گفته می‌شود که به ازای هر یک دلاری که صنعت فولاد تولید می‌کند، ۵/ ۲ دلار به‌طور غیرمستقیم تولید خواهد شد و این همان دلیلی است که اهمیت صنعت فولاد را در اقتصاد جهان مشخص می‌کند. اگرچه فولاد، کمتر یا بیشتر، از سوی هر کشوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، فقط ۱۵ کشور جهان مسوول تولید حدود ۹۰ درصد از فولاد هستند که چین با تولید سالانه حدود هزار میلیون تن در صدر و ژاپن با تولید سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن در جایگاه دوم قرار دارد. بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده فولاد در جهان؛ چین، هند، ژاپن، ایالات متحده، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران هستند. طبق گزارش انجمن جهانی فولاد (World Steel Association) در سال ۲۰۱۹، ایمیدرو، شانزدهمین شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد در جهان و فولاد مبارکه یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های ایمیدرو است. در این پرونده سعی می‌کنیم با شاخص‌هایی که در حوزه صنعت فولاد در جهان وجود دارد، جایگاه فولاد مبارکه را در میان غول‌های فولاد جهان مشخص کنیم. شرکتی که ساخت آن در سال ۱۳۶۰ آغاز شد و در سال ۱۳۷۰ اولین کوره قوس الکتریکی واحد فولادسازی آن راه‌اندازی شد. ابتدا ۱۵ شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد در جهان را معرفی خواهیم کرد و سپس با مقایسه فولاد مبارکه با این شرکت‌ها، جایگاه آن را در میان غول‌های جهان بررسی خواهیم کرد.

فولاد هیوندای

فولاد هیوندای (Hyundai Steel) یک شرکت تولیدکننده فولاد کره‌ای است که دفتر اصلی آن در سئول و اینچئون واقع شده است و در سال ۱۹۵۳ تاسیس شد. همچنین این شرکت یکی از هلدینگ‌های شرکت خودروسازی هیوندای است. فولاد هیوندای با ارزش بازار ۳/ ۲ میلیارددلاری در سال ۲۰۱۹، پانزدهمین غول تولیدکننده فولاد در جهان بود. این شرکت در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۷ میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش فولاد داشت. ارزش کل دارایی‌های فولاد هیوندای در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۸ میلیارد دلار بود. این شرکت در سال ۲۰۱۹ زیان‌ده بود. کل سود شرکت فولاد هیوندای در سال ۲۰۱۹ معادل ۴/ ۱۷۹ میلیون دلار بود. این شرکت کره‌ای در سال ۲۰۱۹ معادل ۶/ ۲۱ میلیون تن فولاد تولید کرد. فولاد هیوندای پانزدهمین شرکت تولیدکننده فولاد در جهان در سال ۲۰۱۹ بود.

فولاد نوکور

شرکت فولاد نوکور (Nucor Corporation) یک شرکت تولیدکننده فولاد آمریکایی است که در سال ۱۹۴۰ تاسیس شد. دفتر اصلی این شرکت در کارولینای شمالی و در شهر شارلوت واقع شده است. نوکور همچنین یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازیابی آهن‌قراضه و ضایعات فلزی در آمریکای شمالی است. ارزش بازار این شرکت در سال ۲۰۱۹ معادل ۸/ ۱۵ میلیارد دلار بود. نوکور در سال ۲۰۱۹ معادل ۱/ ۲۲ میلیارد دلار نیز درآمد داشت. در همین سال ارزش دارایی‌های این غول تولیدکننده فولاد آمریکایی معادل ۹/ ۱۷ میلیارد دلار برآورد شد. همچنین نوکور موفق شد در سال ۲۰۱۹ یک شرکت سودده باشد و سود ۸/ ۷۸۴ میلیون‌دلاری را محقق کند. کل فولاد تولیدشده از سوی این شرکت در سال ۲۰۱۹ معادل ۱/ ۲۳ میلیون تن بود. نوکور چهاردهمین تولیدکننده فولاد در جهان در سال ۲۰۱۹ بود.

