اقتصاد: نان یا آزادی؟

اندیشه‌های سیاسی و اقتصادی هایک

دونالد جی. بودراکس/  مترجم: مختار قادری

دونالد جی. بودراکس در این کتاب کوشیده است مجموعه‌ای از برجسته‌ترین نکات اندیشه‌های هایک را با زبانی ساده برای خوانندگان توضیح دهد. خواننده با مطالعه این کتاب می‌تواند به تصوری کلی از ایده‌ها و اندیشه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هایک دست یابد و در نتیجه شروع خوبی برای مطالعه بیشتر درباره آثار هایک برای دوستداران این فیلسوف و اقتصاددان لیبرال قرن بیستم خواهد بود. زبان ساده و تنوع موضوعات کتاب به گونه‌ای است که نه‌تنها برای دانشجویان، بلکه برای استادان، صاحب‌نظران و سیاست‌گذاران در رشته‌های اقتصاد، علوم سیاسی، حقوق و جامعه‌شناسی می‌تواند مفید باشد.

سوسیالیسم و سرمایه‌داری

هانس هرمان هوپ/ ترجمه متین پدرام

چپگرایان، شکست اقتصادی و فجایع اجتماعی را «آخرین بحران سرمایه‌داری» می‌نامند و «درمان» آن را در توسل به یکی دیگر از نسخه‌های سوسیالیسم می‌دانند. در این کتاب توضیح داده خواهد داد شد که هیچ شکلی از سوسیالیسم هرگز نمی‌تواند موجد صلح و شکوفایی باشد و فقط سرمایه‌داری است که توانایی چنین کاری را دارد. البته سرمایه‌داری مورد نظر مولف با آن چیزی که «سوسیالیست‌های بدگو» می‌گویند، سراپا فرق دارد. به اعتقاد هانس هرمان هوپ، سرمایه‌داری یعنی آزادی و اختیار مالکان خصوصی برای انعقاد قرارداد و دادوستد.

بزرگان مکتب اتریش

رندال جی. هولکام/  ترجمه: محسن رنجبر

این کتاب، خواننده‌اش را با دیدگاه‌های نظریه‌پردازان مکتب اتریش و منابع الهام ایشان، یعنی مباحثات کلامی متالهین مسیحی، در سده‌های شانزده و هفده میلادی آشنا می‌کند. این کتاب از پانزده مقاله تشکیل شده که نویسندگان آنها همگی خود از برجستگان مکتب اتریش هستند و در مقالات خود به معرفی پیشگامان و نیز نمایندگان قدیم و جدید مهم این مکتب پرداخته‌اند. اگر آغاز شکل‌گیری تاریخ مکتب اتریش را دهه‌های ۱۸۷۰ و ۱۸۸۰ میلادی یعنی سال انتشار نوشته‌ها، مقالات و مجادلات قلمی کارل منگر بدانیم، این کتاب را می‌توان به نوعی بررسی اندیشه اقتصادی مکتب اتریش از مدت‌ها پیش از آن زمان دانست.

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر