برگزاری مناقصه توسط غشاذر

در نگاه اول اطلاعیه‌ای از غشاذر به چشم می‌خورد. شرکت شیر پاستوریزه آذربایجان‌غربی اعلام کرد در نظر دارد دستگاه بادکن بطری با ظرفیت ۳هزار بطری یک لیتری در ساعت را براساس برگ شرایط مناقصه عمومی خریداری کند. از همین‌رو از سازندگان و شرکت‌های واجد شرایط دعوت به‌عمل آورده است.

حضور خصدرا در یک مناقصه

در ادامه خصدرا نیز در اطلاعیه‌ای از جنس افشای اطلاعات از گروه ب از حضور در یک مناقصه خبر داد. شرکت صنعتی دریایی ایران از حضور در مناقصه ارائه خدمات مهندسی، خرید، ساخت و نصب برای برداشتن و جابه‌جایی سکوی فاز ۱۲ و ملحقات آن و نصب آنها در موقعیت فاز ۱۱ پارس‌جنوبی و ساخت دو عدد سه پایه جدید خبر داد.

جزئیات افزایش سرمایه زدشت

شرکت مجتمع کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرمدره با نماد معاملاتی زدشت نیز طی اطلاعیه‌ای سهامداران خود را از وضعیت روند افزایش سرمایه خود مطلع کرد. افزایش سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام می‌شود که جزئیات آن در کنفرانس اطلاع‌رسانی مطرح شد. همچنین در این جلسه گفته شد: تک برگی شدن زمین‌های تحت مالکیت شرکت نهایی شده و در مرحله گرفتن وکالت جهت انتقال اسناد به نام شرکت بوده که پس از دریافت اسناد شرکت فرآیند کارشناسی آغاز و پس از نهایی شدن به سمع و نظر صاحبان سهام خواهد رسید.

واگذاری اراضی قشرین به شهرداری مشهد

از گروه قندی‌ها نیز شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان با نماد معاملاتی قشرین طی انتشار یک اطلاعیه در سامانه کدال از رضایت طرفین برای تمدید تفاهم‌نامه مربوط به انتقال بخشی از زمین‌های تحت تملک شرکت جهت اجرای محور مصلی- حر مشهد به شهرداری مشهد بابت ارائه زمینی به مساحت ۷/ ۳ هکتار خبر داد. گفتنی است ما به ازای آن ریالی است که توسط شهرداری مشهد نقدا تا پایان سال‌جاری تسویه می‌شود.

افزایش سرمایه سصفها کلید خورد

شرکت سیمان اصفهان با نماد معاملاتی سصفها با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری جلسه هیات‌مدیره خبر داد که نتیجه این جلسه تصویب افزایش سرمایه از محل سود انباشته بود که از این پس در دستور کار شرکت قرار گرفت. اندازه این افزایش سرمایه ۳۰ میلیارد تومان و معادل ۱۵۰ درصد است که پس از انجام آن سرمایه ۲۰ میلیاردی شرکت به ۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

ارزش فروش ساختمان ثغرب

شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب با نماد معاملاتی ثغرب در راستای شفاف‌سازی‌های الزامی از واگذاری و فروش شش‌دانگ زمین و ساختمان خبر داد. این شرکت در اطلاعیه ای به سهامداران خود اعلام کرد که هفت واحد مسکونی آپارتمانی با متراژ ۰۷/ ۹۹۸را به مبلغ ۴میلیارد و ۱۲۷ میلیون تومان به فروش رساند.

افزایش سرمایه ۳۶ درصدی دسانکو

در ادامه جست‌وجو در صفحات کدال اطلاعیه شرکت داروسازی سبحان انکولوژی با نماد معاملاتی دسانکو به چشم می‌خورد. این شرکت از افزایش سرمایه ۳۶ درصدی خود از محل مطالبات حال‌شده و آورده نقدی سهامداران خبر داد که در صورت تصویب مجمع سرمایه شرکت به رقم ۱۳۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهد رسید. هدف از انجام این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی شرکت عنوان شده است.

شناسایی سود ۲۶۴ میلیارد تومانی برای تیپیکو

در همین راستا شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با نماد معاملاتی تیپیکو اطلاعیه‌ای با عنوان واگذاری سهام در کدال منتشر کرد. تیپیکو در تاریخ ۱۹ آذرماه حدود نیم درصد از سهام شرکت‌های متعلق به خود را به صندوق بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تامین جهت انجام عملیات بازارگردانی بنا به الزامات سازمان بورس و اوراق بهادار واگذار کرد. ارزش این واگذاری سودی برابر ۲۶۴ میلیارد تومان برای تیپیکو محقق می‌کند که به‌صورت نقدی مطابق روال کارگزاری تسویه خواهد شد.

واگذاری سهام در ولصنم

شرکت لیزینگ صنعت و معدن از فروش سهام شرکت نیروکلر با نماد معاملاتی شکلر و شناسایی سود ۵ میلیارد تومانی خبر داد. تاریخ واگذاری سهام شکلر ۱۶ آذرماه بوده و شرایط تسویه به‌صورت نقد خواهد بود.

سود ۱۷۵۸ میلیاردی خلیج فارس از محل واگذاری بوعلی

شرکت هلدینگ خلیج‌فارس نیز در راستای عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با نماد بوعلی از ارزش این واگذاری به صاحبان سهام خبر داد. هلدینگ خلیج فارس ۱۷/ ۱۲ درصد از سهام بوعلی را با قیمت ۴۱۴۳ تومان در بازار سرمایه عرضه کرد. این در حالی است که ۸۴ میلیون سهم روز گذشته جهت عرضه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری واگذار شد. در پایان سود هلدینگ خلیج‌فارس از این واگذاری‌ها ۱۷۵۸ میلیارد و ۸۰۷ میلیون تومان است.

صدور مجوز افزایش سرمایه فزرین

شرکت زرین معدن آسیا با نماد معاملاتی فزرین از صدور مجوز افزایش سرمایه ۶۶ درصدی خود به سهامداران خبر داد. این درحالی است که مجمع عمومی فوق‌العاده می‌تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰۸ میلیاردی به ۱۱۸ میلیارد تومان از محل مطالبات حال‌شده و آورده نقدی سهامداران موافقت کرده و اختیار عملی کردن آن را نیز به مدت ۲ سال به هیات‌مدیره تفویض کند تا هیات‌مدیره بعد از اخذ مجوز از سازمان بورس نسبت به عملی کردن آن اقدام کند. هدف این افزایش سرمایه اجرای طرح خرید ۲۵ دستگاه کامیون و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر بیان شده است.