فولاد ولین

گروه فولاد ولین (Valin Steel Group) یکی از غول‌های تولیدکننده فولاد چینی است که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد. فولاد ولین، یک شرکت دولتی است. ارزش بازار این شرکت در سال ۲۰۱۹ معادل ۵/ ۳ میلیارد دلار بود. در همین سال شرکت فولاد ولین موفق شد درآمد ۵/ ۱۴ میلیارددلاری از فروش فولادش را تجربه کند. ارزش دارایی‌های این شرکت در سال ۲۰۱۹ معادل ۲/ ۱۲ میلیارد دلار برآورد شد. همچنین فولاد ولین یک شرکت سودده بود و موفق شد در سال ۲۰۱۹ سود ۸/ ۶۱۳ میلیون‌دلاری را محقق کند. کل فولاد تولید‌شده از سوی این شرکت در سال ۲۰۱۹ معادل ۳/ ۲۴ میلیون تن بود. فولاد ولین، سیزدهمین تولیدکننده فولاد در جهان در سال ۲۰۱۹ بود.

فولاد جی‌اف‌ئی

فولاد جی‌اف‌ئی (JFE Steel) یک شرکت تولیدکننده فولاد ژاپنی است که در سال ۲۰۰۲ در نتیجه ادغام کارخانه تولید فولاد کاوازاکی و NKK تاسیس شد. بنابراین می‌توان زمان اصلی تاسیس آن را سال ۱۹۵۰ در نظر گرفت. فولاد جی‌اف‌ئی دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در ژاپن است و همچنین سهام آن در بورس توکیو نیز عرضه شده است. در سال ۲۰۱۹، ارزش بازار این غول تولیدکننده فولاد ۹/ ۳ میلیارد دلار بود. کل درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۹ معادل ۹/ ۳۴ میلیارد دلار بود. ارزش دارایی‌های JFE در سال ۲۰۱۹ معادل ۴/ ۴۵ میلیارد دلار برآورد شد. این شرکت ژاپنی موفق شد در سال ۲۰۱۹ سود ۱۵۰۰ میلیون‌دلاری کسب کند. کل فولاد تولیدشده از سوی JFE در سال ۲۰۱۹ معادل ۴/ ۲۷ میلیون تن بود که این عدد دومین شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد در ژاپن را دوازدهمین تولیدکننده فولاد در جهان در سال ۲۰۱۹ کرد.

آهن و فولاد شاندونگ

شرکت آهن و فولاد شاندونگ، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فولاد در چین است که در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد و دولت محلی شاندونگ کنترل آن را در دست دارد. تولد این شرکت، نتیجه ادغام دو شرکت فولادی دولتی دیگر بود. برآورد دقیقی از ارزش بازار شرکت آهن و فولاد شاندونگ در سال ۲۰۱۹ وجود ندارد. اما این شرکت موفق شد در این سال ۱۱ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. ارزش کل دارایی‌های شرکت آهن و فولاد شاندونگ در سال ۲۰۱۹ معادل ۸/ ۸ میلیارد دلار بود. این شرکت چینی نه‌تنها نتوانست در سال ۲۰۱۹ سود بسازد، بلکه ضرر قابل توجهی معادل ۵/ ۳۲۴ میلیون دلار را نیز متحمل شد. کل فولاد تولیدشده از سوی این شرکت در سال ۲۰۱۹ معادل ۶/ ۲۷ میلیون تن بود که این عدد، آهن و فولاد شاندونگ را به یازدهمین غول تولیدکننده فولاد جهان در سال ۲۰۱۹ تبدیل کرد.

فولاد شوگانگ

شرکت فولاد شوگانگ (Shougang Group) یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های چینی در حوزه تولید فولاد است که در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد. در سال ۲۰۱۹، فولاد شوگانگ صدمین سال تاسیس خود را جشن گرفت. دفتر اصلی این شرکت در پکن واقع شده و همچنین در پروی جنوبی، فعالیت دارد. در سال ۲۰۱۹ ارزش بازار فولاد شوگانگ ۲/ ۲ میلیارد دلار بود. همچنین در همین سال این شرکت موفق شد درآمد ۱/ ۱۰ میلیارددلاری کسب کند. ارزش کل دارایی‌های فولاد شوگانگ در سال ۲۰۱۹ معادل ۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است. این شرکت در سال ۲۰۱۹ یک شرکت سودساز بود و موفق شد سود ۷/ ۱۶۸ میلیون‌دلاری را رقم بزند. فولاد شوگانگ با تولید ۳/ ۲۹ میلیون تن فولاد در سال ۲۰۱۹، دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان بود.

