صندوق‌های سهامی به این دلیل که اکثر دارایی‌های خود را در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند، از بازدهی بیشتری نسبت به صندوق‌های دیگر که ریسک پایین‌تری دارند برخوردار هستند.  کارشناسان معتقد‌ند که صندوق‌ها مکانی امن و همچنین با بازدهی مناسب برای سرمایه‌گذاران به حساب می‌آیند.

ترین‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی از ابتدای سال ۹۹ کدام بودند؟

در این گزارش سعی شده است ترین‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی از ابتدای سال ۹۹ در اختیار مخاطبان قرار داده شود زیرا بی‌تردید عملکرد گذشته صندوق‌ها به‌عنوان یکی از عوامل مهم در انتخاب صندوق سرمایه‌گذاری مورد توجه سرمایه‌گذاران است. در ابتدا باید گفته شود ترین‌ها به تنهایی نمی‌تواند مبنای تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری قرار بگیرد. بنابراین بهتر است در کنار این گزارش، به تحلیل‌های مختلف از صندوق‌ها مانند ارزش خالص هر واحد صندوق و ارزش ابطال ارزش صدور آن نیز پرداخت.

بیشترین بازدهی صندوق‌های سهامی به ترتیب زیر است:

۱) صندوق سهامی اندیشه خبرگان سهام با بازدهی ۳۳۹ درصد از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داده است. این درحالی است که ریسک صندوق با بتای ۸۵/ ۰ نسبت به صندوق‌های دیگر سهامی ریسک کمتری است.

۲) صندوق سرمایه‌گذاری مشترک یکم آبان نیز با کسب بازدهی ۳۳۰ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. این درحالی است که بیشترین بازدهی این صندوق در تیرماه با ۶۶ درصد بوده است. ریسک این صندوق نسبت به صندوق اندیشه خبرگان سهام بیشتر است.

۳) صندوق مشترک نقش جهان با بازدهی ۳۰۱ درصد پس از صندوق سرمایه‌گذاری مشترک یکم آبان قرار گرفته است. ریسک این صندوق نسبت به صندوق‌های دیگر بیشتر است زیرا بتای آن عدد بالاتری را نشان می‌دهد.