این شرکت که در مالکیت چندین کارگزاری و نهاد مالی است در نهایت در بازار فرابورس ایران پذیرش و درج نماد شد. شرکت رایان هم افزا در سال ۸۴ توسط ترکیبی از شرکت‌های فعال در صنعت فناوری اطلاعات و با سرمایه‌گذاری جمعی از فعالان بازار سرمایه تاسیس شد.

رایان هم‌افزا هم اکنون میزبان ۶۶ کارگزاری بورس و اوراق بهادار ( ۶۰ درصد بازار)، ۵۲ کارگزاری بورس کالا ( ۵۵ درصد بازار)، ۵۶ کارگزاری در حوزه معاملات برخط ( ۵۵ درصد بازار)، ١٠ بانک و ۱۷۰ صندوق سرمایه‌گذاری مشترک فعال (۷۰ درصد بازار) با بیش از ۱۳هزار شعبه فعال و عملیات بیش از ۲۰هزار کاربر برای حدود ۶میلیون و ۵۰۰ هزار سرمایه گذار را به‌صورت برخط ساماندهی و خدمات‌رسانی می‌کند که این اعداد و ارقام خبر از مسوولیت زیاد این مجموعه در قبال جامعه سهامداری کشور می‌دهد.

با نگاهی دقیق‌تر به ابعاد این موضوع می‌توان دریافت که ورود شرکت رایان هم افزا به جرگه شرکت‌های سهامی عام می‌تواند اتفاقی مثبت برای جامعه سهامداری و اشخاصی که از سامانه‌های آنلاین معاملات بهره می‌برند، تلقی شود. زیرا با توجه به افزایش ضریب نفوذ بورس در بین افراد جامعه قطعا این حضور می‌تواند از جهت سهامی عام شدن شرکت، موجب ارائه بهتر خدمات رسانی و توسعه زیرساخت‌های مربوط به معاملات آنلاین برای کسب سهم بازار بیشتر و درنهایت حاشیه سود بالا برای مجموعه و سهامداران باشد.

آنچه در این موضوع قابل توجه است ترکیب سهامداران شرکت رایان هم افزا است. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه مالکان شرکت جمعی از کارگزاران و نهادهای مالی هستند قطعا این هم افزایی می‌تواند منجر به اتفاقات خوبی حتی در صنعت کارگزاری شود. زیرا ارائه هرچه بهتر خدمات در حوزه معاملات و سامانه‌های آنلاین که از سوی شرکت‌های فناوری اطلاعات به کارگزاران ارائه می‌شود می‌تواند درنهایت رضایت سرمایه گذاران و معامله‌گران بازار سرمایه را در پی داشته باشد.

از سوی دیگر شرکت‌های کارگزاری که ذی نفعان شرکت‌های فناوری اطلاعات هستند از این پس برای جلب رضایت سهامداران و همچنین کسب سود بیشتر طی سال مالی، فشار بیشتری را به شرکت مزبور آورده و درنهایت می‌توانیم در آینده شاهد رضایت معامله‌گران و اهالی بازار سرمایه باشیم زیرا با توسعه زیرساخت‌های فنی در این حوزه ضرر و زیان ناشی از خطاهای سیستمی که متوجه خریداران و معامله‌گران سهام می‌شود، کاهش خواهد یافت.  براساس این گزارش، روی دیگر داستان می‌تواند این چنین باشد که با این عرضه راه برای ورود شرکت‌های کارگزاری به بازار سرمایه فراهم خواهد شد و این اتفاق می‌تواند منجر به شکسته شدن انحصار کارگزاری‌ها شود.