فولاد تاتا

شرکت فولاد تاتا (Tata Steel) یک شرکت بین‌المللی هندی است که دفتر اصلی آن در کلکته قرار دارد. این شرکت که در سال 1907 تاسیس شد یکی از زیرمجموعه‌های گروه تاتا است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هندی شناخته می‌شود. شرکت فولاد تاتا همواره در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان بوده است و بیش از 32 هزار نفر در این شرکت کار می‌کنند. در سال 2019 ارزش بازار فولاد تاتا 5/ 4 میلیارد دلار بود. درآمد این شرکت از فروش فولاد در همین سال 1/ 21 میلیارد دلار برآورد شده است. ارزش کل دارایی‌های فولاد تاتا در سال 2019 معادل 4/ 34 میلیارد دلار تخمین زده شده است. این شرکت موفق شد در سال 2019 سود قابل ‌توجهی را کسب کند؛ به‌طوری که 7/ 772 میلیون دلار سود به دست آورد. کل تولید فولاد این شرکت در سال 2019 معادل 2/ 30 میلیون تن بود که چنین عددی، شرکت فولاد تاتا را به نهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان تبدیل کرد.

فولاد جیانلونگ

شرکت فولاد جیانلونگ (Jianlong Steel) بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده فولاد در تانگشان چین است و همچنین بزرگ‌ترین شرکت خصوصی تولیدکننده فولاد در تانگشان نیز به‌شمار می‌رود. این شرکت در سال 2000 میلادی تاسیس شد و یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ جیانلونگ پکن است. آمار دقیقی از اطلاعات این شرکت در مورد ارزش دارایی‌ها، سود و زیان و مواردی از این دست منتشر نشده است با این حال طبق داده‌های سایت statistica درآمد فولاد جیانلونگ در سال 2019 معادل 152 میلیارد یوآن برآورد شده است (چیزی حدود 5/ 23 میلیارد دلار آمریکا). همچنین طبق آمار این سایت، درآمد فولاد جیانلونگ در سال‌های 2015 تا 2018 به ترتیب 67 میلیارد یوآن، 61 میلیارد یوآن، 84 میلیارد یوآن و 120 میلیارد یوآن بود. شرکت فولاد جیانلونگ در سال 2019 معادل 6/ 21 میلیون تن فولاد تولید کرد که چنین رقمی، این شرکت را به هشتمین غول تولیدکننده فولاد در جهان بدل کرد.

فولاد آنستیل

شرکت فولاد آنستیل (Ansteel Group) یک شرکت تولید آهن و فولاد چینی است که تحت کنترل دولت این کشور قرار دارد. آنستیل یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید فولاد در چین است که در سال 1916 تاسیس شد و دفتر اصلی آن در شهر آنشان چین واقع شده است. ارزش بازار این شرکت مشخص نیست. اما درآمد کل آنستیل در سال 2019 معادل 4/ 31 میلیارد دلار بود. کل دارایی‌های این شرکت نیز در همین سال معادل 4/ 47 میلیارد دلار برآورد شده است. آنستیل در سال 2019 کار خود را با زیان 9/ 208 میلیون‌دلاری تمام کرد و نتوانست با وجود حضور در جمع غول‌های فولادی جهان، سودساز باشد. کل تولید فولاد‌شده توسط این شرکت در سال 2019 معادل 2/ 39 میلیون تن بود که چنین رقمی، آنستیل را به هفتمین شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد در جهان در سال 2019 تبدیل کرد.

