دولت ملزم به پرداخت یارانه و کمک‌های معیشتی در قالب کارت اعتباری است

وی ادامه داد: متاسفانه این قانون توسط دولت اجرا نمی‌شود و این عدم اجرا یک تخلف آشکار از جانب دولت است و اگر دولت این قانون را همانگونه که در مجلس تصویب شده است اجرایی نکند، قطعا تذکری در این باب هم به دولت و هم به هیئت رئیسه مجلس خواهم داد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به جای اجرا کردن قانون کمک معیشتی به صورت کارت اعتباری، راهکار و اقدامات خود را پیش می‌برد که به صورت پول نقد است. اما این امر اولا باعث می‌شود نقدینگی در جامعه افزایش یابد و ثانیا تورم کاهش نمی‌یابد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه کارت کمک معیشتی باید برای کالاهای اساسی و همچنین خرید کالاهای ایرانی استفاده شود، تصریح کرد: دولت موظف است کارتی تعبیه کند و اعتباری در آن اختصاص دهد تا مردم بتوانند با آن کارت، کالای ایرانی را خریداری کنند تا هم کمکی به تولید ملی و داخلی شود و هم نقدینگی افزایش پیدا نکند.

وی بیان کرد: بنده یکی از طراحان طرح کارت اعتباری در مجلس یازدهم بودم و این طرح جزء یکی از طرح‌های معیشتی مجلس یازدهم است و نیت از تصویب این قانون این بود که با توجه به شعار سال هم کمکی به تولید داخلی شود و هم تورم و نقدینگی در کشور مهار شود ولی متاسفانه دولت توجه لازم را به قانون مصوب مجلس ندارد. این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: تمام قوا باید دست به دست هم دهند تا رونق تولید و فروش کالای ایرانی و جهش تولید در کشور اتفاق بیفتد و اقتصاد ضربه خورده کشور سرپا شود.