساخت و راه‌اندازی صنایع مختلف کشور نقش آفرین بوده است، در جبهه‌های حق علیه باطل نیز به واقع خوش درخشید. این کارخانه صنعتی که به درستی از آن به عنوان خط اول جبهه صنعت یاد می‌شود با اعزام نیروی انسانی، ساخت قطعات و تجهیزات و تقدیم ۲۸۷ شهید به انقلاب رسالت خود را به سرانجام رساند.

این کارخانه عظیم با همت و سخت کوشی کارکنان خود و همچنین بهره‌گیری از تکنولوژی روز مطابق با استانداردهای جهانی، محصول استراتژیک ریل را در داخل کشور تولید کرد که این مهم افتخار بسیار بزرگی به ویژه در دوران تحریم برای ایران اسلامی به شمار می‌رود و از دستاوردهای صنعت کشور پس از انقلاب محسوب می‌شود. هم اکنون حدود ۵۰ درصد از محصولات نهایی ذوب‌آهن اصفهان به بیش از بیست کشور دنیا صادر می‌شود و این مهم نیز دستاورد بزرگی محسوب می‌شود. بنده از مسایل مرتبط با ذوب‌آهن اصفهان مطلع هستم، این شرکت عظیم به دلیل نداشتن سنگ آهن نمی‌تواند با ظرفیت کامل تولید داشته باشد زیرا متاسفانه بخش اعظمی از سنگ آهن تولیدی کشور صادر می‌شود و این در حالی است که همین ماده اولیه با ورود به این کارخانه و تبدیل شدن به محصول نهایی می‌تواند ارزش افزوده چند برابری را به‌ویژه در شرایط تحریم کنونی برای کشور به ارمغان بیاورد. متأسفانه معادن کشور به سمت تکمیل زنجیره خودشان رفتند و اقدام به تأسیس واحدهای فولادی کردند که این اقدام شایسته ای نیست، باید ابتدا نیاز داخل و واحدهای فولادی فعلی تأمین شود و سپس صادرات مواد اولیه و همچنین مجوزهای جدید فولادی صادر شود.

برای فعال ماندن سرمایه‌های ملی ایران زمین، مانند ذوب‌آهن اصفهان باید سرمایه خدادادی کشور، در اختیارشان قرار داده شود. این موضوع را به صورت ویژه از وزارت صمت پیگیری می‌کنم تا جهش تولید مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شود.