از همین رو در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد اخبار در این حوزه هستیم که طبق روال در وب‌سایت کدال بخش افشای اطلاعات بااهمیت منتشر می‌شود. در این ارتباط روز گذشته ۶ شرکت بورسی افشای اطلاعات با موضوع «مزایده» ارائه دادند که مفاد دو مورد از آنها «عدم حصول نتیجه در مزایده» و مابقی به شرح و توضیح «برگزاری یا نتیجه مزایده» پرداخته بودند.  یکی از این شرکت‌ها بانک سینا بود که ۱۰ درصد سهام یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خود را به نام شرکت توسعه اعتماد مبین (سهامی خاص )به فروش گذاشت. طبق این اطلاعیه متقاضیان خرید سهام می‌توانند از روز سه‌شنبه پنجم تا چهارشنبه سیزدهم اسفند در ساعت اداری ۸الی ۱۴:۳۰به نشانی تهران خ مطهری بعد از میرعماد پلاک ۱۸۷طبقه اول دبیرخانه بانک سینا مراجعه و ضمن ارائه مدارک شناسائی با معرفی نامه معتبر نسبت به اخذ اسناد مزایده اقدام کنند. شرکت سرمایه گذاری غدیر هم یکی دیگر از این دسته شرکت‌ها است که در اطلاعیه خود از عدم موفقیت در مزایده خبر داده است. پیش از این «وغدیر» تعداد ۳۱۱ میلیون سهم معادل ۲/ ۸ درصد سهام شرکت تامین سرمایه نوین (سهامی عام) را عرضه کرده بود که در این اطلاعیه عنوان شده به دلیل نبود تقاضا به نتیجه نرسیده است.

شرکت ویتانا هم به همین شکل در ارتباط با مزایده‌ای که برگزار کرده بود، اطلاعیه داده که هیچ‌گونه پیشنهادی بابت این مزایده واصل نشده و برنده‌ای نداشته است. این مزایده برای فروش یک قطعه زمین به اضافه مستحدثات کارخانه تهران برگزار شده بود که قیمت پایه آن بر مبنای کارشناسی رسمی دادگستری ۲۰۸ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده بود و قرار بود در این مزایده به بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش برسد. یکی دیگر از اطلاعیه‌های مزایده‌ای روز گذشته باز به شرکت سرمایه‌گذاری غدیر مربوط می‌شد. طبق این اطلاعیه موضوع این مزایده عرضه تعداد  ۵/ ۸۲ میلیون سهم معادل ۳۳درصد سهام شرکت کارگزاری بانک صادرات است.

علاوه بر اینها، روز گذشته دو شرکت خبر از به سرانجام رسیدن مزایده‌های خود داده بودند. در این ارتباط «ثامید» در اطلاعیه‌ای عنوان کرده بود:« شرکت توسعه و عمران امید طی انتشار آگهی مزایده تعدادی از واحد‌های تجاری و اداری پروژه شهید انصاری قزوین، طی ۳ نوبت در روزنامه کثیرالانتشار و محلی از طریق مزایده در مورخ ۱۲/ ۱۱/ ۹۹(روزنامه محلی ولایت در قزوین)، مورخ ۲۰/ ۱۱/ ۹۹(روزنامه همشهری) و در مورخ ۲۱/ ۱۱/ ۹۹(روزنامه دنیای اقتصاد) به چاپ رساند. بر اساس نتایج به دست آمده تمام واحد‌های عرضه شده در ۱۹ واحد تجاری و اداری در پروژه قزوین به فروش رسید.» مبلغ مورد توافق برای این معامله ۵/ ۱۱ میلیارد تومان عنوان شده است.  شرکت دیگری که در ارتباط با نتیجه مزایده اطلاعیه صادر کرده بود، پالایش نفت اصفهان بود که برعکس «ثامید» در نقش متقاضی قرار دارد.  این شرکت در اطلاعیه خود از برنده شدن مزایده خرید ۵۸/ ۱۰ درصد از کل سهام شرکت پتروشیمی اصفهان خبر داده است. مبلغ این معامله ۴۸۱ میلیارد تومان عنوان شده است. اطلاعیه‌های مربوط به «مزایده» در صورتی که موضوع معامله کلان باشد، از نظر میزان اهمیت در گروه الف طبقه‌بندی می‌شوند ولی اگر معامله انجام شده کمتر از ۵ درصد دارایی طرفین باشد، در گروه ب قرار می‌گیرد. اما جدا از موضوع یادشده، روز گذشته اخبار دیگری هم بود که موجبات انتشار اطلاعیه گروه الف را فراهم کرده بود.

یکی از این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری ساختمان نوین بود که از نقل و انتقال دارایی‌های ثابت خود خبر داده است. طبق این اطلاعیه شرکت مذکور به منظور « تنوع بخشی سرمایه‌گذاری‌ها اقدام به خرید یک دستگاه آپارتمان اداری واقع در تهران، خیابان احمد قصیر، به ارزش ریالی ۲۲۲ میلیارد ریال کرده است.» ارزش دفتری دارایی انتقالی نسبت به کل دارایی های شرکت ۳۵/ ۹ درصد عنوان شده است. شرکت داروسازی شهید قاضی هم در یک اطلاعیه گروه الف خبر از توقف بخشی از فعالیت‌های شرکت خود داده است. گفته شده که طبق برآورد‌های انجام شده عملیات بهسازی حدود چهار ماه به طول خواهد انجامید. طبق محاسبات مبلغ فروش از دست رفته سه ماه اول سال ۱۴۰۰ بر اساس آخرین نرخ‌های مصوب فروش مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان برآورد شده است.