قمرو

شرکت قند مرودشت در تاریخ ۲۸ آبان ماه سال جاری مجمع عمومی عادی سالانه خود را برگزار کرد. طی این جلسه گزارش عملکرد مجموعه به سمع و نظر سهامداران رسید. قمرو در مهرماه ۹۹ اقدام به خرید ۱۰ هزار تن شکرخام به ارزش ۶۳ میلیارد تومان و ۸۰ هزار تن چغندر به ارزش ۵۱ میلیارد تومان کرد که برای تامین این هزینه، شرکت تسهیلاتی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان اخذ کرد. در انتها به ازای هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۱ تیرماه ۹۹، ۳۰ تومان سود تقسیم شد.

وثوق- وجامی

طی هفته گذشته نیز مجامع عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری وثوق امین و سرمایه‌گذاری جامی برگزار شد. در مجمع شرکت سرمایه‌گذاری وثوق امین افزایش سرمایه از محل سود انباشته و از مبلغ ۱۷ میلیارد تومان به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان تصویب شد. همچنین افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری جامی از مبلغ ۱۹ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته (۵۸درصد) به تصویب مجمع رسید.

وثنو

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان نوین در حالی برگزار شد که شرکت در سال مالی مذکور میزان فروش سرمایه‌گذاری‌ها را با رشد ۱۲۲۷ درصدی اعلام کرده و سود خالص بیش از ۶۰۰ درصدی را عاید سهامداران خود کرده است. این در حالی است که بازده سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های بورسی ۱۸۹ درصد بوده که این رقم در پرتفوی غیر‌بورسی وثنو کاهش ۶۶ درصدی را نشان می‌دهد. وثنو در نظر دارد در سال مالی آینده افزایش سرمایه از محل سود انباشته داشته باشد. در پایان این مجمع ۲۵ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد.

غمینو

افزایش سرمایه غمینو نیز در مجمع عادی به‌طور فوق‌العاده آن به تصویب سهامداران رسید. براساس گزارش این مجمع، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و سود انباشته بوده که ۴۷ درصد آن از محل آورده نقدی و ۳۰ درصد از محل سود انباشته خواهد بود که به منظور اجرای طرح خطوط تولید بیسکویت است. میزان این افزایش سرمایه ۴۳ میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان اعلام شده است.

قپیرا

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنایع قند پیرانشهر ۱۹ آبان برگزار شد. طی این جلسه با تصویب صورت‌های مالی منتهی به ۳۱ تیرماه سال ۹۹ به ازای هر سهم ۱۸۰ تومان سود تقسیم شد. از دیگر خبرهای مهم این مجمع انجام برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین بود. این در حالی است که آخرین افزایش سرمایه قپیرا در سال ۹۲ از محل سود انباشته به ارزش ۸/ ۴۲ درصد بوده است.

شسینا

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت صنایع شیمیایی سینا در تاریخ ۱۱ آبان ماه سال جاری با حضور حداکثری صاحبان سهام برگزار شد. شسینا که در سال گذشته افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی را به تصویب هیات‌مدیره رسانده بود اما به دلیل اساسنامه شرکت و لزوم اصلاح آن مورد تایید سازمان بورس اوراق بهادار قرار نگرفت، مجددا برنامه افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی را که مورد تایید سازمان بورس قرار گرفته بود به تصویب رساند. با این افزایش سرمایه منابع مالی برای خرید مواد اولیه که ۹۰ درصد بهای تمام شده شرکت را به خود اختصاص می‌دهد تامین می‌شود. هدف از این افزایش سرمایه طرح توسعه‌ای در راستای افزایش ظرفیت تولید هگزامین است که به تصویب هیات‌مدیره نیز رسیده است.