طبق این اطلاعیه طرح مذکور با هدف فرآورش روزانه ۲ میلیارد فوت مکعب گاز در روز احداث و در سال ۵/ ۱ میلیون تن اتان، یک‌میلیون تن پروپان، ۵۰۰ هزار تن بوتان و ۴۰۰ هزار تن میعانات تولید خواهد کرد. درآمد حاصل از فروش محصولات این پروژه در ظرفیت کامل حدود ۵/ ۱ میلیارد دلار در سال خواهد بود. در حال حاضر خوراک تخصیص داده شده حدود ۸۰۰ میلیون فوت مکعب در روز است و قرار است آثار مالی بهره‌برداری از این طرح در سال مالی جاری متعاقبا از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی شود.

طبق این اطلاعیه ظرفیت عملی بهره برداری از محصول در این شرکت در حال حاضر ۴۰ درصد است و گفته شده که متناسب با افزایش خوراک دریافتی این درصد افزایش خواهد یافت.

شرکت‌ها با اطلاعیه گروه ب

بنا به رویه هرروزه تعداد اخبار افشای اطلاعات در گروه ب به دلیل گستردگی موضوعی بیشتر از اطلاعات گروه الف است، از همین رو روز گذشته در کنار یک خبر گروه الف، ۷ خبر در درجه ب هم در سایت کدال قرار گرفته بود که به دو مورد از مهم‌ترین آنها می‌پردازیم.

درمیان این اطلاعیه‌ها، دو خبر مربوط به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که سبدگردانان سهام عدالت اشخاص تابع استان خود محسوب می‌شوند، بود. این روزها برخلاف گذشته بیشتر با اطلاعیه‌های این شرکت‌ها در بخش افشای اطلاعات مواجه می‌شویم. روز جمعه هم شرکت سرمایه‌گذاری استان سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای به تعارض قانونی درخصوص مالیات‌ستانی از این شرکت‌ها اشاره کرده بود. امروز هم یکی از این دو خبر مربوط به همین موضوع می‌شود. در این اطلاعیه که از سوی شرکت سرمایه‌گذاری استان قم منتشر شده آمده است: «در راستای افشای اطلاعات با اهمیت موضوعی چون تنظیم صورت‌های مالی بر مبنای اقل بهای تمام شده و خالص فروش جایگزین تکلیف مقرر در تبصره ۱ ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی موضوع آزاد‌سازی سهام عدالت مصوب شورای عالی بورس اوراق بهادار، طبق بند ب ردیف ۲ بخشنامه مورخ ۲۸/ ۱۲/ ۹۷ سازمان امور مالیاتی کشور درباره سرمایه‌گذاری‌های جاری (اعم از سریع المعامله و سایر سرمایه‌گذاری‌های جاری) که به روش بازار با خالص ارزش فروش در دفاتر منعکس می‌شود، خالص افزایش سرمایه‌گذاری‌های ذکر شده به‌عنوان درآمد مشمول مالیات است و این فرآیند منجر به مطالبه مالیات نجومی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری شده و بار مالی سنگینی برای پرتفوی شرکت دربر خواهد داشت که به نفع سهامداران عدالت نخواهد بود و باعث تضییع حقوق عامه مردم خواهد شد و بر اساس اصل۵۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی، هیچ نوع مالیاتی وضع نمی‌شود مگر به موجب قانون موارد معافیت و بخشودگی یا تخفیف مالیاتی مشخص می‌شود.»