فریدون ورشو‌ساز با اعلام این خبر گفت: پالایش نفت تهران یکی از شرکت‌های خصوصی تحت قانون تجارت در گروه فرآورده‌های نفتی با نماد «شتران» است که در پنج ماه نخست سال جاری ۴۶۴ ریال به ازای هر سهم سود محقق کرد و توانست ضمن تداوم تولید محصولات کیفی، افزایش سرمایه بیش از ۱۲۰۰ برابری طی ۶ سال اخیر ارزش مضاعف برای ذی‌نفعان خود فراهم آورد.

به گزارش روابط عمومی این شرکت،وی ادامه داد: مدیریت مالی و اقتصادی شرکت مطابق سند مدیریت استراتژیک سازمان و اهداف کلان آن، از سال ۱۳۹۳ مدیریت نقدینگی را به منظور تامین منابع مالی لازم برای سرمایه‌گذاری‌ها و انجام طرح‌های توسعه ای و بهبود کیفی محصولات شرکت، در دستور کار خود قرار داده و استراتژی سازمان مبنی بر «تولید نقدینگی پایدار از دارایی‌ها و توان موجود و انجام سرمایه‌گذاری‌های انتخابی جهت افزایش رضایت ذی‌نفعان و موفقیت پایدار» را سرلوحه خود کرده است که درنتیجه بر اساس این خط‌مشی از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۷ مرحله افزایش سرمایه صورت پذیرفته که هشتمین مرحله آن در مهر سال جاری از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها به میزان ۷۰ درصد انجام خواهد شد. با انجام این افزایش سرمایه‌ها، سرمایه شرکت از ۶۱ میلیارد ریال در سال ۹۳ به ۷۵ هزار میلیارد ریال در سال ۹۹ افزایش خواهد یافت. این افزایش بیش از ۱۲۰۰ برابری سرمایه شرکت طی ۶ سال اخیر، منافع بسیار زیادی برای ذی‌نفعان شرکت محقق کرده است.

ورشو‌ساز گفت افزایش سرمایه‌های انجام‌شده عمدتا از محل سود انباشته و اندوخته طرح و توسعه بوده و همچنین اصلاح ساختار مالی صورت گرفته در شرکت به‌تبع آن، منجر به بهبود نسبت مالکانه و کاهش ریسک اعتباری شرکت و تسهیل تامین مالی طرح‌های آتی شرکت شده است.