ذوب‌آهن اصفهان ریل مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند

 

مردم بدانند که در اواخر دولت یازدهم و دولت دوازدهم با تولید ریل ( در ذوب‌آهن اصفهان ) در این زمینه خودکفا شدیم. در گذشته برای توسعه حمل و نقل ریلی مجبور به وارد کردن ریل بودیم و در داخل امکانات و دانش فنی تولید آن را نداشتیم. اما خوشبختانه امروز با تلاش فراوان، این امکان حاصل شده است و ریل تولید می‌شود و بعد از یک مدت کوتاهی می‌توانیم ریل را صادر کنیم.

فعلاً به‌اندازه کافی برای نیاز داخل ریل تولید میشود که بسیار مهم است و در مجموع در جهت تولید ریل کارهای بسیار بزرگ و ارزنده ای صورت گرفته است. با این موفقیت‌ها خطوط ریلی ما حتی به راه‌آهن افغانستان متصل شد.

تولید ریل یکی از بزرگ ترین افتخارات دولت دوازدهم بود و قدم‌های بزرگی هم تا پایان سال جاری و تا پایان این دولت در زمینه ریل برداشته خواهد شد.

آینده بسیار خوب است. آنچه برای من مهم است این است که هر یک از این پروژه‌ها که افتتاح می‌شود یک ضربه بر دشمن و چراغ امیدی برای ملت ماست.

دیگر نیاز نیست آلمان برای ما پل ورسک و راه آهن بسازد، ما خودمان راه‌آهن درست می‌کنیم خودمان ریل درست می‌کنیم، دولت یازدهم و دوازدهم ما را در ریل خودکفا کرد، امروز اصفهان (ذوب‌آهن) ریل ما را تامین می‌کند. دیگر لازم نیست انگلیسی ریل را به ما بدهد.

دولت در طول هفت سال و چند ماه، کار بزرگی در بخش حمل و نقل انجام داده است. مردم شاهد هستند و می‌دانند ما در بخش ریل، یک هزار و ۸۲۹ کیلومتر به راه‌آهن کشور اضافه کردیم.

وزیر راه و شهرسازی قول داده که تا پایان دولت طول‌ریل‌های ما به ۱۴ هزار کیلومتر برسد و این بسیار ارزشمند است که خطوط ریلی در طول این مدتی که در دوره تحریم و جنگ اقتصادی هم بودیم، ۵۰درصد افزایش پیدا کند.