پایان رشد

ریچارد هاینبرگ

ترجمه محمدحسین قادری

رقعی / ۳۶۸ صفحه

قیمت: ۲۷۰۰۰ تومان

پایان رشد

موضوع اصلی این کتاب هم ساده است و هم تکان‌دهنده: دوران رشد اقتصادی پایان یافته است. این به آن معنی نیست که آمریکا یا کل جهان هیچ‌گاه شاهد رشد یک فصل یا یک‌سال نسبت به فصل یا سال قبل نخواهد بود. لکن هر‌گاه جمع تکانه‌‌‌ها را در نظر بگیریم روند کلی اقتصاد (در رابطه با تولید و مصرف کالاها) از این به بعد هموار یا رو به پایین خواهد بود.  همچنین این به آن معنی نیست که هیچ ناحیه‌ای یا کشوری یا کسب و کاری برای یک مدتی شاهد رشد نخواهد بود؛ لکن در تحلیل نهایی این رشد به قیمت از دست رفتن رشد در ناحیه‌ای یا کشوری یا کسب و کار دیگری دست‌یافتنی خواهد بود. از این به بعد رشد نسبی امکان‌پذیر است و اقتصاد جهانی درگیر یک بازی با حاصل‌جمع صفر خواهد بود که موجودی کاهش‌یابنده دائمی بین برندگان بازی تقسیم خواهد شد.

فروپاشی بزرگ طلا

هری دِنت

ترجمه شادی صدری

رقعی / ۹۸ صفحه

قیمت: ۱۰۰۰۰ تومان

فروپاشی بزرگ طلا

هری دِنت مولف این کتاب، پیروان و مخالفانی جدی دارد. پیروانش او را می‌ستایند و می‌گویند تنها کسی است که در دو دهه اخیر با جسارت تمام، ده‌ها واقعه ریز و درشت را از افزایش و کاهش قیمت‌ها گرفته تا بحران‌های مالی بزرگ پیش‌بینی کرده و اغلب پیش‌بینی‌هایش درست از آب درآمده است. اما منتقدانش، این سبک نگارش و پیش‌بینی‌های قطعی را که بیشتر به پیشگویی می‌ماند، به سخره می‌گیرند و آن را شگرد دِنت برای پرفروش کردن کتاب‌هایش می‌دانند. مولف در این کتاب پیش‌بینی کرده است که اقتصاد جهان به سوی رکود تمام عیار و در نهایت تورم منفی پیش می‌رود و در آن روز، ارزش طلا به‌شدت سقوط خواهد کرد.

هنر پیش‌بینی

فیلیپ تتلاک، دن گاردنر

محمدحسن جعفری سهامیه

قطع رقعی / ۴۰۸ صفحه

قیمت: ۳۰۰۰۰ تومان

هنر پیش بینی

چه می‌شود اگر بتوانیم توانایی خود را برای پیش‌بینی آینده بهبود بخشیم؟ آنچه انجام می‌دهیم، با پیش‌بینی‌های ما درباره رخدادهای آینده گره خورده است. تفاوتی نمی‌کند که یک خانه نو بخریم یا شغل خود را عوض کنیم، محصولی جدید طراحی کنیم یا کسی را به همسری بگیریم، در هر حال تصمیم‌های ما، با گونه‌ای از پیش‌بینی آشکار و پنهان در این‌باره همراه است که کارها چگونه پیش می‌رود و اوضاع چگونه خواهد بود. اما مشکل اینجاست که ما «پیشگویان» خوبی نیستیم. مولف این کتاب، در یک پژوهش برجسته 20 ساله نشان داد که در مجموع برای پیش‌بینی آینده، حتی کارشناسان در قیاس با کسانی که حدس و گمان‌هایی تصادفی درباره آینده دارند، تنها اندکی بهتر عمل می‌کنند. اما افرادی هم هستند که پیش‌بینی‌هایی واقعی و قابل سنجش دارند. این کتاب درباره این افراد است.

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر