رسانه، بستری قابل اطمینان و دقیق برای تضارب آرای متخصصین

برگزاری چهارمین دوره از این رویداد فراملی نیز با در نظر گرفتن رفع نواقص دوره‌های پیشین و با هدف تضارب آرا و همفکری همه اضلاع تاثیرگذار این صنایع اعم از دولت، مجلس، انجمن‌های تخصصی، شرکت‌های فعال و نخبگان در سال جاری در شرایطی در حال برگزاری است که امید می‌رود ضمن رفع سایه تحریم‌های ظالمانه با درایت مسوولین و پایان پاندمی کووید ۱۹ امکان توسعه تبادلات موثر بین‌المللی فراهم شود.

از این‌رو به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی و تبیین استراتژی مناسب، دقیق، کارا و به‌موقع جهت استفاده بهینه از این منابع خدادادی در جهت توسعه پایدار اقتصاد کشور امری ضروری و حیاتی است. تخمین درست از توانمندی‌های بومی کشور که با همت همه فعالان در این سال‌ها رشد ملموسی داشته، در کنار بررسی مهم‌ترین چالش‌ها بر سر راه این صنایع و استفاده از ظرفیت‌های تعاملات بین‌المللی جهت رفع آن‌ها؛ مواردی هستند که امکان حصول نتایج کاربردی را محقق می‌سازند.

در راستای تصمیم‌سازی برای متولیان مربوطه، توجه ویژه به بازارهای صادراتی، تسهیل صادرات و مانع‌زدایی‌ها در این زمینه، بررسی زیرساخت‌های مورد نیاز برای دستیابی به افق ۱۴۰۴ در صنایع فلزات غیرآهنی همچون حمل‌ونقل، آب، انرژی و...، شفاف‌سازی و همسو نمودن استراتژی‌های نهادهای حاکمیتی در مواجهه با معادن، بررسی طرح‌های جامع هر یک از این صنایع و... مهم‌ترین مواردی هستند که در رویداد امسال به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

هدف اصلی گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد از برگزاری این رویداد؛ کمک به شناسایی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها، چالش‌ها و ارایه راهکارهای موثر با ایجاد بستری مناسب برای تعامل فعالان و گردش صحیح اطلاعات تخصصی است تا بر اساس ماموریت خود در مسیر توسعه این بخش مهم از اقتصاد کشور نقشی فعال داشته باشد.

همچون دوره‌های پیشین، این رویداد در سه روز و با برگزاری جلسات سخنرانی، میزگردهای تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه تخصصی با مشارکت نزدیک به ۶۰ شرکت تخصصی برپا و تمامی پروتکل‌های بهداشتی نیز همچون دوره قبل برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

برخود لازم می‌دانیم از حمایت و مشارکت فعال کلیه متخصصین و نهادها به ویژه شرکت‌های ملی صنایع مس ایران و صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) که برگزاری این رویداد جز با همراهی ایشان امکان‌پذیر نبوده است، قدردانی نماییم.

امید است با تلاش خالصانه و جمعی همه متخصصین و دلسوزان کشور و با یاری خداوند متعال، شاهد برگزاری موفق این رویداد و حرکت در جهت توسعه و آبادانی این مرز و بوم باشیم.