خوشبختانه شیر

نیل گیمن/ فرمهر امیردوست / ۹۲ صفحه/ ۱۲۰۰۰ تومان

کتاب

«خوشبختانه شیر» شرح داستان‌هایی است که پدری برای دو دخترش تعریف می‌کند. البته پدر نیز خودش پاره‌ای از داستانی می‌شود که با گرفتار شدن در دست دزدان دریایی آغاز می‌شود و با رهایی او به‌وسیله یک بطری شیر به پایان می‌رسد. «خوشبختانه شیر» سال ۲۰۱۳ به‌عنوان یکی از ۱۰ کتاب برتر کودک و نوجوان از سوی کتابخانه ملی بریتانیا انتخاب شد.

 

اسب سحرآمیز

مگدالن ناب/ نلی محجوب / ۸۵ صفحه/ ۱۰۰۰۰ تومان

کتاب

«ایرنا» دختر تنها و غمگینی است که تنها دلخوشی‌اش در جهان، یک اسب چوبی است که در سال نو هدیه گرفته است. ایرنا آرزو می‌کند اسب چوبی‌اش روزی اسب واقعی بشود، بالاخره در یکی از شب‌هایی که ایرنا انتظارش را نداشت، رویایش به حقیقت پیوست و اسب واقعی به زندگی‌اش پا گذاشت.   

 

آبنبات چوبی

کریستینه نوستلینگر /رویا رضوانی/ ۱۰۸ صفحه/ ۸۰۰۰ تومان

کتاب

ویکتور اسمش را دوست نداشت. آن‌قدر دنبال اسم جدید برای خودش گشت تا رسید به «آبنبات» و به همه قبولاند که بعد از این آبنبات صدایش کنند و اسمش شد: آبنبات. او به معجزه آبنبات‌هایی که همیشه دم‌دست دارد امیدوار است و فکر می‌کند می‌شود با این آبنبات‌های شیشه‌ای از هر هفت‌خوانی عبور کرد. اما...

 

پر

ژاکلین وودسون/ بهشته خادم شریف/ 141 صفحه/ 12000 تومان

کتاب

قهرمان این کتاب فکر می‌کند و مفهوم خانواده و ارزش و اهمیت آن را درمی‌یابد. داستان با امید و اندیشه پایان می‌یابد و جوانانی را مخاطب قرار می‌دهد که با موضوعاتی مانند نژاد، ایمان و تعصب دست و پنجه نرم می‌کنند. «پر» برنده جایزه نیوبری است و تحسین منتقدان ادبی و فعالان ضد جنگ را برانگیخته است.

 

آه!  ارنستو

مارگریت دوراس/ مهدیه فرشادجو/ ۳۶ صفحه رنگی/ ۱۵۰۰۰ تومان

کتاب

ارنستو برای اولین بار به مدرسه می‌رود. از مدرسه بازمی‌گردد. مستقیم می‌رود مادرش را پیدا می‌کند و به او می‌گوید: من دیگر به مدرسه برنمی‌گردم! مادر می‌پرسد چرا؟ و ارنستو پاسخ می‌دهد: چون که...در مدرسه چیزهایی به من یاد می‌دهند که من نمی‌دانم. نویسنده که از داستان‌نویسان بنام جهان است، در این کتاب، ناکارآمدی روش‌های متعارف آموزش در جهان را نقد می‌کند.

 

راورندوم

 جی. آر. آر. تالکین/ مسعود ملک‌یاری/ ۱۰۴ صفحه/ ۱۰۰۰۰ تومان

کتاب

راورندوم، ماجرای سگی است که پا به دنیای پریان می‌گذارد. قصه یک سگ واقعی به نام راور که پسربچه‌ای او را در ساحل گم می‌کند. سپس به دست یک جادوگر، اسباب‌بازی می‌شود و با جادوگر شنی خنده‌دار و بامزه‌ای دیدار می‌کند و ماجراهای بسیاری را در ماه و اعماق اقیانوس پشت‌سر می‌گذارد.

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر