آرش خزایی، رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام درحالی‌که این امر را حاصل تلاش و دانش متخصصان داخلی دانست، افزود: واحد HDEP پتروشیمی ایلام سال ۹۳ به بهره‌برداری رسید. ظرفیت تولید این واحد ۳۰۰ هزار تن در سال و ۴۰ تن در ساعت است که با راه‌اندازی واحد الفین به سالانه ۴۵۰ هزار تن افزایش یافته است.

وی به راه‌اندازی واحد الفین و تولید ۷۵۰ هزار تن محصول در سال شامل اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز و سوخت مایع اشاره و تصریح کرد راه‌اندازی دو واحد الفین و شیرین‌سازی با توان متخصصان داخلی و بدون حضور سازندگان و کارشناسان خارجی و در شرایط تحریم‌ها صورت گرفت.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام افزود: با احداث صنایع تکمیلی در پایین‌دست پتروشیمی، ضمن ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی، اشتغال استان متحول خواهد شد.

وی میزان اشتغال نیروهای بومی استان و منطقه در پتروشیمی ایلام در سطوح کارفرما را ۹۰ درصد و پیمانکاری را بیش از ۹۵ درصد عنوان کرد و گفت: الفین سیزدهم تنها واحد الفین کشور است که بدون حضور خارجی‌ها راه‌اندازی شده است.

رضا کاکایی، رئیس واحد HD مجتمع پتروشیمی ایلام نیز تصریح کرد: از سال ۹۲ که واحد HDEP وارد مدار تولیدشده تا ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۹، بیش از یک میلیون و ۴۱ هزار تن محصول تولید شده است.

وی ظرفیت دریافت خوراک را ۴۰ تن در ساعت عنوان کرد و ادامه داد: با همت همکاران واحد HD رکورد اخذ خوراک به میزان ۴۱ تن در ساعت نیز ثبت شده است.

کاکایی به ثبت رکورد ۱۲۰ روز تولید پایدار بدون وقفه پلی‌اتیلن سنگین در سال جاری اشاره و اظهار کرد: از فروردین امسال تا امروز ۱۳۳ هزار تن محصول در گریدهای فیلم، لوله، تزریقی و بادی تولید شده است.