زشریف: شرکت کشت و صنعت شریف آباد در پنجمین روز بهمن‌ماه سال جاری با تشکیل جلسه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده برنامه افزایش سرمایه خود را به تصویب این مجمع رساند. افزایش سرمایه شرکت کشت و صنعت شریف آباد ۳۶۲ درصد است که از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت انجام خواهد شد. آخرین سرمایه ثبت شده زشریف ۵۲ میلیارد تومان و مبلغ افزایش سرمایه ۱۸۸ میلیارد و ۴۷۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. افزایش سرمایه شرکت کشت و صنعت شریف آباد به منظور اصلاح ساختار مالی خواهد بود. بر این اساس انجام افزایش سرمایه «زشریف» حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

پاکشو: هیات مدیره گروه صنعتی پاکشو پیشنهاد افزایش سرمایه ۴۴۰۰ میلیارد تومان، معادل ۱۱۰۰ درصد سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. گروه صنعتی پاکشو عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به ۴۸۰۰ میلیارد تومان دارد. بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «پاکشو» از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

افق: در ادامه هیات مدیره شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی معادل ۴۰۰ درصد سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان دارد. بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «افق» از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

امین: پنجمین تامین سرمایه حاضر در بورس نیز در همین راستا از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه ۵۷ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی خبر داد. براساس اطلاعات مندرج شده در سامانه کدال این شرکت تامین سرمایه در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۷۰۰ میلیارد تومان به ۱۱۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد. تامین مالی این شرکت از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی از طریق صدور سهام جدید شود. یادآور می‌شود فرآیند عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام تامین سرمایه امین به‌عنوان چهاردهمین شرکت تازه وارد سال و پنجمین شرکت در این صنعت، ۱۵ مرداد ماه امسال انجام و هر سهم آن ۱۰۴۰ تومان کشف قیمت شد.