این شرکت در سال‌های اخیر با افزایش ظرفیت پژوهشی و علمی خود در زمینه پلیمرهای مهندسی توانسته به این خودکفایی برسد و نیاز به واردات این محصول را مرتفع سازد.

مدیرعامل پتروشیمی خوزستان در این باره گفت: واحد تحقیق و توسعه و تولید شرکت پتروشیمی خوزستان برای آغاز فعالیت‌های پژوهشی و عملی آمادگی دارد. صالح احمدی دستیابی به تکنولوژی تولید پلی‌کربنات نوری را نشانگر تولید دانش فنی با ارزش در کشور دانست. وی آلیاژ پلی‌کربنات با ABS، آلیاژ پلی‌کربنات با الیاف شیشه، آلیاژ پلی‌کربنات با PET، پلی‌کربنات دیفیوزر گرید LED، پلی‌کربنات قرمز رنگ برای کاربرد در چراغ عقب خودرو، رزین جامد پودری نیمه سنگین، رزین جامع پودری سنگین و رزین جامع پودری فوق سنگین را از جمله محصولات جدید تولیدی شرکت پتروشیمی خوزستان در سال‌های اخیر دانست.

شرکت پتروشیمی خوزستان از مهم‌ترین واحدهای پتروشیمی کشور به شمار می‌رود که عهده‌دار اجرای طرح تولید پلیمرهای مهندسی است. پلیمرهای مهندسی، دسته‌ای از پلیمرهای سنتزی‌اند که ویژگی‌های خاص آنها قابلیت کاربرد بالایی در صنایع مختلف به آن بخشیده است. استحکام زیاد و وزن مولکولی کم باعث شده که در بسیاری از کاربردهای ویژه، این مواد با ارزش حتی جایگزین فلزات معمول و متداول شوند.