فولاد جیانگسو شاگنگ

شرکت فولاد جیانگسو شاگنگ (Jiangsu Shagang)، یک شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد چینی است که در سال 1975 تاسیس شد و در منطقه اقتصادی رودخانه یانگ‌تسه قرار دارد. همچنین جیانگسو شاگنگ یک شرکت خصوصی است. اطلاعاتی از ارزش بازار این شرکت در سال 2019 وجود ندارد چراکه سهام این شرکت در بازار سهام عرضه نشده است. این شرکت موفق شد در سال 2019 درآمد 5/ 36 میلیارد‌دلاری داشته باشد. ارزش کل دارایی‌های این شرکت نیز در سال 2019 معادل 5/ 41 میلیارد دلار برآورد شده است. فولاد جیانگسو شاگنگ یکی از شرکت‌های چینی سودساز صنعت فولاد در سال 2019 بود. به‌طوری که توانست در این سال سود 6/ 717 میلیون‌دلاری را رقم بزند. کل تولید این شرکت در سال 2019 معادل 1/ 41 میلیون تن بود که چنین عددی آن را به ششمین غول تولیدکننده فولاد تبدیل کرد.

فولاد پوسکو

شرکت فولاد پوسکو (POSCO) یک شرکت کره‌ای است که در پوهانگ کره جنوبی واقع شده است. در سال 2010 فولاد پوسکو بر حسب ارزش بازار بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در جهان بود. سهام این شرکت که در سال 1968 تاسیس شد و حدود 30 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند سهام این شرکت در بورس نیویورک نیز خرید و فروش می‌شود. ارزش بازار فولاد پوسکو در سال 2019 معادل 1/ 12 میلیارد دلار بود. همچنین کل درآمد این شرکت در همین سال 2/ 53 میلیارد دلار بود. اررش دارایی‌های آن نیز بیش از 67 میلیارد دلار برآورد شده است. فولاد پوسکو یکی از سودآورترین شرکت‌های فولاد بود به‌طوری که توانست در سال 2019 معادل 1300 میلیون دلار سود را رقم بزند. کل تولید فولاد این شرکت در سال 2019 معادل 1/ 43 میلیون تن بود که این عدد، فولاد پوسکو را به پنجمین غول صنعت فولاد در این سال تبدیل کرد. پوسکو، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در کره جنوبی است و بیش از 12 زیرمجموعه دارد.

فولاد هستیل

شرکت فولاد هستیل (Hesteel) یکی دیگر از غول‌های فولاد در چین است. این شرکت که در سال 2008 تاسیس شد توانست به سرعت جای خود را در میان تولیدکنندگان فولاد جهان پیدا کند. فولاد هستیل، دومین غول فولاد در چین است که البته در زمان تاسیس و تا سال 2016 با نام HBIS شناخته می‌شد. فولاد هستیل نیز همچون بسیاری دیگر از غول‌های فولاد در چین، یک شرکت دولتی است. ارزش بازار این شرکت در سال 2019 معادل سه میلیارد دلار بود. درآمد فولاد هستیل در سال 2019 معادل 5/ 16 میلیارد دلار بود. کل دارایی‌های این شرکت در این سال نیز به 30 میلیارد دلار می‌رسید. فولاد هستیل یکی از شرکت‌های فولاد سودساز چینی در سال 2019 بود و توانست سود 2/ 347 میلیون‌دلاری را در این سال رقم بزند. کل فولاد تولیدشده این شرکت در سال 2019 معادل 6/ 46 میلیون تن بود که این عدد، فولاد هستیل را به چهارمین غول فولاد جهان در این سال تبدیل کرد. گفتنی است که زیرساخت‌های این شرکت بسیار قبل‌تر از سال 2008 وجود داشت. در واقع فولاد هستیل، نتیجه ادغام فولاد تانگشان و فولاد هاندان است که اولی در سال 1943 و دومی در سال 1958 تاسیس شده بود.

فولاد نیپون

شرکت فولاد نیپون (Nippon Steel) بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در ژاپن است که در سال 2012 در نتیجه ادغام فولاد نیپون و آهن سومیتومو تاسیس شد. بنابراین در اصل سابقه تاسیس فولاد نیپون به سال 1950 برمی‌گردد. این شرکت در سال 2013 مجبور شد به چهار کارگر اهل کره جنوبی که در جریان جنگ جهانی دوم برای این شرکت به زور کار می‌کردند، نفری 88 هزار دلار بپردازد. ارزش بازار این شرکت در سال 2019 معادل 9/ 7 میلیارد دلار بود. همچنین کل درآمد فولاد نیپون در سال 2019 معادل 7/ 55 میلیارد دلار بود. ارزش دارایی‌های این شرکت در همین سال 4/ 71 میلیارد دلار برآورد شده است. فولاد نیپون یکی از سودسازترین غول‌های فولاد در سال 2019 بود و توانست سود 2300 میلیون‌دلاری را رقم بزند. کل فولاد تولیدشده از سوی این شرکت در سال 2019 معادل 7/ 51 میلیون تن بود که چنین عددی، فولاد نیپون را به سومین تولیدکننده فولاد جهان در این سال تبدیل کرد.

