راه اندازی 50 شعبه تا پایان 1400

شرکت مزرعه خوراک سالم با رصد همه مراحل رشد دام شامل تولید، جیره خوراک دام و مراقبت را به صورت کاملا کنترل شده و سالم مورد توجه قرار داده تا بتواند با قاطعیت گوشتی سالم در اختیار مصرف کننده قرار دهد. این مزرعه از محصولات شیمیایی یا نان خشک به عنوان یک منبع غذایی ارزان یا ضایعات میوه در تغذیه گوسفندان استفاده نمی کند و تمام این موارد در مسیر تولید دام سالم کاملا رعایت می‌شود. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری می یابد که بدانیم در ایران نظارت چندانی روی تولیدات دامی وجود ندارد و به همین دلیل محصولات غذایی با آلودگی های مختلف در چرخه غذایی خانوار ایرانی در جریان است. درهمین راستا مدیران مزرعه خوراک سالم تلاش کردند در حوزه سایر محصولات غذایی نیز ورود کرده و تولید محصولات سالم را ترویج دهند.

اما با توجه به قیمت های تمام شده بالا، ورود به بازار با مشکلات بسیاری روبه رو بوده و به همین دلیل تاسیس و راه اندازی هایپرپروتئین زنجیره ای «زی خوراک» با هدف حذف واسطه ها و عرضه مستقیم از مزرعه تا سفره در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. ارائه مواد غذایی خوشمزه و سالم یک از اهداف زی خوراک است. اینکه شما بتوانید کالاهای اشتها برانگیز را انتخاب و از خوردن آنها لذت ببرید همچنین از کیفیت تولید آنها نیز مطمئن باشید یکی از اهداف زی خوراک است. هژیر ضیایی مدیرعامل فروشگاه زنجیره ای زی خوراک در گفت‌و‌گو با دنیای اقتصاد با اشاره به این که مهمترین عامل موفقیت در فروشگاه های زنجیره ای را باید در تنوع محصولات و خدماتی عنوان کرد که این فروشگاه ها ارائه می کنند افزود: در کنار آن تقویت کیفیت کالا و خدماتی که توسط این فروشگاه ها عرضه می شوند موضوع دیگری است که در شرایط کنونی باعث موفقیت این فروشگاه ها می شوند.

به گفته، وی زی خوراک سبک جدیدی از فروشگاه های زنجیره ای را در دست برنامه ریزی دارد که در آن مهمترین اصل عرضه کالاهایی است که در همه فروشگاه ها با چنین کیفیتی در دسترس نیستند؛ به عنوان مثال ارایه انواع استیک ها به صورت آماده، نیمه آماده و حتی پخته شده کمک می کند این فروشگاه با توجه به جامعه هدفی که تعریف کرده موفق عمل کند. زی خوراک در حال حاضر در تهران ۱۲ شعبه دارد و تا ماه آینده این رقم به ۱۶ شعبه خواهد رسید و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا انتهای سال ۴۵ تا ۵۰ شعبه در تهران، البرز، اصفهان، شیراز، تبریز  و مشهد افتتاح خواهد شد. آن‌گونه که مدیرعامل زی خوراک می گوید امسال یکی از برنامه هایی که زی خوراک مد نظر دارد ارائه نمایندگی برای سرمایه‌گذارانی است که آماده حضور در این حوزه هستند و بر این اساس ۱۲ شعبه را در شهرهای بزرگ به این صورت واگذار خواهد کرد.

به گفته وی تمام تلاش شبانه روزی پرسنل مزرعه خوراک سالم بر این است که از مزرعه تا سفره با نظارت کامل، غذایی سالم را به مشتریان خود ارائه دهند و برای رسیدن به این موضوع تلاش کرده‌اند تا دام و طیور و مواد غذایی سالم پرورش داده شده را وارد چرخه مواد خوراکی کنند. البته این برند با همکاری با مجموعه های مختلفی همچون اسنپ فود، دیجی کالا و تخفیفان توانسته فروش مجازی گوشت و پروتئین خود را در رتبه یک کشوری قرار دهد. امسال نیز برنامه ریزی هایی برای افتتاح سایت زی خوراک و راه اندازی اپلیکیشن مذکور برای توسعه فعالیت ها و افزایش ضریب نفوذ کالاها و خدمات و فروش مستقیم محصولات این فروشگاه در نظر گرفته شده‌است.   ضیایی گفت: سال گذشته زی خوراک ۱۴۰ پرسنل مستقیم و ۱۰۰ پرسنل غیرمستقیم در اختیار داشته و با برنامه ریزی های توسعه ای که برای سال جاری در نظر گرفته شده این تعداد به ۵۰۰ نفر نیز افزایش خواهد یافت.

وی‌در ادامه افزود: بزرگترین معضلی که این مجموعه همانند تمام بنگاه های اقتصادی کشور با آن روبرو است تصمیمات آنی توسط نهادهای دولتی است که روی فعالیت آن اثر گذاشته است به‌طور مثال یک نمونه آن را در تصمیمات دولت در حوزه مرغ در ماه های اخیر شاهد بوده ایم. به گفته ضیایی قیمت گذاری‌هایی ناعادلانه‌ای که برای فروشگاه هایی که دارای دفاتر رسمی هستند در مقایسه با فعالیت هایی که هیچ رفتار شفافی از خود نشان نمی دهند و نظارت کافی روی آنها صورت نمی گیرد باعث شده تا مشکلات عدیده ای برای این مجموعه و مجموعه های مشابه ایجاد شود. مدیرعامل زی خوراک گفت: بزرگترین معضل در حال حاضر سازمان حمایت است که به جای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده با تصمیماتی که اتخاذ می کند عملا نه از تولیدکننده و نه مصرف کننده حمایت نمی کند.

وی‌افزود: از سوی دیگر با یک رشد ناگهانی در صنعت فروشگاه های زنجیره ای روبرو هستیم که این رشد منجر به حذف برخی مجموعه ها خواهد شد، زیرا ظرفیت تامین و تولید همزمان با ظرفیت فروش ایجاد شده برابر نیست، اما پیش بینی می شود این فروشگاه‌ها به زودی جایگزین فروشگاه‌های محلی خواهد شد. وی معتقد است: بزرگترین معضل این فروشگاه ها تامین، نیروی انسانی و حفظ کیفیت در کنار قیمت و تنوع است. با این حال جای خالی چنین فروشگاهی که محصولات را با کیفیت، قیمت و با تنوع مناسب در اختیار مشتریان خود قرار دهد احساس می شد و پیش بینی می شود این فروشگاه مشتریان وفاداری را به دست آورد.

5B9A4619 edit copy