غشوکو

شرکت شوکو پارس در سامانه اطلاع رسانی کدال با انتشار یک افشای اطلاعات با اهمیت از دریافت مجوز در نرخ فروش محصولات خود خبر داد. «غشوکو» در این اطلاعیه مهم به سهامداران خود اعلام کرده است که با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه و سایر نهاده‌های تولید و اثر آن بر بهای تمام شده محصولات، جداول تغییر قیمت برخی از محصولات این شرکت مجوز انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات را اخذ کرده است که افزایش نرخ شکلات صبحانه در تاریخ ۰۳/ ۰۹/ ۱۳۹۹ و اسمارت در تاریخ ۲۶/ ۰۹/ ۱۳۹۹ اخذ و از تاریخ ۰۱/ ۱۰/ ۱۳۹۹ در شرکت قابل اجرا است.

سدبیر

شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان نیز در ادامه درخصوص تحصیل مجدد ۳۵درصدی سهام شرکت ابتکار پویای ایرانیان به سهامداران اطلاع‌رسانی کرد. در پی انتشار این اطلاعیه «سدبیر» اعلام کرد موضوع و تمامی موارد منتشرشده در روزهای گذشته قابل تایید است و افشا و انتشار اصلاحیه مجدد به علت تصحیح سطح گروه افشا و تغییر آن از گروه الف به گروه ب و ارائه سایر اطلاعات تکمیلی است. «سدبیر» در ادامه این اطلاعیه گفت: «لازم به توضیح است قرارداد مجدد در راستای قرارداد و اطلاعات منتشره در تاریخ ۲۵/ ۰۹/ ۹۹ بوده که ۵۰ درصد قطعی شد و در ادامه ۳۵درصد مجددا حاصل شده است و تاریخ تنظیم قرارداد ۲۴/ ۰۹/ ۹۹ از طرف فروشنده بوده که در تاریخ ۳۰/ ۰۹/ ۹۹ به امضای هیات‌مدیره «سدبیر» رسیده است. براساس قرارداد منعقد شده و سایر مدارک تکمیلی همزمان با امضای قرارداد (صلح) کل مبلغ قرارداد طی یک فقره چک مورخ ۲۷/ ۰۹/ ۹۹ به مبلغ ۴ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان از طرف شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان به نام شرکت توسعه تابان اصفهان (سهامی خاص) صادر شد که در تاریخ ۳۰/ ۰۹/ ۹۹ به آن شرکت تحویل شد.» تا تاریخ ارائه گزارش چک مورد بحث هنوز وصول نشده است.

ثالوند

شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند نیز در همین راستا از تحقق سود خالص خود خبر داد. «ثالوند» طی این اطلاعیه سهامداران خود را از محقق شدن سود خالص صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن شمالغرب مطلع کرد و گفت: آخرین پرداخت صندوق به مبلغ ۴۸۰۸ ریال (خالص ارزش هر واحد سرمایه‌گذاری) به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری در تاریخ ۳۰/ ۰۹/ ۹۹ صورت گرفته است که با توجه به تعداد واحدهای تحت تملک، سهام «ثالوند» مبلغ ۲ میلیارد و ۱۵۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است که پس از کسر بهای تمام شده سرمایه‌گذاری به مبلغ ۸۲ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۶۸۸ تومان، سود خالص شرکت از این پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۶۹ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۳۱۱ تومان است. در ادامه این گزارش آمده است: با عنایت به پرداخت صورت گرفته و براساس مفاد اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری مزبور، واحدهای سرمایه‌گذاری ابطال شد.

حآسا

شرکت آسیا سیر ارس در همین راستا با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال از تغییرات اساسی در قرارداد مهم خود خبر داد. «حآسا» در این اطلاعیه عنوان کرد که افزایش نرخ حق مالکانه حمل ریلی به میزان ۵۲/ ۸ درصد و همچنین افزایش نرخ حمل جاده‌ای به میزان ۳۰ درصد درخصوص حمل ریلی و ترکیبی گندله، قرارداد شماره ۱۳۶۰۰۶ فولاد هرمزگان که برآورد می‌شود مبلغی معادل ۷ میلیارد تومان به درآمد عملیاتی و به همان نسبت به سود عملیاتی این شرکت اضافه شود.

ثفارس

شرکت عمران و توسعه فارس افشای اطلاعات با اهمیت خود را با موضوعیت تغییرات با اهمیت در عملکرد شرکت‌های تحت کنترل که در گروه اطلاعیه‌های الف قرار دارد در تارنمای کدال منتشر کرد.«ثفارس» در این اطلاعیه به انحلال شرکت سمیع فارس خود که مالکیت ۴۱ درصدی دارد اشاره کرد و گفت: به علت زیان دهی و عدم سودآوری و رکود فعالیت تصمیم به انحلال گرفته شد.در ضمن شرکت تا این تاریخ در حال تصفیه است. سهم شرکت عمران ۴۱ درصد از کل سهام بوده که با احتساب سهم شرکت‌های فرعی توسعه کشاورزی و پارس توسعه‌سازان به ۴۹درصد سهام شرکت سمیع می‌رسد. درخصوص عملکرد شرکت با توجه به پایین بودن سهم سود و زیانی شرکت سمیع فارس تغییرات عمده‌ای در عملکرد شرکت چه از لحاظ فنی و عمرانی و چه از لحاظ مالی ایجاد نمی‌شود.