فولاد بائو

شرکت فولاد چاینا بائو (China Baowu)، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده فولاد است. چاینا بائو که در سال 1978 تاسیس شد نزدیک به 177 هزار نیروی کار دارد که همچون بسیاری دیگر از غول‌های فولاد چین، یک شرکت دولتی به‌شمار می‌رود و دفتر اصلی آن در شانگهای است. این شرکت از سوی یک شرکت تولیدکننده فولاد آمریکایی به خاطر دزدیدن اسرار مورد اتهام قرار گرفته است. ارزش بازار این شرکت در سال 2019 معادل 3/ 15 میلیارد دلار بود. درآمد چاینا بائو در سال 2019 به 43 میلیارد دلار می‌رسید و ارزش کل دارایی‌های آن در همین سال بیش از 48 میلیارد دلار برآورد شده است. چاینا بائو یکی از سودسازترین شرکت‌های تولید فولاد است و توانست در سال 2019 سودی معادل 2100 میلیون دلار را رقم بزند. کل فولاد تولیدشده از سوی چاینا بائو در سال 2019 معادل 5/ 95 میلیون تن بود که این عدد، چاینا بائو را به جایگاه دومین غول فولاد جهان در این سال رساند.

فولاد آرسلور میتال

شرکت فولاد آرسلور میتال (Arcelor Mittal) یک شرکت بین‌المللی هندی-لوکزامبورگی است که دفتر اصلی آن در لوکزامبورگ واقع شده است.

 این غول تولیدکننده فولاد در سال 2006 در نتیجه خرید و ادغام شرکت آرسلور از سوی فولاد میتال که یک شرکت هندی بود تاسیس شد. ارزش بازار آرسلورمیتال در سال 2019 معادل 1/ 11 میلیارد دلار بود. کل درآمد این شرکت در سال 2019 به بیش از 70 میلیارد دلار می‌رسید و ارزش کل دارایی‌های آن نیز 9/ 87 میلیارد دلار تخمین زده شده است. به‌رغم اینکه آرسلور میتال، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در سال 2019 بود، اما یک شرکت زیان‌ده بود و زیان قابل توجهی را هم تجربه کرد. این شرکت در سال 2019 با زیان 2500 میلیون‌دلاری مواجه شد. کل فولاد تولید‌شده از سوی این شرکت در سال 2019 معادل 1/ 97 میلیون تن بود که این عدد آن را در جایگاه نخست میان غول‌های فولاد جهان قرار داد. آرسلور میتال در حال حاضر نزدیک به 200 هزار نیروی کار دارد و در برزیل، بلژیک، اوکراین، قزاقستان، جمهوری چک، لهستان، مکزیک، رومانی، الجزایر، کانادا، ایتالیا و ایالات متحده کارخانه دارد. سهام این شرکت نیز در وال‌استریت خرید و فروش می‌شود.

فولاد مبارکه

حالا نوبت به فولاد مبارکه می‌رسد. فولاد مبارکه اصفهان، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در ایران است که در شهر مبارکه واقع شده است. عملیات اجرایی این شرکت در سال 1360 شروع شد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان رسماً در سال 1371 شروع به کار کرد. طبق اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی 12ماه منتهی به 29 اسفند 1398، اطلاعات لازم برای تبیین جایگاه این شرکت در میان دیگر غول‌های فولاد جهان به دست می‌آید. در حال حاضر، طبق آخرین داده‌های مربوط به سازمان بورس و اوراق بهادار، ارزش بازار فولاد مبارکه حدود 250 هزار میلیارد تومان است. اگر هر دلار را معادل 26 هزار تومان در نظر بگیریم، می‌توانیم ارزش بازار دلاری فولاد مبارکه را حساب کنیم که با اعداد فوق به 6/ 9 میلیارد دلار خواهیم رسید. اگر هر دلار را معادل 20 هزار تومان در نظر بگیریم، ارزش بازار دلاری فولاد مبارکه معادل 5/ 12 میلیارد دلار، اگر هر دلار را 15 هزار تومان در نظر بگیریم 6/ 16 میلیارد دلار و اگر هر دلار را معادل 4200 تومان در نظر بگیریم، ارزش بازار دلاری فولاد مبارکه معادل 60 میلیارد دلار خواهد بود. این در حالی است که در سال 2019، ارزش بازار آرسلور میتال در بورس نیویورک 11 میلیارد دلار بود.

