وی با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی سرمایه پترول گفت: این افزایش سرمایه  با موافقت سهامدار عمده(هلدینگ خلیج فارس) از ۲۵۰۰ میلیارد تومان به ١٠ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته، انجام خواهد شد.  وی با اشاره به بورسی شدن شرکت‌های زیرمجموعه افزود: تا پایان سال سهام پتروشیمی ایلام به بازار سرمایه عرضه می‌شود. همچنین پس از بهره‌برداری از طرح‌ها نیز  اقدامات قانونی برای عرضه آنها در بورس انجام خواهند شد.

اشرف زاده افزایش سودآوری پترول نسبت به سال گذشته را ۳۵۲ درصد اعلام کرد و گفت: پترول توانسته است از اول خرداد ۹۸ تا ۳۱ مرداد ۹۹ برای سهامداران خود سود ۷۲۸درصدی داشته باشد که حاکی از رشد این شرکت بوده است. ضمن اینکه پترول ۲۴۸ میلیون یورو بدهی ارزی داشت که توانست تمام آن را تسویه کند. مدیرعامل پترول با اشاره به تسهیلات دریافتی برای پیشبرد طرح‌ها از دو منبع داخلی و خارجی اضافه کرد: تامین منابع برای اجرای طرح‌ها ۲۱ هزار میلیارد ریال به‌عنوان تسهیلات ریالی و ۸۷ میلیون یورو به‌عنوان تسهیلات ارزی بود که تسهیلات ارزی از طریق بانک‌های اروپایی تامین اعتبار شده است.

اشرف‌زاده درباره بهره‌برداری از طرح‌ها گفت: واحد اوره پتروشیمی لردگان به‌زودی به تولید می‌رسد. همچنین پلی‌پروپیلن ایلام باظرفیت تولید ۱۵۰ هزارتن هم‌اکنون ۰۷/ ۴۶ درصد پیشرفت دارد که در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید. مدیر عامل پترول با اشاره به چهار طرح توسعه‌ای که اجرای آن از اردیبهشت ماه آغاز شده افزود: چهار طرح متیل آمین در سنقر کرمانشاه، کریستال ملامین لردگان، پلی آلومینیوم کلراید در ارومیه و سود پرک در ماهشهر از طرح‌های توسعه‌ای در صنایع پایین دستی پتروشیمی هستند که در مدت کوتاهی به بهره‌برداری خواهند رسید.