به گزارش خبرنگار ما، محمد مسعود سمیعی‌نژاد با تاکید بر اینکه اپال کانی پارس در راستای تکمیل زنجیره معدن تا تولید فولاد خام سرمایه‌گذاری متمرکزی داشته است، گفت: بزرگ‌ترین مزیت شرکت اپال کانی پارس در مقایسه با سایر طرح‌های ۸ گانه فولاد کشور این است که توانسته زنجیره کاملی را از معدن تا تولید فولاد ایجاد کند؛ در این راستا این شرکت در این زنجیره به هیچ عنوان با کمبود مواد اولیه و چالش‌های تامین آن‌که نیاز اصلی در این صنعت است، مواجه نخواهد شد. وی دسترسی به معادن بکر سنگان را از مزایای این شرکت عنوان و تاکید کرد: با سرمایه‌گذاری صورت گرفته از سوی اپال کانی پارس در معادن سنگان در شرق کشور آینده روشنی پیش روی این شرکت قرار دارد. سمیعی‌نژاد با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای که در اپال کانی پارس در جریان است، افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات اپال کانی پارس سرمایه‌گذاری در بخش پیمانکاری استخراج معادن است و در این رابطه این شرکت مجهز به ماشین‌آلات استخراج روز دنیا است و به‌صورت کنسرسیوم یک قرارداد ۵ ساله با ایمیدرو در حال اجرا دارد.

در عین حال با توجه ویژه‌ای که اپال کانی پارس در بخش پیمانکاری دارد برنامه توسعه‌ای را برای افزایش ظرفیت دراین بخش دنبال می‌کند تا بتواند در سال آینده ظرفیت استخراج ماشین‌آلات را از ۳۵ میلیون تن تا ۶۰ میلیون تن افزایش دهد.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری پارسیان به‌عنوان سهامدار عمده در ادامه به ظرفیت کنونی شرکت معدنی اپال کانی پارس اشاره کرد و افزود: شرکت در حال حاضر ظرفیت تولید ۳ میلیون تن کنسانتره و ۵ میلیون تن گندله را داراست. این در حالی است که با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته طرح توسعه برای افزایش تولید ۴/ ۲ میلیون تنی کنسانتره در حال اجرا است که در این رابطه قرارداد ۱۵۰ میلیون یورویی با یک شرکت آلمانی منعقد شده و تاکنون بیش از ۱۵ درصد پیشرفت را شاهد بوده‌ایم. وی در ادامه به پتانسیل‌های اپال کانی پارس در شرکت‌های زیرمجموعه نیز اشاره کرد و افزود: ۸۵ درصد از شرکت فولاد سبزوار متعلق به اپال کانی پارس است که این امر توان بالایی را برای سودآوری در اختیار این شرکت قرار می‌دهد. این در حالی است که فولاد سبزوار نیز در بازار سرمایه پذیرفته شده و در مراحل انجام عرضه اولیه قرار دارد. در همین حال طرح‌های افزایش ظرفیت در فولاد سبزوار در حال انجام است که توان تولیدی این شرکت را نیز افزایش خواهد داد. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان در ادامه با اشاره به سودآوری این شرکت خاطرنشان کرد: اپال کانی پارس تا پایان سال مالی منتهی به دی ماه ۹۹ حدود ۲ هزار میلیارد تومان سود ناخالص خواهد داشت. در ضمن فردا ۷ درصد از سهام شرکت «فرآوری معدنی اپال کانی پارس» با نماد اپال عرضه می‌شود. به هر کد بورسی حداکثر ۴۰۰ سهم در دامنه قیمت از ۱۲۰۰۰ تا ۱۲۵۰۰ ریال خواهد رسید.