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، طبق گزارش مجمع جهانی فولاد در سال 2019، ایمیدرو، شانزدهمین شرکت تولیدکننده فولاد در جهان است. برای اینکه بخواهیم جایگاه فولاد مبارکه را در میان غول‌های فولاد جهان به‌طور دقیق‌تر مشخص کنیم، نیاز است که ابتدا جایگاه فولاد مبارکه در ایمیدرو مشخص شود. طبق گزارش مجمع جهانی فولاد، ایمیدرو در سال 2019 معادل 79/ 16 میلیون تن فولاد تولید کرده بود. همچنین طبق صورت مالی 12ماه منتهی به 29 اسفند 98، فولاد مبارکه 83/ 7 میلیون تن فولاد در سال 98 تولید کرده است. اگرچه زمان پایان سال میلادی و شمسی از یکدیگر متفاوت است، اما با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که هرسال به‌طور تقریبی، نزدیک به 45 درصد از فولادی تولیدی ایمیدرو، از سوی فولاد مبارکه اصفهان تولید شده است.

طبق گزارش مجمع جهانی فولاد در سال 2019، شرکت فولاد جیوکوئان (Jiuquan) که یکی دیگر از غول‌های چینی فولاد است، 48/ 7 میلیون تن فولاد تولید کرده بود و در جایگاه 50 قرار داشت. شرکت فولاد SSAB که یک شرکتی سوئدی است، در سال 2019 معادل 62/ 7 میلیون تن فولاد تولید کرده بود. همچنین شرکت فولاد کانمینگ (Kunming Steel) که یک شرکت چینی است، در سال 2019 معادل 73/ 7 میلیون تن فولاد تولید کرده بود. با این حساب، فولاد مبارکه اصفهان را می‌توان به تنهایی و جدای از ایمیدرو، جزو 50 غول بزرگ تولیدکننده فولاد در جهان به شمار آورد. از 83/ 7 میلیون تن فولاد تولیدشده از سوی فولاد مبارکه اصفهان در سال 98 معادل 6093 هزار تن آن، محصولات گرم، 1459 هزار تن آن محصولات سرد و 283 هزار تن آن محصولات پوشش‌دار بود. درآمدهای عملیاتی فولاد مبارکه در سال 1398 معادل 1/ 39 هزار میلیارد تومان بود که با احتساب دلار 26 هزارتومانی، دلار 20 هزارتومانی، دلار 15 هزارتومانی و دلار 4200 تومانی به ترتیب برابر 5/ 1 میلیارد دلار، 9/ 1 میلیارد دلار، 6/ 2 میلیارد دلار و 3/ 9 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

جمع دارایی‌های این شرکت در سال 1398 معادل 65 هزار میلیارد تومان بود که با احتساب دلار 26 هزارتومانی، 20 هزارتومانی، 15 هزارتومانی و 4200تومانی به ترتیب 5/ 2 میلیارد دلار، 25/ 3 میلیارد دلار، 33/ 4 میلیارد دلار و 4/ 15 میلیارد دلار برآورد می‌شود. همچنین سود خالص فولاد مبارکه اصفهان در سال 98 معادل 3/ 12 هزار میلیارد تومان بود که با احتساب دلار 26 هزارتومانی، 20 هزارتومانی، 15 هزارتومانی و 4200تومانی به ترتیب معادل 473 میلیون دلار، 615 میلیون دلار، 820 میلیون دلار و 9/ 2 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

اینفوگرافیک: آرشین میرسعیدی